15 Reacties

één maand geleden

Ons meisje neemt dit al 6 weken ondertussen : 2ml in de ochtend en 2ml in de avond. Nooit echt bijwerkingen van ontdekt, is alleen oppassen met bepaalde soorten melk waar bijvoorbeeld johannesbroodpitmeel inzit aangezien deze de werking van omeprazol afbreekt. We merken nu wel dat het iets minder begint te werken momenteel (ondertussen gewichtje van 4,93 kg) de hoeveelheid wordt afgestemd op het gewicht en kan dus soms moeten aangepast worden :)

één maand geleden

Wij gaan vanaf morgen beginnen hiermee, de dokter schrijft voor 1x 2ml in de ochtend of wel 2x 1ml in de ochtend en in de avond. Zodra we merken dat de werking verminderd moesten we dit laten weten om de dosis te verhogen !

één maand geleden

Hier al 11 weken omeprazole. Begonnen op 1,5 ml 2x per dag en intussen 2 x verhoogd. Geen bijwerkingen gemerkt 😊

één maand geleden

Ons zoontje neemt nu 5 weken Omeprazole. 3x 0,8 ml per dag (6 flesjes dus telkens om de fles). Zoals hieronder gezegd hebben wij de melk ook moeten aanpassen van Nutrilon AR naar de OMNEO. Wij merken geen bijwerkingen op, enkel duidelijk dat hij geen pijn meer heeft van de reflux. Een mogelijke bijwerkingen zou wel verstopping kunnen zijn dus dat is goed op te volgen.

één maand geleden

Hebben jullie dit voorgeschreven gekregen na Reflux vaststellingen? Want ons zoontje heeft 2w geleden met een nierbekkenontsteking in het ziekenhuis gelegen, heeft daar 4d via infuus 2 soorten antibiotica gekregen en dan een week lang (2x/d) antibiotica via de mond. Sinds de antibiotica gedaan is gaat het hier ongelofelijk moeizaam.. flessen weigeren, krijsen na elk boertje,… We hadden wel verwacht dat zijn maagje niet helemaal oké zou zijn na dat allemaal maar we hebben nu meer en meer het idee dat het vooral bij het slikken is. Onze vroedvrouw heeft nu aangeraden om te beginnen met Gaviscon en als dat niet genoeg zou helpen over te gaan op omeprazol..

één maand geleden

Reactie op DJ28

Hebben jullie dit voorgeschreven gekregen na Reflux vaststellingen? Want on ...
Bij ons inderdaad omwille van verborgen reflux met als gevolg een zeer geïrriteerde slokdarm.

één maand geleden

Wij zijn het ook gestart omwille van reflux. Ons kindje reageerde er niet goed op, had last van krampen en kon hierdoor niet goed meer kakka doen. Zijn moeten stoppen omdat ze vaak weende van de krampen terwijl ze dit ervoor niet deed.

één maand geleden

Reactie op Elienvd

Wij zijn het ook gestart omwille van reflux. Ons kindje reageerde er niet g ...
Hebben ze op een andere manier kunnen helpen dan? Hier lijkt momenteel de omeprazol niet meer te werken

één maand geleden

Reactie op chiaraW

Hebben ze op een andere manier kunnen helpen dan? Hier lijkt momenteel de o ...
Omeprazole is op gewicht, misschien moet de dosis verhoogd worden voor jullie kindje. Misschien kan je eens bellen of langsgaan bij de pediater om te informeren?

één maand geleden

Reactie op LienSc

Omeprazole is op gewicht, misschien moet de dosis verhoogd worden voor jull ...
Ja ik heb voor donderdag een afspraak gemaakt aangezien we normaal pas 23 december op controle moeten. Ze was 6 weken goed met haar dosis, maar nu ineens gaat het zwaar bergaf. Misschien ook in combinatie dat haar maagje niet zo goed leek na het rota vaccin. Hiervan heeft ze redelijk wat moeten kokhalzen de dagen nadien.

één maand geleden

Reactie op chiaraW

Ja ik heb voor donderdag een afspraak gemaakt aangezien we normaal pas 23 d ...
Misschien heeft dat kokhalzen er ook wat met te zien, jammer dat ze zo afziet van het rotavaccin. Ik duim voor snel beterschap!

één maand geleden

Reactie op LienSc

Misschien heeft dat kokhalzen er ook wat met te zien, jammer dat ze zo afzi ...
Ja ik denk een beetje combinatie van vanalles, hoop ook dat ze snel beter gaat zijn want amai zo zielig!dankje!

één maand geleden

Wij hebben hier 10ml (dus zo een volledig flaconnetje) voorgeschreven gekregen 1x per dag in de ochtend en ons zoontje weegt 6,600kg. Maar ik vraag me steeds meer af of dit wel klopt dan.. we zouden er morgen mee starten omdat het drinken hier echt een ramp is…

één maand geleden

Hier neemt onze zoon 2x 1.25ml per dag. Hij weegt 6kg700.Hij drinkt novalac ar digest +. Tevreden van. Weinig tot geen last meer van zijn reflux.

één maand geleden

Reactie op DJ28

Wij hebben hier 10ml (dus zo een volledig flaconnetje) voorgeschreven gekre ...
Dit lijkt inderdaad veel. Normaal is de dosis 2mg omeprazol per ml en is de hoeveelheid voor een baby 2 mg per kilo. (Ons meisje is 5 kilo en krijgt dus 2x 2,5 ml )