5 Reacties
7 maanden geleden
Goeiemorgen.....we zijn even ver
Ik heb dit ook.... mijn eerste bevalling 11j geleden duurde 21uur men dochter kwam 11m later en ze zeiden dat het makkelijk ging gaan maar helaas.... 37uur afgezien om uiteindelijk te mogen persen op 6cm opening een hel bevalling was het ....nu was is er heel gerust in tot over paar dagen .... heb zo schrik.... zo angst gevoel.... ik moet de 27e na de gynaecoloog en zal dit toch eens met haar bespreken ..... nu niet enkel de schrik voor de bevalling is er maar schrik in het algemeen .....ik zou zeggen praat erover met je vroedvrouw zij zal je wel gerust stellen. ....succes verder
7 maanden geleden
Hey hier bijna tijd voor bevalling nummer 3. Het valt allemaal best wel mee hoor. Tuurlijk doet het pijn. Maar het is geen eeuwige pijn. Je weet dat het stopt. En dat je kan vragen voor pijn bestrijding. De artsen weten wat ze doen laat er hun werk doen luister naar hun en naar je lichaam. Praat met je gynaecoloog vertel je angsten vraag hoe jou lichaam is ( brede heupen?) Maar voor de pijn veel dingen doen pijn veel dingen zijn gevaarlijk. Je hebt meer kans om om te komen opweg naar je werk met de wagen als tijdens je bevalling
Lees die horror verhalen gewoon niet. Die vrouwen zijn niet wie jij bent hebben jou lijf niet en jouw pijngrens niet. Dus totaal irrelevant hoe een ander het ervaren heeft
7 maanden geleden
same girl… ik ben zo angstig dat er iets gebeurd met me. dat ik niet naar huis zal komen… het knaagt enorm aan me. dit is m’n tweede kindje en bij m’n eerste had ik precies dezelfde angsten. waarschijnlijk zijn het onze hormonen gewoon die ons deze gedachten bezorgen, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat het enorm scary is. probeer er met je partner over te praten en ergens steun en comfort te zoeken? ik ben er zeker van dat alles goed komt met ons én onze baby! helaas sterven er hier en daar moeders en baby’s maar vaak hebben zij onderliggende gezondheidsproblemen of mocht het gewoon niet zijn helaas…
7 maanden geleden
Reactie op kaiyas
Hey hier bijna tijd voor bevalling nummer 3. Het valt allemaal best wel mee ...
Eens opgezocht sterfte gevallen bij geboortes (sterfte tot een jaar na de bevalling meegerekend) is 7 op 7,1 op 100.000 bevalling. Doden in het verkeer 1,9 op 100km. Komt dus wel in orde