13 Reacties
5 maanden geleden
Dat is niet leuk voor je. Op welke manieren wilt ze zich bemoeien of ongevraagd advies aan je geven? Ik zou het zeker met haar eens bespreken. Geef je grenzen aan. Omdat ze zich bemoeid is het misschien wel zo dat zich zorgen maakt en het beste wilt voor jou en je baby. Ik zou het zeker bespreekbaar maken. Wat denk je?
5 maanden geleden
Ik zit in exact dezelfde situatie… heb m’n beste vriendin gevraagd maar ze toont amper interesse. In al die maanden heeft ze 2x gevraagd hoe het gaat. Reageren op insta Posts kan ze dan weer wel als het haar uitkomt. 🙄 Alles wat ik voor ogen had om samen te doen is nooit gebeurd; samen eens gaan winkelen, kleertjes kiezen, nr de pret echo, een gips afdruk, het doopsuiker maken… Alles alleen gedaan… Op al die maanden heb ik haar ook maar 3x gezien. M’n andere vrienden wisten dat ik kei graag een babyshower wou. Ze hebben haar gevraagd of ze dat van plan was te organiseren, maar daarop kwam het antwoord dat ze geen tijd had. Dus hebben m’n andere vriendinnen dan maar het initiatief genomen…
Ik weet dus ook echt niet wat ik moet doen… 😕
5 maanden geleden
Reactie op Mommytobee1
Ik zit in exact dezelfde situatie… heb m’n beste vriendin gevraagd maar ze ...
Maar heb je het al eens besproken met haar? Ik werd zelf meter zoveel jaren terug van mijn zus en met alle goede bedoelingen …… ik heb nooit gevraagd om mee te gaan shoppen, kaartjes kiezen enzovoort. Ik was bezorgd om haar en was daarbij ook heel fier dat ik meter werd maar enerzijds wilde ik ook haar de ruimte geven met haar partner, gaf ze zelf geen enkel signaal om me ergens mee te nemen en anderzijds met mijn drukke job en privé dingen had ik ook nog mijn eigen zorgen leventje :-))) . Klinkt gek maar ik had zonder kinderen ook nog wel zorgen.
Ik snap je frustratie maar mensen verwachten nogal snel dat andere heel veel interesses gaan tonen maar dat is jammer genoeg niet zo dag van vandaag. Ik zou het niet persoonlijk opnemen. Tenzij je beste vriendin afgunstig jaloers of dergelijk is maar ik kan toch zeker zeggen dat deze mensen het echt niet zo bedoelen.
Ze kunnen ook zeggen: waarom heb jij me niet eens mee gevraagd naar een babywinkel of….?
Een goede communicatie door eens met haar een gesprek te gaan hierover kan al veel duidelijkheid scheppen. Ten slot word ze ook de meter van je kindje en wil je een goede gezonde relatie behouden. Succes!
5 maanden geleden
Reactie op toulouse1
Maar heb je het al eens besproken met haar? Ik werd zelf meter zoveel jaren ...
Er zijn zeker al genoeg gesprekken geweest en ik heb zelf genoeg m’n best gedaan om haar erbij te betrekken.
Het meterschap begint voor mij de dag dat je het aanvaardt om meter te zijn. Het draait niet enkel om te kunnen pronken ermee. Daar verschillen volgens mij de meningen tussen mezelf en haar.
Los daarvan, als het te druk is of ze heeft teveel zorgen dan had ze het niet moeten aanvaarden. Ik probeerde al lang voor een kindje en het was altijd duidelijk dat ik haar zou vragen. Er zijn op voorhand ook genoeg gesprekken geweest over wat ik belangrijk vind in een meter.
5 maanden geleden
Reactie op Mommytobee1
Er zijn zeker al genoeg gesprekken geweest en ik heb zelf genoeg m’n best g ...
Lijst dan eens op wat je verwachtingen zijn? Wat wil je dat ze allemaal voor je doet als meter? Wat zijn je eisen? Dat ze een babyshower organiseert? Je cadeaus geeft? Met je mee komt shoppen? Ik denk dat heel veel vrouwen daar niet altijd bij stil staan als ze gevraagd worden als meter. Symbolisch zijn ze meestal erg trots maar ik denk dat jij dan zelf je lijstje moet geven wat je van haar verwacht als meter. En eventueel de Peter dan ook. Ik werd zelf zoveel jaren terug meter van mijn zus haar kindje. Heel fier en vroeg regelmatig hoe het met haar ging maar ik wilde haar niet overladen met allemaal baby uitjes. Ik dacht daar ook niet altijd aan…. Ik zat ook toen wat in een andere fase van mijn leven. Alleen wonen, heel veel werken, uitgaan.
Ik snap dat je meer had verwacht maar als je al met haar erover hebt gesproken zal je dan ook de uitkomst weten waarom haar betrokkenheid in dit proces niet al te hoog is? Dan moet ze je dat toch verteld hebben?
5 maanden geleden
Reactie op Mommytobee1
Ik zit in exact dezelfde situatie… heb m’n beste vriendin gevraagd maar ze ...
Ik zou haar skippen, noem ik geen vriendin. Er zullen wel andere vriendinnen zijn die jou en de baby meer waarderen. Komt goed meid!
5 maanden geleden
Reactie op toulouse1
Lijst dan eens op wat je verwachtingen zijn? Wat wil je dat ze allemaal voo ...
Alle respect, maar ik heb deze goedbedoelde raad eigl niet nodig… 🙈 Er zijn uitgebreide gesprekken geweest over wat de verwachtingen zijn. Alles is heel duidelijk. En neen, ik ben niet uit op materialistische zaken.
5 maanden geleden
Reactie op tessa199200
Ik zou haar skippen, noem ik geen vriendin. Er zullen wel andere vriendinne ...
Àbsoluut! Dat is hoe ik het nu ook doe. M’n andere vriendinnen zijn super aanwezig, vragen regelmatig hoe het gaan, tonen interesse en geven me raad als ik ergens aan twijfel zonder me het gevoel te geven dat het niet uitkomt ofzo. Een heel groot verschil met de meter dus. Heb ook beslist haar niet op het kaartje te zetten enzo nu
5 maanden geleden
Reactie op Mommytobee1
Alle respect, maar ik heb deze goedbedoelde raad eigl niet nodig… 🙈 Er zij ...
Ik geef het je maar mee omdat je erg gefrustreerd lijkt te zijn. Ik begrijp je emotie maar je kan niet zomaar verwachten van een meter dat die alles gaat doen wat je verwachtingen in je hoofd zijn. Iedereen leid ook nog zijn / haar eigen leven. Dus als je deze frustratie deelt geven we net wel raad of advies. Daarom dat ik je vroeg als je al een intens gesprek met haar hebt gehad. Blijkbaar dus wel 😊 dus neem dan je conclusie en skip haar als meter.
5 maanden geleden
Reactie op toulouse1
Ik geef het je maar mee omdat je erg gefrustreerd lijkt te zijn. Ik begrijp ...
Zo erg gefrustreerd ben ik niet hoor. 😊 En ik verwacht zeker niet dat ze zomaar alles doet wat ik wil/verlang. Maar ik verwacht toch dat je in 9 maanden tijd al eens vraagt hoe het met de baby gaat bijvoorbeeld. Als zelfs dat niet kan… 😅🙈
5 maanden geleden
Reactie op LauraVI95
Als je haar niet op het kaartje zet, wil je haar dan eig nog als meter?
Eigenlijk niet nee… Maar ik vind het zelf lastig om dit te vertellen… Momenteel heb ik zoiets van ‘we zien wel hoe het loopt als ze er is’. Ze gaat wss wel de vraag stellen als ze het kaartje ziet & dan ga ik het zeker open & eerlijk vertellen hoe ik me voel & gevoeld heb na de laatste gesprekken