10 Reacties

7 maanden geleden

Hoi, ik nam eerst gaviscon en nu riopan. Het helpt iets sneller maar daarvoor niet beter. Na 2 uur begint het maagzuur terug. Dus ik volg hier even. 😅

7 maanden geleden

Ik heb ook last van maagzuur. Ik neem de Riopan maar helpte niet veel. Gynaecoloog heeft nu gaviscon voorschreven en is toch wel beter nu. Moet het toch wel dagelijks nemen maar kon geen kwaad zei hij.

7 maanden geleden

Ik neem pantomed of pantoprazole 20mg, is een maagbeschermer. Moet je wel een voorschrift van vragen, maar kan geen kwaad tijdens de zwangerschap

7 maanden geleden

Ik heb sinds het begin van mijn zwangerschap dag en nacht last van maagzuur en gebruik enkel gaviscon. Ik heb ook wel het geluk dat soms een glas melk drinken wel helpt bij mij

7 maanden geleden

ik nu dus ook sinds gisteren, man wat is dat verschrikkelijk!

7 maanden geleden

Ik heb dit ook al sinds begin van het 2de trimester. Verschrikkelijk! Maar neem geen medicatie hiervoor, probeer zo min mogelijk in te nemen tijdens men zwangerschap. Koffie en dingen met prik vermijden en veel water drinken

7 maanden geleden

Hier ook veel last van maagzuur en moet nu (waarschijnlijk tot het einde van m’n zwangerschap) esomeprazole nemen en moet zeggen werkt wel echt goed 😅 wel voorgeschreven door gynaecoloog, niet vrij verkrijgbaar

7 maanden geleden

Een glas melk doet echt wonderen vooral s’nachts!

6 maanden geleden

Reactie op robinge

Ik neem pantomed of pantoprazole 20mg, is een maagbeschermer. Moet je wel e ...
Helpt dit voor jou? Ik start er nu mee omdat ik al 2 nachten niet heb geslapen ben een beetje bang dat het niet voldoende werkt

6 maanden geleden

Reactie op mmmm125

Helpt dit voor jou? Ik start er nu mee omdat ik al 2 nachten niet heb gesla ...
Pantomed werkt goed bij mij, geen last meer van reflux. Als ik het 's ochtends vergeet merk ik het direct. Dan neem ik het door de dag wanneer ik er aan denk. Moet normaal nuchter 30min voor de maaltijd, maar kan geen kwaad als je het toch eens door de dag zou nemen. Kan gewoon zijn dat het minder effectief gaat werken op een niet nuchtere maag.Mijn gynaecoloog liet me weten dat ik de dosis eventueel ook mag verhogen naar 40mg, maar momenteel nog niet nodig. Ik ben nu 33w2d.