12 Reacties

3 maanden geleden

Hier ook! Hij is 4 weken. Ik twijfel ook tussen krampen en troost willen of honger. Of ze 'clusteren'?

3 maanden geleden

Hoi! Hier hadden wij dit ook, het blijkt dat als ze krampjes hebben ze willen ‘zuigen’ op iets. Om hun maag te doen ‘werken’ en de krampjes te verlichten…wij gaven ook een flesje, maar hij dronk die dan nooit leeg. Nu geven wij een tutje en leg ik die op mij, ik lig net iets hoger en hij ligt dan op mijn buik/borst, door middel van wrijven over zijn onderrugje is het in 5 min stil bij ons. Misschien helpt dit?

3 maanden geleden

Reactie op ManonDeb

Hoi! Hier hadden wij dit ook, het blijkt dat als ze krampjes hebben ze will ...
Doe ik altijd na zijn papje om dit tegen te gaan, maar eens hij dan slaapt en ik hem wegleg krijgt hij dit na 5 minuten neer te liggen pas. Als hij op mij ligt idd niet

3 maanden geleden

Reactie op Anoniempjex3

Doe ik altijd na zijn papje om dit tegen te gaan, maar eens hij dan slaapt ...
En is er een mogelijkheid dat hij wat langer bij je kan liggen tot hij in een wat diepere slaap zit? Als ik ons kindje na 5 min neer wil leggen gebeurt dit ook, ik zorg ervoor dat ik echt 15 minuutjes de tijd neem om hem te doen ‘diep’ slapen, daarna is het geen probleem. Alsook doen wij kleine oefeningen na het voeden. Bijvoorbeeld: met de beentjes fietsen terwijl hij op zijn rug ligt. En ook het wrijven op zijn buikje terwijl hij rechtop zit. Daarna leg ik hem dan op mij voor 15 min…

3 maanden geleden

Hoeveel melk drink je kindje en om de hoeveel uur? hier zijn we verhoogt van inhoud van melk.. Hier was het combo van beide krampjes en honger .. sinds dien merken we wel duidelijk een verschil dat het echt om krampjes gaat nu .. maar is normaal zeker tot 8weken kan het duren vooraleer de darmpjes oke werken zei de kinderarts me

3 maanden geleden

Reactie op Jolientje98

Hoeveel melk drink je kindje en om de hoeveel uur? hier zijn we verhoogt v ...
Hij drinkt 80/90ml om de 3 u (8 voedingen per dag) Wij gaan mee met de richtlijn van zijn gewichtje. Omdat we echt niet willen overvoeden dat hij teruggeeft want tot nu toe doet hij dit niet. Klopt, tot 8 weken best wachten voor resultaat!

3 maanden geleden

Reactie op Jolientje98

Hoeveel melk drink je kindje en om de hoeveel uur? hier zijn we verhoogt v ...
100ml en soms zoals nu na het krijsen als we hem een flesje geven durft hij 120ml drinken.. in de dag om de 4u ongeveer enkel ‘s avonds snakt hij precies naar sneller en meer? ‘s nachts om de 5uur.

3 maanden geleden

Reactie op ManonDeb

En is er een mogelijkheid dat hij wat langer bij je kan liggen tot hij in e ...
Hij ligt vaak een uur overdag op mij voor ik hem wegleg, maar zoals gezegd is het eigenlijk enkel savonds dat hij hier last van heeft, overdag of ‘s nachts eigenlijk nooit..

3 maanden geleden

Reactie op Anoniempjex3

100ml en soms zoals nu na het krijsen als we hem een flesje geven durft hij ...
En is de 100 of 120 gebaseerd op zijn gewichtje of niet? Misschien is het wat te weinig voor hem?

3 maanden geleden

Reactie op ManonDeb

En is de 100 of 120 gebaseerd op zijn gewichtje of niet? Misschien is het w ...
Ja dit is gebaseerd op zijn gewicht, 120 is de max dat hij mag krijgen

3 maanden geleden

Reactie op Anoniempjex3

Ja dit is gebaseerd op zijn gewicht, 120 is de max dat hij mag krijgen
Wij voeden op vraag, op aanraden van de vroedvrouw. Onze dochter was vaak ook ontroostbaar en het was ook altijd twijfelen tussen krampen en honger. Sinds we haar voeden op vraag (de ene keer 90+3, soms eens 30+1 bij of eens wat minder) gaat het beter. Ze heeft nog 1x per dag last van een ontroostbaar moment met krampen, meestal bij de fles van rond 18:00. Ik hou ze dan op mij en geef haar tutje tot ze diep slaapt. Dat is het enige wat werkt bij haar. Wij geven ook Infacol, maar lijkt niet te helpen. Zielig he, als ze zo ontroostbaar zijn 😢

2 maanden geleden

Maken wij soms ook mee ik probeer haar altijd te troosten eerst en val ze weer in slaap ist niet van de honger is idd moeilijk eh soms en da sabbelen op de handjes is ook voor troost