3 Reacties
6 maanden geleden
Kvind het wel gek dat ze het gewicht inschatten binnen zoveel maanden. Kan zoveel verschillen en zolang het iedere echo oké is snap ik niet waarom je vooruit zou rekenen want ze kunnen dat toch moeilijk inschatten. Zelf de metingen op de moment zelf kunnen er 300-500g naast zitten. Zolang het op curve op dit moment oké is en de doorbloedingen enzo zijn oké zou ik mij echt geen zorgen maken! Nu al praten over wat ze soms ziet in sommige gevallen wilt echt niets over jou zeggen. Er zijn zoveel andere dingen die ook kunnen komen in je zwangerschap maar er daarom niet zijn. Ik zou echt kijken in het hier en nu en zo lang dat goed is zou ik mij geen zorgen maken 🤗
6 maanden geleden
Bij mij ging het van P20 naar P12 naar P7, toen dachten ze ook dat de placenta niet goed functioneerde. Dat was even verschieten, was toen nog maar 24 weken en kreeg te horen dat er extra onderzoek nodig was om te zien of de baby mocht blijven zitten. Sindsdien had ik om de 2 weken groeiecho, de inschatting zat gelukkig telkens rond P9. Ze keken ook telkens de doorbloeding na, die is ook ok, dus het is nog een mysterie waarom baby zo klein is. Ben nu 36 weken en heb plots last v hoge bloeddruk (ben nu ook thuis vh werk). Ik moet vanaf nu wekelijks aan monitor en zo gaan ze bepalen wanneer ze me gaan inleiden.. ze gaan me zeker niet over tijd laten gaan omdat ze de placenta niet willen uitputten. Maar voorlopig ziet baby er wel gezond uit 🙂 die inschattingen zijn inderdaad maar een richtlijn, niet teveel over denken