14 Reacties
5 dagen geleden
Wij gebruiken momenteel zowel de wieg als de buggy die helemaal plat kan. Maar ons zoontje is al 19w2d en 67cm, dus zo goed als uit de wieg gegroeid. Dus we zijn aan het overschakelen. (Wij hebben een maklaren gekocht want de Bugaboo nam te veel plaats in beslag). Over enkele weken doen we de Bugaboo (buggy + wieg) weg.
4 dagen geleden
Hier idem. Ons zoontje (20w) haat de maxi cosi en in de mand kan hij niet rondkijken. Wij hebben de cybex priam 3 in 1. Iemand die al de kinderwagen ?van cybex gebruikt?
4 dagen geleden
Reactie op tessa199200
Hier idem. Ons zoontje (20w) haat de maxi cosi en in de mand kan hij niet r ...
Wij ook priam 3 in 1, en nu precies ook aant twijfelen om over te schakelen naar het zitje (heb het al in huis) als ik dat zo lees. Ons zoontje is nu 15w, 64cm en 7.3 kg. Dus ofwel wacht ik nog een beetje, maar heb de indruk da hij ook graag rondkijkt…
4 dagen geleden
Hier zijn we al 2 weken overgeschakeld naar het zitje. Mijn baby (nu 20w) is een fomobaby die te graag rond kijkt. Wij hebben de wieg nauwelijks gebruikt, hij vond het niet leuk om plat te liggen. Hij heeft altijd in de maxi cosi gezeten. Maar sinds kort voelden we toch aan dat hij niet meer comfortabel zat in de cosi, vandaar de overstap.
2 dagen geleden
Wij al overgeschakeld sinds hij net 3 maand was. Hij paste gewoon niet meer in de maxi-cosi. Zat met z’n armpjes naar voor. Sindsdien zijn we helemaal overstag gegaan en hebben we een gewone buggy gekocht waarin hij plat kan liggen. Kan wel enkel naar voor kijken, niet meer naar ons. Maar wat een gemak! Neemt veel minder plaats in, in de auto en weegt ook een pak minder.
Ons zoontje is op dit moment 64,5 cm en 8,5 kilo. Ferme kerel dus :D
2 dagen geleden
Ik heb onze buggy ook omgebouwd toen hij 16 weken werd. Het zitje kan zowel naar ons gericht gemonteerd worden, als omgedraaid zodat hij kan rondkijken. Het zitje is ook verstelbaar waardoor ik hem nu zo zet dat hij niet meer plat ligt, maar ook niet helemaal recht hoeft te zitten. Dit werkt voor ons ook beter dan de Maxi Cosi en de mand.
2 dagen geleden
Gebruiken jullie dan nog steeds de maxi Cosi voor in de wagen? Mn dochtertje haaaaat het om daarin te zitten. We hebben een autostoel waar ze in principe al vanaf de geboorte inkan, maar ik ben dan bang dat ik niet bij haar kan als ze huilt en ik alleen in de auto ben. Nu staat de maxi Cosi vooraan in dit laatste geval zodat ik makkelijk kan troosten als dat nodig is
2 dagen geleden
Reactie op Mommytobee1
Gebruiken jullie dan nog steeds de maxi Cosi voor in de wagen? Mn dochtertj ...
Wij gebruiken de maxi cosi exclusief voor de auto. Op enkele uitzonderingen na toen we met openbaar vervoer de familie gingen bezoeken en nog ergens met de auto heen moesten ofzo 😅.
Omdat baby'tjes blijkbaar maar een beperkt aantal uren per dag in de maxi cosi mogen. Dit zou blijkbaar niet goed zijn voor de ontwikkeling van de heupjes.
Men zegt als richtlijn 2u per dag maar in principe is die richtlijn er om te voorkomen dat je je kleintje de hele dag in de maxi cosi zou laten 🙈.
Ma bon dit ter info. Wil mama's die hij kindje langer erin laten zitten zeker geen schuldgevoel geven 🫣
Mijn schoonzus haar kinderen zijn groot geworden in de maxi cosi en die hebben geen problemen.
één dag geleden
Ik heb mijn kinderwagen en de voetzak klaargelegd. Hij past er in en de buggy is volledig verstelbaar. Morgen met de eerste x met de buggy naar de crèche 😭 our first wenmomentje.
één dag geleden
Reactie op LariLau
Ik heb onze buggy ook omgebouwd toen hij 16 weken werd. Het zitje kan zowel ...
Hoe dik is zijn jasje?