4 Reacties

6 maanden geleden

Ik heb hier nog niet echt ervaring mee. Mijn hondje is 2,5 jaar en ik ben nu twee weken zwanger. Toen ik haar in huis nam wist ik al dat ik kinderen wou en ik woonde vlak bij een parkje waar ik rond wandelde en kinderen vroeg om mijn hondje koekjes (die ik zelf bij had te geven). Ze mochten dan ook met elkaar spelen. Vorig jaar is mijn zus van een dochtertje bevallen en dan heb ik die kans ook direct gegrepen om mijn hondje en haar dochtertje met elkaar te laten kennismaken en dit gaat zeer goed. Hoe dan ook. Je hond weet dat je zwanger bent, maar legt na de bevalling niet altijd de link met dat baby'tje dat je plots op je armen draagt. Naart schijnt is het een goede truc om de eerste luier of vuile kleertjes aan de hond te geven om te besnuffelen. Op die manier kan de hond de link leggen dat de baby niet langer in de buik zit. 😅 Ik hoop dat dit advies voor jou van pas kan komen.

6 maanden geleden

Oeps ik ben geen twee weken maar 32 weken zwanger 🤗❤️🤣

6 maanden geleden

Kleertjes van ziekenhuis al meenemen voor je thuiskomst en je hond laten snuffelen zou goed zijn. En de rust van je hond respecteren / in rustige ruimte plaatsen als ze stress krijgen of nerveus lopen van gehuil van baby, voor hen klinkt dat nog luider dan voor ons en dat kan een slechte associatie geven met het kindje. Voor het zelfde geld meteen beschermend en verdraagzaam… Hier ook nog af te wachten, ik denk dat ze vooral een beetje jaloers zal zijn in het begin hier :)

6 maanden geleden

Ik ben honden instructeur en mama kan dus wel helpen. Als ze baby zijn dan gaat dat best allemaal wel nog. Je kan idd al eens wat geuren van het ziekenhuis naar huis brengen maar het zal vooral voorzichtig zijn. Ze vanaf het begin al wel betrekken en niet té bang zijn maar evengoed een plekje in huis geven waar ze kunnen rusten zonder gestoord te worden door een klein kindje of bezoekers dat er rond loopt. We leren onze kinderen hier ook met 1 handje te aaien en zeker niet te knuffelen. Ook durven scheiden in huis als je ze niet in het oog kunt houden. Als je ooit een grom hoort van je hond dan mis je veel signalen dat het al mis loopt. Straf dan zeker de hond niet af en blijf kalm. Ga dan vooral naar oplossingen. En de belangrijkste regel. Laat ze nooit 1sec alleen. Je moet altijd direct kunnen ingrijpen en anders apart