Hallo allemaal,
Vandaag had ik een controle bij een andere gynaecoloog omdat mijn vaste gynaecoloog met verlof is. Ik ben nu 32+1 weken zwanger en anders zou ik 7 weken moeten wachten tot mijn volgende afspraak. De vervangende gynaecoloog zag dat onze baby verstopt zat achter de placenta. De reden voor de keizersnede is dat de placenta laag ligt en in de weg staat voor een normale bevalling. Hierdoor ligt onze baby al drie controles verkeerd om (met de voetjes naar beneden in plaats van het hoofdje). Hij zei dat het vrijwel zeker een keizersnede zal worden en dat ik direct naar de materniteit moet gaan als ik bloedverlies krijg (gelukkig heb ik tot nu toe geen bloedverlies gehad).
Mijn vaste gynaecoloog zei tijdens de vorige afspraak dat ik me voorlopig geen zorgen hoefde te maken en dat we bij haar terugkomst zouden beslissen of het een normale bevalling of een keizersnede zou worden. Nu lijkt het er echter op dat het een keizersnede zal worden.
Ik zit met gemengde gevoelens omdat dit mijn eerste kindje is. Ik ben bang voor wat me te wachten staat tijdens en na de keizersnede, vooral voor het herstel. Zal ik mijn oude lichaam weer terugkrijgen? Het voelt allemaal nogal overweldigend. Ook zei mijn vaste gynaecoloog dat een keizersnede eventueel bij 39 weken gepland zou worden, terwijl deze gynaecoloog 37 weken noemde.
Mijn eerstvolgende afspraak bij mijn vaste gynaecoloog is op de 23e, wat nog best ver weg is. Denken jullie dat het verstandig is om de praktijk te bellen en te vragen om mijn afspraak te vervroegen of om een extra consultatie te vragen? 😔
Ik zou graag jullie ervaringen en adviezen horen. Hoe zijn jullie omgegaan met deze onzekerheden en hoe verliep jullie herstel na een keizersnede? Alle tips en steun zijn welkom!