Lieve mama's,
Zoals vele kleine meisjes over hun trouwdag dromen, droomde ik altijd als klein meisje van de dag waarop ik mijn eigen natuurlijke bevalling zou mogen mee maken.
Van zant begin van de zwangerschap begon ik me hierop goed voor te bereiden met ademhalingsoefeningen , visualisaties, positieve affirmaties en we volgden een hypnobirthing cursus... Ik ging ervoor met de volle 100% zonder eenmaal aan mezelf te twijfelen totdat...
De voorbije drie controles lag Bosbes 🫐❤️ (ons zoontje) in stuit. Ik ging naar Jan palfijn in Gent om te horen of ik in aanmerking kom voor een natuurlijke stuitligbevalling maar bosbes is met 36w zwangerschap reeds +3kg en +50cm een serieuze jongen maw en te groot + zeer ongunstige stuitlighouding (met voetjes in zijn nek en reeds diep ingedaald met zijn poep in mijn bekken)... Een natuurlijke stuitligbevalling zit er dus niet in 😢
Donderdag ging ik naar het ziekenhuis voor een versie (kering) ik was er 10u en op 10u deden ze twee pogingen om hem te draaien zonder resultaat maar ook gelukkig zonder complicaties 😅.
Maar nu moet ik dus gaan plannen voor een gentle keizersnede en elke keer dat ik eraan denk zie ik m'n droom aan diggelen geslagen... Ik ben er het hart van in.
De eerste september baby's zijn al geboren en als ik de verhalen lees van de mama's ben ik blij voor hen maar mijn hart breekt en m'n ogen schieten vol bij het idee dat ik dit niet zal kunnen ervaren.
Zijn er moeders in dezelfde situatie of met een mooie ervaring van geboorte met keizersnede? Zouden jullie dit met mij willen delen?
Liefs Linde ❤️