17 Reacties

5 maanden geleden

Dag Linde, Niet ik maar mijn mama heeft 2 keizersnede’s achter de rug gehad, en was daar alleen maar super lovend over. Alles was fantastisch goed verlopen en ze zou het allemaal zo opnieuw doen. Schrik je niet af van de negatieve reacties online, ik zelf ken heel veel mensen die hier super ervaringen mee hebben gehad, no worries!🤍🌸

5 maanden geleden

Reactie op Liliane12345

Dag Linde, Niet ik maar mijn mama heeft 2 keizersnede’s achter de rug geha ...
Ik heb er bewust voor gekozen om niets online op te zoeken. 😅 Merci voor je berichtje. 🙏 Ik heb echt heel veel moeite met het idee dat dit ook mooi kan zijn als je het werk niet zelf verricht 🙈 Maar ik ben ervan overtuigd dat de juiste info en positieve verhalen mij zullen kunnen helpen... Ik heb ook ASS dus dan is het loslaten van bepaalde ideeën vaak wat moeilijker.

5 maanden geleden

Dag Linde, ook ik (en ik denk zoveel vrouwen) had altijd het idee dat ik een natuurlijke bevalling zou kunnen hebben. Daar ga je gewoon van uit, aan iets anders denk je gewoon niet. Helaas lag onze kleine meid ook in stuit en was keren niet meer mogelijk. Ik heb dus een keizersnede gehad. Ergens vind ik het idee dat je jezelf en je lichaam volledig in handen laat van andere mensen, dat je de controle overgeeft aan de chirurgen en dat je lichaam zoveel moet doorstaan om je kind ter wereld te brengen ook wel heel speciaal. Oke, je hebt zelf niet het werk verricht maar je geeft je leven letterlijk in handen van anderen voor je kind. In ieder geval zal je gevoel niet anders zijn wanneer je je kindje voor het eerst gaat zien en bij je wordt gelegd🥰 Heel veel succes!

5 maanden geleden

Reactie op Emmely92

Dag Linde, ook ik (en ik denk zoveel vrouwen) had altijd het idee dat ik ee ...
Merci dat doet veel deugt om te horen. 🙏 Misschien is het wel het niet weten en het idee dat ik de controle aan anderen moet geven datgene wat maakt dat ik het zo lastig heb 🙈

5 maanden geleden

Reactie op Odal24

Merci dat doet veel deugt om te horen. 🙏 Misschien is het wel het niet wet ...
Begrijp ik volledig, daar had ik ook moeite mee! Maar ik heb de dag gewoon op me af laten komen. Het is m'n eerste kindje dus sowieso had ik geen idee wat me te wachten stond dus ik heb het gewoon ondergaan, niet te veel over nagedacht en me vastgehouden aan het idee dat de keizersnede zelf echt maar maximum één uurtje van je leven in beslag neemt. Daarna is het genieten!🥰

5 maanden geleden

Reactie op Emmely92

Begrijp ik volledig, daar had ik ook moeite mee! Maar ik heb de dag gewoon ...
Ooh dat is een mooi idee om aan vast te houden. Voor ons ist ook ons eerste kindje ❤️ echt merci om je ervaring te delen 🙏

5 maanden geleden

Ik zelf heb hier ook geen ervaring mee. Maar mijn nichtje heeft een geplande keizersnede gehad, en ze was er ook vol lof over. Ge kunt er op voorbereiden want ge weet wanneer het staat te gebeuren, het gaat er veel rustiger en gemoedelijker aan toe. Het herstel nadien was ook 'gemakkelijker' omdat ze alles op het gemak hebben kunnen doen. Ik begrijp je helemaal we hebben allemaal een beeld in ons hoofd hoe het zou gaan. Maar uiteindelijk proberen en doen we alles voor ons baby'tje. Als je het niet kan loslaten zou ik ook zeker eens met de vroedvrouw erover babbelen. En zoals hier onder ook al gezegd probeer je niet teveel te laten afschrikken van negatieve reacties. Ik ken ook veel mensen met enkel en alleen positieve ervaringen. Ik wens je alvast heel veel succes🍀💞

5 maanden geleden

Reactie op Vrhyn

Ik zelf heb hier ook geen ervaring mee. Maar mijn nichtje heeft een gepland ...
🫶🙏

5 maanden geleden

Reactie op Odal24

🫶🙏
Ik troost mezelf met het idee dat voor zover geweten onze Bosbes 🫐❤️ een gezonde jongen is 😅

5 maanden geleden

Ik ben nu 36+5w, en ze hebben 2 dagen geleden ook een kering geprobeerd. Onze baby ligt al bijna heel de zwangerschap in stuit. Vanaf dat ik wist dat hij in stuit lag, stond ik meteen klaar voor het idee van een keizersnede. Voor mij is het vooral belangrijk dat de baby vlot en goed op de wereld komt, en dat ik hierdoor niet natuurlijk kan bevallen is voor dan ok. Naar mijn eigen herstel toe is een natuurlijke bevalling op zich altijd vlotter, maar het is zo en ken veel vriendinnen die op zich vlot hersteld zijn van een keizersnede. En als we voor een 2e kindje gaan, kan het misschien wel via een natuurlijke bevalling (tenzij ie weer in stuit zou liggen😅)

5 maanden geleden

Reactie op VeerleV91

Ik ben nu 36+5w, en ze hebben 2 dagen geleden ook een kering geprobeerd. On ...
2x kering geprobeerd, maar hij besloot dus om meteen terug te gaan naar zijn 'startpositie' (kontje omlaag). Ben blij dat ik die kering heb geprobeerd, want als het via een natuurlijke bevalling zou kunnen, had dat ook mijn voorkeur.

5 maanden geleden

Nog geen eigen ervaring maar een goede vriendin van mij heeft in juni een keizersnede gehad bij haar derde kindje. Eerste twee waren natuurlijke bevallingen. En ook zij was vol lof over hoe de keizersnede verlopen is. Je kan het plannen, je bent “uitgeslapen” bij wijze van spreken want er gaat geen marathon van bevalling aan vooraf, op de dag zelf is alles veel gemoedelijker, dokters ook geen stress, omgeving meer onder controle en is al bij al snel achter de rug. Herstel is eerste 2 dagen pittig maar anderzijds doet het daar beneden veel minder pijn dus ook dat vond ze nog een “voordeel”. Zeker de gentle sectio’s waarbij je als mama meteen veel contact hebt met de baby zijn heel aangenaam. Ik zou zeggen bespreek deze angst met de vroedvrouw/gynae zodat ze hier zeker rekening mee kunnen houden tijdens de operatie. Veel succes alvast!

5 maanden geleden

Hey Zo herkenbaar. Bij mijn eerste dochtertje is mijn bevalling uiteindelijk uitgedraaid in een spoedkeizersnede ( na dik uur persen). Nu 36w en expliciet ‘gekozen’ voor een keizersnede om niet hetzelfde te hoeven meemaken voor mezelf en onze baby ( wij maken grote baby’s). Maar het rouwen over heel het gevoel van het vertrouwen in je eigen lichaam en dat je ‘echt’ bevallen bent mits natuurlijke bevalling blijft knagen. Dus ik herken je gevoel heel hard. Dit ( melig I know! ) gedichtje steunt me wel. En… een keizersnede is ook een gewone bevalling, mogen we niet vergeten ☺️😘

5 maanden geleden

Reactie op Odal24

Ik troost mezelf met het idee dat voor zover geweten onze Bosbes 🫐❤️ een g ...
Dat is sowieso het belangrijkste. Je gaat dat goed doen🤗😘

5 maanden geleden

Reactie op Vrhyn

Dat is sowieso het belangrijkste. Je gaat dat goed doen🤗😘
Merci 🙏🥰

5 maanden geleden

Hey!! Ik sta binnenkort ook gepland voor een warme keizersnede. Ze ligt al heel de zwangerschap in stuit en het de slaagkans om te draaien was te klein dus wou het niet riskeren in haar belang. Ik vond het ook even lastig maar soms denk ik alles heeft een reden. Het is niet je het aan je kindje ziet hoe ze op de wereld is gebracht en uiteindelijk hebben wij evengoed het 9 maanden gedragen met de nodige kwalen erbij. Ik heb al een tijdje last van oefen weeën dus ergens heb ik ook al wat ervaart hoe het zal zijn + kan goed zijn ze eerder komt hier dan de geplande datum, dan maak je heel de beleving nog eens mee tot net voor de bevalling dan. Ikzelf vind het moeilijker qua mobiliteit en herstel nadien al is dit ook het 1 verhaal tegen het andere 💓

5 maanden geleden

Reactie op Michelle950323

Hey!! Ik sta binnenkort ook gepland voor een warme keizersnede. Ze ligt al ...
Heel erg bedankt om dit met mij te delen. En inderdaad wij hebben ook het grootste deel uitgedragen en zullen ons kindje er niet minder graag om zien. Ondertussen is het besef ook tot me doorgedrongen dat dankzij de keizersnede zware complicaties bij ons zoontje vermeden kunnen worden en dat we hoogstwaarschijnlijk nu een gezond kindje zullen hebben. En uiteindelijk is het dit dat het meeste telt. Mijn man zei dat we geluk hebben dat dit tegenwoordig kan want in andere tijden waren we nu een 🐦 voor de 🐈