Hey, ik wilde eens horen hoe betrokken jullie partner is in de laatste week van de zwangerschap. Ik heb een super lieve man en is zeker ongerust om me maar de laatste weken loopt hij over van zijn werk. Hij is zelfstandige dus ik weet dat het soms pittige periodes zijn maar net nu voelt niet als het ideaal moment. Hij zit ook in vastgoed en daarbovenop wilt hij net nu nog een aankoop doen van een gebouw en dat moet nu gebeuren want hij vond een geschikt pand. Gaat het bezoeken, telefoontjes met de notaris, deur in en deur uit, mailtjes enzovoort terwijl ik hier soms lig weg te kwijnen van de pijn. En laat staan al het andere werk en heel wat zorgzaken hij nog heeft.
Het voelt wat beangstigd om te zien in de laatste week van m’n zwangerschap dat hij zo extreem hard bezig is met werken dat ik schrik krijg wat er zal gebeuren als ons baby’tje er is. Alleen kan ik dat niet aan.
Als ik hem daar rustig over aanspreek word hij ambetant. Hij is duidelijk not amused dat ik er iets over zeg of mijn bedenkingen er over heb.
Ik weet natuurlijk ook wel dat elke man dagdagelijks bezig is met z’n werk dus enerzijds laat ik het los en wil ik het begrijpen maar anderzijds slorpt het op en zie ik dat werken en al zijn projecten het allerbelangrijkste zijn.