9 Reacties

4 maanden geleden

Hallo daar! Ik ben gisterenavond moeten binnenkomen om ingeleid te worden, ook omwille van een te hoge bloeddruk. Ik ben nu 38w4d. Blijkbaar is ook niet elke inleiding hetzelfde en doen ze andere dingen afhankelijk van hoe veel je lichaam al zelf doet. Ik had ‘maar’ 1 cm ontsluiting en een half verweekte hals toen ik binnen kwam. Ze hebben mij daarom eerst aan de monitor gelegd en dan twee pilletjes gegeven rond 22:00, en nog even bloed genomen. Dan ben ik naar de kamer mogen gaan (tweepersoonskamer dus partner mocht niet blijven slapen), en heb ik ondertussen om 02:00 en opnieuw om 06:00 twee pilletjes en monitor gehad (op de kamer), omdat mijn lichaam nog niet vanzelf verder in gang geschoten was na de eerste pilletjes. Mijn partner is nu onderweg naar het ziekenhuis en dan kunnen we vandaag samen de hele dag op de verloskamer doorbrengen. Afhankelijk van hoe mijn lichaam het nu doet, gaan ze straks ofwel manueel mijn vliezen breken, of een ballonnetje steken om mijn weeën op gang te brengen. Succes zondag!

4 maanden geleden

Reactie op Celibb

Hallo daar! Ik ben gisterenavond moeten binnenkomen om ingeleid te worden, ...
Jij ook succes vandaag ! Hou je me op de hoogte hoe het verder verlopen is ?

4 maanden geleden

Veel succes! Vandaag ook te horen gekregen dat ze me zullen inleiden. Ikzelf moet dinsdagavond binnengaan. Vandaag precies 38 weken en ze schatten zijn gewicht al rond de 4kg, dus ze willen niet meer te lang wachten 🙈 vind het heel spannend dat het een inleiding wordt, dus ik volg even mee hier 👀

4 maanden geleden

Reactie op Lattie483

Veel succes! Vandaag ook te horen gekregen dat ze me zullen inleiden. Ikzel ...
Jij ook heel veel succes!

4 maanden geleden

Reactie op Velien

Jij ook succes vandaag ! Hou je me op de hoogte hoe het verder verlopen is ...
Hey daar! Bij mij zijn de weeën na het doorprikken van de vliezen vanzelf snel opgestart. Doorprikken van de vliezen deed geen pijn (al was het wel geen fijn gevoel). De weeën kwamen al snel om de drie minuten, maar werden na enkele uren wel echt pijnlijk waardoor ik epidurale gevraagd had. Epidurale kan ik alleen maar aanraden. Bij mij hadden ze meteen de juiste plek gevonden en ook van de eerste keer goed gestoken. Voelde voor mij persoonlijk gewoon als een prikje in de rug aan (alsof je bloed laat trekken in de arm), maar dat is mijn persoonlijke ervaring. Na de epidurale heb ik mij echt heel goed gevoeld haha. Uiteindelijk kwam mijn ontsluiting wel niet snel genoeg op gang voor de baby. Ze hadden ondertussen ook een katheter voor mijn blaas gestoken (voelde ik door de epidurale ook niets van en hierdoor moest ik niet op de bedpan gaan) en ook een elektrode op de baby zijn hoofdje gezet als een ‘betere’ monitor voor de baby zijn hartslag. Verliep ook heel vlot en vond ik niet eng. Hij voelde zich de laatste uren niet zo fijn meer in de buik (hoge hartslag) dus heb ik uiteindelijk een keizersnede gehad. Hier had ik wel schrik voor, maar is bij mij persoonlijk heel goed verlopen ook. Omdat het geen spoedkeizersnede was heb ik nog veel info gekregen en hebben ze hun tijd kunnen nemen. Hier voelde ik ook totaal geen pijn. De baby maakte het meteen heel goed. Door de adrenaline van de epidurale en keizersnede heeft mijn lichaam wel heel hard liggen bibberen, maar ook dat is blijkbaar heel normaal en gaat uiteindelijk vanzelf over door rustig te blijven ademen. Op zich is dus alles wel goed verlopen en stellen we het beiden goed. Alleen door de onverwachte wendingen en dan een tijdje de hoge hartslag van de baby heb ik toch wel sterke emoties ervaren tijdens (en nu na) de bevalling. Mocht de ontsluiting gewoon goed gevorderd zijn of de baby had het niet moeilijk gehad, zou het echt een droombevalling geweest zijn (door dus de epidurale haha). Alles komt uiteindelijk wel goed en op het moment zelf gewoon proberen alles los te laten! De dokters en vroedvrouwen weten waar ze mee bezig zijn. Heel veel succes!

4 maanden geleden

Reactie op Lattie483

Veel succes! Vandaag ook te horen gekregen dat ze me zullen inleiden. Ikzel ...
van mij ook 38w en 4kg, mijn gynaecoloog gaat in conge en wil me maar inleiden als ze terug is.. ga morgen toch eens bellen of ze me niet kunnen inleiden, maak me enorm veel zorgen (ze komt pas terug uit conge op 20/09)

4 maanden geleden

Reactie op LC2

van mij ook 38w en 4kg, mijn gynaecoloog gaat in conge en wil me maar inlei ...
Ik duim voor jullie dat jullie sneller binnen kunnen! 🍀

4 maanden geleden

Reactie op Lattie483

Ik duim voor jullie dat jullie sneller binnen kunnen! 🍀
zou ik vandaag eens durven bellen en vragen of ze me willen inleiden? of is dat grof?

4 maanden geleden

Reactie op LC2

zou ik vandaag eens durven bellen en vragen of ze me willen inleiden? of is ...
Sorry zie je antwoord nu pas! Heb je al meer nieuws ondertussen?