4 Reacties

6 maanden geleden

Hier ook sinds 26 weken ongeveer te horen gekregen dat onze kleine man voor ligt op gewicht . En dat de kans dus bestaat dat we vroeger zullen worden ingeleid , maar ze zeiden ons ook dat het zou kunnen dat ze op 30 weken weer beter op de curve liggen omdat ze gewoon heel fel zijn gegroeid en dan vanaf 30 weken iets minder snel groeien waardoor het vroeger inleiden niet per se hoeft. Ik zou me er echt geen zorgen over maken . Je gyneacoloog zal dit samen met jullie echo per echo verder bekijken. .. Wij zijn nu 30/2 weken en volgende week echo . Dan bekijken ze het opnieuw. Ik kan hier ook goed over spreken met onze vroedvrouw en hij / zij kan je steeds helpen met al je vragen hierrond .

6 maanden geleden

Hier een verplichte inleiding op maximum 38w (medische complicaties) en begin me er ook zenuwachtig over te maken dus ik hoop dat er nog iemand reageert op je post die al ervaring heeft ermee 🤞🏼. Qua gewicht kan ik enkel zeggen dat ons zoontje eerst te hoog zat in percentiel en 3 weken later plots terug meer richting het gemiddelde. Het is een momentopname en daarnaast ook nog eens een schatting.. Dus wie weet wijzigt het toch nog bij jullie. Heel veel succes in elk geval! 🍀

6 maanden geleden

Volgens mijn ouders is ingeleid worden het meest ontspannend… lekker rustig binnenkomen ‘s morgens, je weet wanneer het zo ver is… ik zou zeggen probeer het positief te bekijken! Die twee laatste weekjes zijn toch alleen maar heel zwaar denk ik en je kindje is geen prematuur ☺️ hopelijk helpt deze peptalk!

6 maanden geleden

Zo leuk vond ik een inleiding toch niet als hierboven beschreven. .. Je weet inderdaad wanneer alles begint, maar is veel pijnlijker dan de start van een gewone bevalling. Het voelt 'goed' dat je weet welke dag alles zal gebeuren en kan thuis alles rustig voorbereiden, maar de dag zelf brengt het veel stress met zich mee vond ik... Hier ingeleid op 38 weken. 's Avonds om 19u werd er een ballonnetje Ingebracht.' s Nachts rond 2u begonnen de weeën zachtjes. Ik had al 2cm ontsluiting voor de inleiding en na de nacht werd dit 3cm. Niet veel dus. Rond 7u hebben ze dat ballonnetje er uit gehaald (soms valt het er zelf uit bij voldoende u' ontsluiting) Ze hebben daarna mijn water gebroken. Bij een inleiding krijg je gegarandeerd een weeënstorm dus kwamen ze al snel vragen of ik een epidurale wou. Dit doen ze sneller om de weeënstorm voor te zijn. Ik heb dit dan ook gedaan. Om 23u was er nog geen baby te bespeuren dus werd het een keizersnede. Dat is natuurlijk toevallig en ligt niet aan de inleiding.