16 Reacties
7 maanden geleden
Wie weet heb je veel vocht zijn allemaal factoren ....och zou me daar nog niet teveel zorgen over maken ik was van men 1e 32 kg bij en 11maand later van me dochter zag niemand dat ik zwanger was ....nu 10j later terug verrassings baby en ben nu 26+3 en nog maar 2kg bij maar dan zeggen ze je moet meer eten je moet meer did en dat dus niet aantrekken ze gaan wel weer weg de extra kilootjes
7 maanden geleden
Maar jij weegt jezelf altijd zonder kleren en op nuchtere maag?
Is het een idee dat je je morgen(ochtend )eens bij je thuis weegt zonder kleren en op nuchtere maag?
Bij mij scheelt het ook vaak een paar kg juist omwille van andere weegschaal, met kleren en op volle maag...
Heb je veel last van vocht? Mijn zus vertelde me gisteren dat ze de laatste twee weken van haar zwangerschap 7kg is bijgekomen puur door vocht ophoping in haar lichaam. De kg 's vlogen er na de geboorte letterlijk af. Tijdens de bevalling is ze bv. 10kg afgevallen, baby, vruchtwater, placenta ec...
Ik zou me niet te veel zorgen maken als ik jou was.
7 maanden geleden
Is natuurlijk wel gek om grotere getallen op de weegschaal te zien staan als je dit niet gewend bent. Ik ben zelf ook nog nooit zo zwaar geweest als nu. 😂 Ben nu 26 weken en ben sinds de zwangerschap 10,8kg bijgekomen. Ik ben dus van 56,5kg naar 67,3kg gegaan. Gisteren bij de gynaecoloog overdag en met kleren en schoenen aan zat ik zelfs aan de 68,5kg maar daar kijk ik niet echt naar. Ik ben ook altijd slank geweest en als ik naar mezelf in de spiegel kijk zit het extra gewicht wel aan mijn buik en borsten dus ik maak me hier zelf geen zorgen over. Lijkt me gewoon bij de zwangerschap te horen?
7 maanden geleden
Ik merk ook aan mijn enkels, voeten benen dat ik vocht heb. Sommige schrikken zelfs als ik zeg dat ik al 6 maanden zwanger ben en geen groot buik zien. En ik eet niks vettig, veel fruit en groenten. Mja ik ga mij morgenochtend toch eens wegen deze x zonder kleren.
7 maanden geleden
Reactie op Odal24
Maar jij weegt jezelf altijd zonder kleren en op nuchtere maag?
Is het een ...
Ja ik weeg meestal s ochtends op een nuchtere maag zonder kleren aan. En toevallig belden ze mij en is mijn controle deze ochtend verzet naar 14u ondertussen had ik appel slaatje koffie water gegeten en gedronken, met een volle en opgeblazen buik en dan nog met kleren aan gewogen. Ik heb sinds kort idd last van vocht, kan ganze dag niet rondlopen met schoenen.
7 maanden geleden
Reactie op Celibb
Is natuurlijk wel gek om grotere getallen op de weegschaal te zien staan al ...
Ik zie bij mij alleen een kleine buik en grote borsten. Ben van kleine B naar grote C gegaan van cupmaat.
7 maanden geleden
Ps ik heb mij gewogen zonder kleren aan en woog 55, 2kg lijkt mij realistischer dan die 4kg bij de gyne op een maand tijd. Was er echt niet goe van.
7 maanden geleden
Ik was deze maand ook 5 kg bijgekomen ipv 1-1,5 kg. Ben nu 25 weken. Blijkbaar is het normaal dat je rond deze tijd meer aankomt dan anders. Als je een curve opzoekt online van hoeveel je bijkomt is het rond deze tijd ook normaal dat je rond de 10 kg aankomt dus geen zorgen maken!
7 maanden geleden
Reactie op tessa199200
Ps ik heb mij gewogen zonder kleren aan en woog 55, 2kg lijkt mij realistis ...
Ik vind dat ook altijd behoorlijk confronterend. Ook al was ik tot nu nog niet zoveel bijgekomen. Mijn gewicht is altijd een strijd geweest.. en het hangt ook van het moment af dat ze je wegen. Als ze je smorgens na 1maaltijd wegen of namiddag. Want dan heb je ook al wat meer gedronken en dergelijke. En de ene telt 2kilo ervanaf als ge met kleren gewogen wordt de andere bv maar 1kilo. Dus heel correct lijkt me dit ook niet. Maar ik snap u heel zeker.
7 maanden geleden
Reactie op Vrhyn
Ik vind dat ook altijd behoorlijk confronterend. Ook al was ik tot nu nog ...
Mijn gynaecoloog telt helemaal niks af voor kledij of schoenen. Ik moet ook elke keer in de avond gaan dus met gevolg weeg ik ongeveer 3kg meer bij de echo’s als dat ik thuis mij in de ochtend weeg… vind het altijd heel confronterend ☹️
7 maanden geleden
Ik zou je niet teveel zorgen maken ik was zelf ook vorige maand inees 5 kilo aangekomen ik dacht ook wat is dit en stond daar met een droevig gezicht 😂 maar mijn gynaecoloog zei dat dit super normaal was en dat je deze weken het meeste zult aankomen. Ik heb vandaag mijn 28w controle gehad en was terug 3 kilo bijgekomen. Ze vind mijn gewicht gewoon prima🤷🏽♀️ ik ben in totaal al 11 kilo bijgekomen. Leuk is het niet maar ik weet ook dat ik dat vocht vast hou, mijn kleren wegen mee… probeer gewoon nu van je zwangerschap te genieten en die kilo’s wat te vergeten. Uiteindelijk kom je aan wat je moet aankomen voor je kindtje en dit is bij iedereen anders❤️
7 maanden geleden
Hier ook ineens 3kg aangekomen op een maand en ben morge 25 weken. Denk dat het gewoon ook een beetje normaal is deze termijn. Misschien hou je ook gewoon wat meer vocht vast. Best ook thuis wegen. Ik scheel altijd 2kg thuis tegenover die van de dokter