14 Reacties

5 maanden geleden

Op voorschrift moet zeggen voel met deze echt een verschil

5 maanden geleden

Ik heb ook ijzer te kort. Ik neem dit ook.

5 maanden geleden

Ik heb ook ijzer te kort en neem dezelfde als hieronder. Is idd wel op voorschrift van de dokter of gyneacoloog

5 maanden geleden

Ik heb ook ijzertekort en neem fero gradumet maar vind dit precies wel belastend voor mijn darmen 🫣 Voor de rest is het wel al een beetje verbeterd.

5 maanden geleden

Heb ijzerpillen gekregen maar begon hierdoor misselijk te zijn en gaf over dus ben ermee gestopt…

5 maanden geleden

Ik heb ook ijzer tekort en neem dezelfde als hieronder, maar mag ik vragen wat jullie dan voelen? Bij mij is het toevallig ontdekt bij een bloedname…. Hier ook wel meer last van mijn darmen nu

5 maanden geleden

Bij mijn 1e zwangerschap 2 jaar terug nam ik Tardyferon. Dit keer opnieuw ijzertekort, maar overgeschakeld op Ferodyn. Dat werkt minder constiperend voor de darmen 😉

5 maanden geleden

Ik neem ook sinds week 28 deze pillen. Ik was extreem moe na kleine inspanningen, waar ik dan een hele dag van moest recoveren. Na bloeduitslag van suikertest bleek idd ijzertekort. Heb geen last van de pillen, enkel wat andere stoelgang.

5 maanden geleden

Reactie op amiiix

Heb ijzerpillen gekregen maar begon hierdoor misselijk te zijn en gaf over ...
Wordt je hier ook misselijk van als je die bij een maaltijd neemt? Is niet zo ideaal zeggen ze maar wel minder belastend voor de maag of eventueel met fruitsap nemen heb ik als tip gekregen. Ik neem ook nog wel die zwangerschapsvitamine erbij en die combinatie werd me vaak te veel. Ik neem nu smorgens nuchter die ijzerpillen, en smiddags die zwangerschapsvitamine. Dat lijkt me wel te helpen.

5 maanden geleden

Reactie op Tine 8

Ik heb ook ijzer tekort en neem dezelfde als hieronder, maar mag ik vragen ...
Bij mij is dit ook toevallig ontdekt door de bloedafname van de suikertest. Had geen symptomen of thans niet dat ik weet. 🙈

5 maanden geleden

Bij mij was het ook een routineonderzoek maar ik voelde me afgelopen weken ook echt heel slap en had rusteloze benen. Blijkt dat ik ook bloedarmoede heb

5 maanden geleden

Ik had ook ijzer tekort dus ik neem B-fer bij op aanraden van de gynaecoloog ☺️

5 maanden geleden

Reactie op Vrhyn

Wordt je hier ook misselijk van als je die bij een maaltijd neemt? Is niet ...
Ik nam ze voor het eten.. niet geprobeerd tijdens en ben bang om het te doen want mij zo misselijk voelen en overgeven haat ik echt😣😣

5 maanden geleden

Reactie op amiiix

Ik nam ze voor het eten.. niet geprobeerd tijdens en ben bang om het te doe ...
Dat snap ik. De eerste week toen ik die nam had ik dat gevoel ook. Bekwam me echt niet. Maar ik moet zeggen ik neem die in als ik wakker ben. En doe dan mijn ochtendverzorging en dan ga ik eten. Denk niet dat ik aan een half uur kom ertussen. Maar als ik smorgens misselijk ben van de honger dan neem ik ook geen pil. Een vriendin van me neemt die zelfs om 11u omdat ze er smorgens niet tegen kan. Dan drinkt ze een glas fruitsap en dan is u maag ook niet helemaal leeg.