44 Reacties

6 maanden geleden

Hey, Hier woog ik zelf op 28weken 72kg ben in totaal nog maar 2kg bijgekomen. Je zal zeker je lichaam terug krijgen of het meeste ervan. Even tijd geven.

6 maanden geleden

Ik weeg nu op 32 weken 68 kilo en ik kom van 63 en je zal wel je lichaam terug krijgen hoor 😊

6 maanden geleden

Ik ben gestart op 68kg en weeg momenteel 77kg. Ik ben 33w zwanger. Er zijn vrouwen die wel 20-30kg bijkomen. Is echt normaal. Maar ik begrijp dat het niet fijn is, ik vind het ook echt niet fijn! Maar als je weet dat je op je eten let en niet overdrijft kan je jezelf niets kwalijk nemen en zal het er wel weer afgaan!

6 maanden geleden

Heyla, het is idd gek om je lichaam te zien veranderen en dat getal op de weegschaal... Hier 33weken, van 52,5kg-> 61kg. Probeer mild te zijn voor jezelf... je lichaam doet wat nodig is voor de zwangerschap maar ook reserves ifv borstvoeding. Volgens de dokter mocht ik 16kg bijkomen (voelt veel he...) maar misschien kan je eens checke´ via https://www.uzleuven.be/nl/gynaecologie-en-verloskunde/verloskunde/zwangerschap/gezond-zwanger-zijn/gewichtstoename/aanbevolen-toename-op-basis-van-bmi

6 maanden geleden

Heej, ik ben op dit moment 30w5d en ben volgens mijn weegschaal net een 9kg bijgekomen. Ik let ook goed op mn eten ik snoep af en toe ook wel eens maar grotendeels eet ik gezond en zo dus daar ligt het niet aan. Nu naar het einde toe gaan we ook meer bijkomen. Dit hebben we helaas niet in de hand. Ik zelf houd met die warme dagen ook extra vocht vast.. probeer ook wel zeker aan 2L water te komen per dag. Ik heb het zelf ook wel erg moeilijk met die verandering van mijn lichaam. Ik vind het vreselijk om op controle steeds op de weegschaal te gaan staan. Omdat het ook van het moment afhangt, wat je de dagen ervoor gegeten hebt, warmte en dergelijke. Ik voel me hier altijd zo slecht door. Zeker als ik het daar in de hoogte zie gaan🫣 We gaan ons oude lichaam wel terug krijgen. Gaat idd alleen wat tijd nodig hebben. En als je nu al gezond eet dan zal het ook allemaal meevallen hoe snel het ervanaf zal gaan.

6 maanden geleden

Toevallig had ik mij 2 dagen voor ik te weten kwam dat ik zwanger was gewogen, ben sindsdien (morgen 32w) net geen 18kg bijgekomen. Niet fijn (zeker wetende dat ik hiervoor altijd al een jojo'er was in gewicht en echt vaak mijn best moet doen om af te vallen). Het ergste vind ik eigenlijk zien dat ik momenteel echt al de 90 aantik... niet fijn! maar hopelijk komt dat allemaal terug in orde 😬😳

6 maanden geleden

Ik ben 14kg bij op 33 weken. Ik eet niet ongezonder of meer dan anders. Vroedvrouw zegt ik vocht ophoudt gewoon. Vaak kom je met een eerste ook meer bij, met een 2de heb je vaak nog vorige kilo’s die aanplakken+ als je een normaal BMi hebt alvorens de zwangerschap kom je ook meer bij tov overgewicht. Vindt het ook zeker niet fijn maar ik weet wat ik eet dus kan mezelf niks verwijten. 😘

6 maanden geleden

Hier 32+1 vandaag en ongeveer 16 kg bij. Ik vind het zeker niet fijn, maar ik hou ook veel vocht op en zowel de gynaecoloog als de kine hebben gezegd dat een groot deel al weg zal zijn met te bevallen. Ik hoop alleen die laatste weken niet te veel meer aan te komen, maar als dat zo is tja dan kan er helaas ook niets aan gedaan worden. Hopelijk is september/oktober nog een mooie maand en kunnen we veel gaan wandelen met onze kleintjes.

6 maanden geleden

Ik ben 34+ wk & ben in totaal , tot nu toe een 16 kg bijgekomen. Ik hou daarbij veel vocht vast. Het is natuurlijk niet leuk, maar mijn gynaecoloog zei dat het echt wel normaal is. Ze zei dat het een beetje ‘den aard van het beestje is…’ (de ene komt van naturen meer bij dan de andere tijdens de zwangerschap … Vocht vasthouden … hormonen … ect). Ik heb tijdens mijn zwangerschap gezond proberen eten & me niet laten gaan. Ma soms had ik ook gewoon zo veel honger en zin in bepaalde dingen… Elk lichaam is anders & ik hoop na de bevalling terug naar mijn oude gewicht te gaan. Ik heb het er soms ook moeilijk mee hoor… 😅 Omdat ik mezelf zo echt niet herken in de spiegel… Ma we kunnen het!! We kunnen achteraf alleen ons best doen 😘

6 maanden geleden

Ik weeg nu op 32w 102,5kg en mijn Startgewicht bij de zwangerschap was 101kg. Ik ben tijdens de zwangerschap wel erg misselijk geweest en heb heel veel moeten overgeven dus op een gegeven moment woog ik 93kg 🙈 De gynaecoloog zei tegen mij dat ik omwille van mijn hoge BMI niets meer mag bijkomen maar ook niet op dieet mag. 😅 Tis best lastig 😥

6 maanden geleden

ik woog voor me zwangerschap 56kg en nu op me 30weken weeg ik 64.9 met kleren. is wel tweede kindje bij het eerste ook 10kg bijgekomen maar was zogoed als direct alles kwijt na de bevalling

6 maanden geleden

Ik woog normaal 68 kg maar met de feesten op reis gegaan en ja hoor 5kg bij dacht je nieuwe jaar wordt eerst ff dieet en opletten, 2 januari overtijd en zwanger haha ..... Nu geteld van 73 kg 12 kg bij ..... +Die 5 van de reis 16kg jej......

6 maanden geleden

Reactie op Michelle950323

Jaa dat is het voornaamste uiteindelijk. Gezond en happy kindje 🥰 Idd! Je doet maar je best maar die kg’s zijn niet tegen te houden 😅 Niet leuk! Maar ik probeer toch te genieten van mijn buikje nu. Die extra vetjes zullen we er toch moeten bijpakken. We zullen nadien onze plan wel trekken 😂 We got this!

5 maanden geleden

36 + 3 en momenteel 11,5 kilo bijgekomen

5 maanden geleden

9 kilo op 37 weken

5 maanden geleden

Ik ben nu 36 weken, en ben ongeveer een 18 kilo bijgekomen.. nu moet ik wel zeggen dat ik flink vocht vasthoud dus dat er natuurlijk ook bij zit 🙈

5 maanden geleden

4kg op 33 weken

5 maanden geleden

36w en 19kg 😬

5 maanden geleden

Op 30 weken was ik ongeveer 10 kg bijgekomen, volgende week 34 weken en zal zien hoeveel het dan is. Thuis weeg ik me niet, de laatste 5 jaar niet gedaan 😅 enkel bij controles bij de Gyneacoloog

5 maanden geleden

Ik ben van 56,5 kg naar nu 71 kg gegaan op 35+3 weken, dus 14,5 kg erbij. Als ik ga kijken naar hoeveel ik volgens het UZ Leuven idealiter zou bijkomen adhv mijn BMI, zit ik exact op de goede curve. Ik verwacht tegen week 40 dan 16 kg bijgekomen te zijn, wat mij met een gezonde BMI dus heel normaal lijkt? Verschillende collega’s/kennissen waren eerder 20 a 30 kg bijgekomen tijdens hun zwangerschap dus ik ben eigenlijk nog heel blij 😅 Maar ik draag ook wel goed naar voren, dus het is voornamelijk in mijn buik en borsten dat je het extra gewicht ziet, waardoor ik ook wel tevreden ben en erop vertrouw dat het na de bevalling wel terug in orde gaat komen. https://www.uzleuven.be/nl/media/5d0b6308-8896-4da5-8d57-31161f3796ff/curve_bmi_tussen_198_en_26.pdf