17 Reacties

23 dagen geleden

Hier drinkt ons zoontje al enkele weken 5 flesjes van 210ml. Altijd leeg… Dus hij is een grote eter! 🫣 Daarom zijn we vandaag -in samenspraak met de vroedvrouw- gestart met oefenhapjes groentenpap. Zijn lengte en gewicht zijn de laatste keer gemeten op 23/12: 6kg650 en 64cm.

23 dagen geleden

Hier een kleine meid maar ze volgt goed haar curve ☺️ Ze meette de laatste keer 57 cm en 4,850 gram. Dat was ongeveer 2 weken geleden. Ze drinkt ca. 160 ml per keer. Soms eens 200 ml. En per dag komt ze op een ca. 650-700. Maar ze kan soms uitschieters hebben naar 750 ml ☺️ Ze was maandag 15 weken.

23 dagen geleden

Reactie op ev93

Hier drinkt ons zoontje al enkele weken 5 flesjes van 210ml. Altijd leeg… D ...
Hoeveel eet hij dan in totaal. Heb je daar een zicht op? ☺️ Hier een kleine portie eter. Maar wel vele keren op een dag. Vandaar mijn vraagje

23 dagen geleden

Hier 4 flessen op een dag van meer dan 200 ml 😊

23 dagen geleden

Reactie op Roos2211

Hier 4 flessen op een dag van meer dan 200 ml 😊
Hij eet hier t zelfde in totale hoeveelheid, alleen in 10 keer ofzo 😅

23 dagen geleden

Reactie op Evbo

Hij eet hier t zelfde in totale hoeveelheid, alleen in 10 keer ofzo 😅
Elk kindje is anders natuurlijk, maar het is zo makkelijk dat ze maar 4x op een dag eten moet krijgen 😅

23 dagen geleden

Flesjes van 150ml +5 schepjes.. meestal drinkt hij dit niet volledig

23 dagen geleden

Ons zoontje is bijna 15 weken, in de ochtend drinkt hij altijd een fles van 180ml, daarna drinkt hij nog 4 flessen van 150ml, soms kan het zijn dat hij maar 120ml drinkt of minder. Ik volg gewoon zijn tempo, hij geeft goed aan of hij honger heeft/genoeg heeft of nog wilt drinken. Hij weegt 5,6kg en is 60cm groot.

23 dagen geleden

Onze dochter is 19weken en drinkt per fles 125ml afgekolfde moedermelk. We volgen het principe van natuurlijke portiegrootte, vandaar de kleinere fles. We volgen haar ritme waardoor ze de fles ook niet altijd leegdrinkt maar ze komt gemiddeld per dag wel aan de 600 à 750ml. Ze weegt 6330g en volgt goed haar curve.

23 dagen geleden

Hier een kleine eter. We bieden vijf flesjes aan van 150 ml, maar die gaan niet allemaal leeg. Hij is nooit een goeie papdrinker geweest. We geven al twee weken groentepap en daar eet die al een volwaardige portie van op. Hij komt wel goed bij en volgt zijn curve 😄

23 dagen geleden

Hier ons dochtertje van 3,5maand 5 flesjes van 200 ml, altijd leeg

23 dagen geleden

6x 180ml afgekolfde moedermelk, hij is 4 maand en 1 weekje oud

23 dagen geleden

Reactie op Elien1891

Hier een kleine eter. We bieden vijf flesjes aan van 150 ml, maar die gaan ...
Zie je verschil nu met de groentepap? In bijkomen?

22 dagen geleden

Hier 15 weken, meestal nog 6 voedingen waarvan 4 x 120 + 4 en 2 x 150 + 5 maar ze drinkt wel alles altijd op waardoor ze tussen de 700 en 800 ml zit. Ik laat er meestal 3 u tussen, soms 4 als ze lekker ligt te slapen. De laatste keer dat ze is gemeten en gewogen was ze 59 cm en 4,9 kg. Ik wil wel graag starten met groentepap maar ik vind de criteria om ermee te mogen starten nogal vaag 🫣 we wachten sowieso nog 1,5 week (18/01 is ze 17 weken) en dan denk ik dat ik eens ga testen of ze interesse heeft in onze voeding.

22 dagen geleden

Reactie op kellebelll

Zie je verschil nu met de groentepap? In bijkomen?
Ja, groentepap gaat supergoed. Hierdoor is hij meer verzadigd. Hij wil erna wel vaak geen flesje meer drinken. Hij is nu 64 cm en weegt 6,3 kg.

21 dagen geleden

4 flesjes van 180-200 ml + groentepap. Sinds we gestart (op 15w) zijn met groentepap zijn we van 5 naar 4 flesjes gegaan. Ons zoontje woog 7.1kg gisteren en 66 cm lang en wordt 18 weken morgen.