8 Reacties

8 maanden geleden
Ik kan er geen lijn in trekken. Sommige dagen héél actief, andere dagen is het wachten tot ‘s nachts om iets te voelen. Volgens de vroedvrouw is het voor elke vrouw ook anders en weet jij alleen, als mama, wanneer het “anders” is dan wat je gewoon bent.
Ze gaf als tip jezelf rustig krijgen, iets met heel veel suiker eten en op je linkerzij liggen (meer dan 15 min.) meestal worden ze dan wakker. Naar het einde van de zwangerschap toe zou je ook “minder” moeten voelen omdat ze dan minder plaats hebben om te bewegen.
In elk geval zou ik even contact opnemen met je gynaecoloog als je echt ongerust bent. Liever eens te veel bellen/langsgaan dan de hele tijd stress hebben omdat je het niet weet. Veel succes! 🍀

8 maanden geleden
Das heel normaal hoor bij mij bvb gisteren heel actief en zaterdag dan wat minder of zelf niet zo veel das volledig normaal hoor zolang daje de baby eens voelt is het goed ben ook zo maak mij er ook rap zorgen in 😊

8 maanden geleden
Ik had dit ook! Tijdens week 27 is het mij opgevallen dat de schoppen ietsje zachter waren geworden.
Week 28 was het meer geschuif en draaien. Pas vanaf week 30 heb ik nu een soort van “ritme” en voel ik hem elke dag. Maar in die periode is het blijkbaar heel normaal dat je de baby iets minder voelt (groeispurt, weinig plaats,enzovoort). Bij zorgen zou ik meteen bellen naar je materniteit heb ik ook gedaan 😊

8 maanden geleden
Hier vandaag 29 weken en vandaag ook minder voelen even binnengesprongen voor controle.
Ze zeiden me als je je echt niet oké voelt met de bewegingen , mag je altijd terugkomen we controleren dat liever een keer teveel dan een keer te weinig .
Hier waren de tips ook suiker eten en een uurtje of 2 op de linkerzijde liggen omdat ze dan betere bloedtoevoer krijgen .
Bij de check was alles normaal maar ze zeiden ook maak u niet druk als je hier morgen weer zou staan. Zeker voor een eerste is het spannend merk ik de laatste dagen meer en meer .
Bij ons ook grote baby geschat wat maakt dat hij mogelijiks ook al minder plaats heeft dan een gemiddeld baby'tje .
Maar moraal van het verhaal. Gewoon gaan als je jezelf er beter bij voelt

8 maanden geleden
Ik ben 30 weken en voel haar echt heel veel ondanks dat de gynaecoloog zei dat ik ze minder zou voelen omdat ik een voorliggende placenta heb.
Vanaf dat ik wakker ben tot dat ik ga slapen is ze actief… 😅
Maar denk wel dat het voor iedereen anders is… bij twijfel altijd je vroedvrouw/verloskundige bellen, liever een keer te veel dan een keer te weinig 😘

8 maanden geleden
Hij is in volle toeren sinds deze ochtend gelukkig. Ook soms zijn momenten 😅