19 Reacties

één maand geleden

Jup, had dit met de eerste ook :-) Wat hielp: 1) zelf mee slapen of op mij laten slapen overdag. Dat zorgde voor langere blokken en had geen effect op het alleen slapen snachts. Of de dut verlengen in bvb de draagzak maar dat deed ik enkel voor de middagdut ... 2) loslaten en een ritme proberen zoeken met dutjes van 40 min en de easy routine loslaten. Eens voeden vlak voor een dut kan echt geen kwaad. Ik bleef gewoon de wakkertijden in de gaten houden 3) geduld, plots op 7 maand sliep hij dutjes van meer dan 2.5u en moest ik hem zelfs wakker maken, ik heb hem niets 'geleerd' in die periode en snachts bleef alles ok En we zijn met de tweede in dezelfde fase aan het belanden, al zitten we daar snachts nog niet zoooo goed (maar wel al goed genoeg voor een 11 weken oude baby)

één maand geleden

Trouwens, hier worden/werden ze ook na 45 min wakker en dan boos als ik ze bvb via draagzak of door op mij te leggen/te wiegen probeer verder te laten slapen. Dat kan heel luid gaan, maar max 5 min en dan geven ze zich terug over aan de slaap.

één maand geleden

Ok, dus het is aanvaarden en iets zoeken om dat uur telkens door te komen en geduld hebben 😅 bedankt voor het delen van je tips, het doet ergens deugd (sorry)om te horen dat het niet alleen bij ons zo loopt.

één maand geleden

Onze dagindeling Tussen 8h30-9h30 1ste fles, daarna 30 min onder de speelmat/ tummy time, gevolgd door een dutje onder van 1,5/2h in zijn wiegje of als het echt niet lukt bij mij. Volgend flesje rond de middag, daarna leg ik hem boven (wakker) zodat hij zelf in slaap kan vallen meestal slaapt hij dan een 3h/3,5h! Ophalen als hij echt begint te huilen, verversen, flesje , spelen en knuffelen! Daarna heeft hij echt een heel lange wakkertijd omdat hij gewoon niet wilt slapen ik denk fomo? 😂🙈

één maand geleden

Waar slaapt ze voor de dutjes ?

één maand geleden

Reactie op Melissavl1996

Waar slaapt ze voor de dutjes ?
En mss eens proberen 4u tussen een voeding te laten dan kan ze mss nog wat slapen als het net voor de voeding is gelijk je zegt haar toxh mss nog proberen een uurtje nog te laten slapen of is het dan echt voor voeding dat ze Wkkr wordt?

één maand geleden

Reactie op Hvhed91

Ok, dus het is aanvaarden en iets zoeken om dat uur telkens door te komen e ...
Ons meisje is vandaag 15 weken en doet al zeker twee maand alleen maar hazenslaapjes 🙈 Ondertussen is ze er vaak zo moe van dat ze soms maar een uurtje wakker is en dan alweer een dutje moet doen.. kan soms een hele strijd zijn! Heel af en toe hebben we eens de luxe dat ze een uurtje slaapt 🙈

één maand geleden

Reactie op chiaraW

Ons meisje is vandaag 15 weken en doet al zeker twee maand alleen maar haze ...
Oh ok, dus jullie zitten ook met een best vermoeiende periode daar hehe. Hoe ziet jullie dagritme er dan uit met de hazenslaapjes?

één maand geleden

Reactie op Melissavl1996

En mss eens proberen 4u tussen een voeding te laten dan kan ze mss nog wat ...
Vaak is ze nog moe, is ze boos en humeurig. Ik ga proberen om ze verder te laten slapen bij mij of in de slaapzak vandaag. Ze slaapt voorlopig nog beneden omdat ze dit bij de onthaalmoeder ook gaat moeten doen...

één maand geleden

Reactie op Minime 25

Onze dagindeling Tussen 8h30-9h30 1ste fles, daarna 30 min onder de speel ...
Hoe oud is jullie kindje?

één maand geleden

Reactie op Hvhed91

Oh ok, dus jullie zitten ook met een best vermoeiende periode daar hehe. Ho ...
Echt een vast dagritme hadden we niet, ze hadden ons aangeraden haar ritme te volgen en wanneer we zagen dat ze moe was haar in bedje te leggen. Het kon blijkbaar geen kwaad omdat ze snachts genoeg in diepe slaap ging. Nu sinds woensdag ligt ze in het ziekenhuis aangezien ze nog amper sliep. Het is volledig terug zoeken dus momenteel naar wat goed is voor haar

één maand geleden

Reactie op Hvhed91

Vaak is ze nog moe, is ze boos en humeurig. Ik ga proberen om ze verder te ...
Is idd wel waar maar bij ons hielp echt voor haar in een donkere kamer te laten slapen met haar slaapzakje aan en witte ruis 😊

één maand geleden

Reactie op Melissavl1996

Is idd wel waar maar bij ons hielp echt voor haar in een donkere kamer te l ...
Is tip van mijn vroedvrouw die ook slaapcoach is wij kunnen ook moeilijker slapen in het licht eh dus ik zou da toxh eens proberen wij doen Danu een paar weken en helpt echt enorm ale is maar een tip eh natuurlijk ☺️

één maand geleden

Reactie op Hvhed91

Hoe oud is jullie kindje?
Hij is 11 weken

één maand geleden

Reactie op chiaraW

Echt een vast dagritme hadden we niet, ze hadden ons aangeraden haar ritme ...
Oei, amai, dat is echt niet leuk! Hopelijk is het niet te erg en vinden ze een oplossing zodat jullie terug naar het vertrouwde thuis kunnen en terug een ritme kunnen vinden.

één maand geleden

Reactie op Minime 25

Hij is 11 weken
Wauw, mooi ritme hebben jullie opgebouwd! Heb je daar zelf veel in toegevoegd of ging dit 'vanzelf'?

één maand geleden

Reactie op Hvhed91

Wauw, mooi ritme hebben jullie opgebouwd! Heb je daar zelf veel in toegevoe ...
Dit ging eigelijk vanzelf want had geen idee hoe ik het moest aanpakken, en zo zijn we zijn ritme gevolgd !

één maand geleden

Wij hebben exact hetzelfde, dochter vandaag 13 weken. Nachten gaan goed, overdag eerste dutje 45 min. Daarna hazenslaapjes Vroedvrouw zei dat dit vanzelf zal beteren. Daarna nogmaals in slaap proberen krijgen lukt hier niet, ze is gewoon wakker. We blijven gewoon rekening houden met wakkertijden en zo is ze een blije baby

één maand geleden

Heb dit aan de kinderarts gevraagd want hier slaapt hij ook altijd maar 30 min en die zei dat dat normaal was en dat ze daar vanzelf uit gaan