11 Reacties

4 maanden geleden

Hey Erika, Hopelijk was dan alles toch in orde met je bloeddruk? Geen zwangerschapsvergiftiging? Hier gisteren ook getwijfeld om te bellen ivm bloeddruk want wel heel wat gestegen sinds stoppen bloedverdunners. Hoeveel was jouw bloeddruk ongeveer? Vandaag volg ik hier verder op. Ivm de contracties. Dit kan zeker zijn dat het hem doorzet want het rommelt al een heel tijdje bij jou. Misschien is ze er gewoon al klaar voor om jou te ontmoeten. 38 weken is op zich zeker niet te vroeg vroeg. Alvast veel succes!

4 maanden geleden

Hey, Ik had op het einde van mijn zwangerschap week 39 ook een te hoge bloeddruk. Extra controles gehad en bleek dat ons babytje het minder goed begon te groeien als ervoor. Ze hebben mijndan op 40+3 proberen in te leiden voor zeker te zijn dat het kindje niet nog meer achteruit ging. Maar om dat de inleiding niet lukte (bijna geen opening na 12u maar 5 cm en dan niets meer) en de toestand van de baby achteruit ging hebben ze beslist een dringende spoedkeizersnee te doen. Dit was totaal niet zoals ik gehoopt had en was echt in shock door het hele gebeuren. Ze is uiteindelijk wel gezond en wel geboren en doet het super goed zelfs extreem goed 🥰

4 maanden geleden

Reactie op klaartje02

Hey Erika, Hopelijk was dan alles toch in orde met je bloeddruk? Geen zwa ...
Ik moet donderdag opnieuw naar de monitor gaan. En momenteel thuis verder bloeddruk nemen( heb een machine). Ik moet bellen als ik een bepaalde waarde over ga. Vnl de onderdruk is belangrijk en mag niet over 95 gaan. Bovendruk zit ik tussen de 140-150. Onderdruk tussen 88-92. Ik ben wel niet gekend met hoge bloeddruk ook niet voor de zwangerschap.

4 maanden geleden

Reactie op sarah0512

Hey, Ik had op het einde van mijn zwangerschap week 39 ook een te hoge blo ...
Ja hier ligt ze nog steeds in sterrekijker. Of ze draait voor de bevalling nog of tijdens kan niemand op voorhand zeggen. Keizersnede werd reeds besproken indien ze in nood komt hebt ik liever dat dan een zware vaccuum bevalling( alleen lichte versie mag). Gezien mijn zus haar eerste kindje een zeer zware vaccuum bevalling had ( ook sterrekijker) met effectief schade door de vacuumdruk die zich nadien in zijn hoofd heeft gezet, wil ik dat dus liever niet. Daar had het eigenlijk een keizersnee moeten zijn maar dokter wou blijven proberen.

4 maanden geleden

Reactie op ErikaK88

Ik moet donderdag opnieuw naar de monitor gaan. En momenteel thuis verder b ...
Dankjewel! Hopelijk stabiliseert jouw bloeddruk zich. Hier gisterenavond opeens 150/95 dus was effe verschieten. Hier niet gekend voor hoge bloeddruk ook maar had een verhoogd risico op zwangerschapsvergiftiging. Bepalen ze in ons ziekenhuis op 12w op 4 factoren/resultaten. Asaflow daarom moeten nemen tot vorige week om het te onderdrukken en ging perfect. Ik volg nu thuis ook op maar voorlopig weer goed maar als hij straks weer omhoog gaat bel ik toch eens om eventueel ook urine check te hebben. Volgende week zowiezo controle gynaecoloog

4 maanden geleden

Reactie op klaartje02

Dankjewel! Hopelijk stabiliseert jouw bloeddruk zich. Hier gisterenavond op ...
Ah ja bij mij hebben ze daar denk ik niet naar gekeken naar een evt risico.

4 maanden geleden

Ik hoorde vanochtend van een vriendin dat ze ook een sterrenkijker had. En zij moest int ziekenhuis om het half uur wisselen van zijlig. Bv eerst n half uur linkerzij en dan nadien rechterzij. Ze lag wel aan de monitor omdat ze ook al opening had enzo. En uiteindelijk is haar kindje wel nog gedraaid met het gezichtje naar beneden zeg maar.

4 maanden geleden

Reactie op Vrhyn

Ik hoorde vanochtend van een vriendin dat ze ook een sterrenkijker had. En ...
Ja doe ik snachts al wel automatisch, van de ene naar de andere kant gaan maar dat is niet meteen mijn grootste zorg dat ze zo ligt, wel de bloeddruk die invloed kan hebben op haar of de weeen die er al waren.

4 maanden geleden

Reactie op ErikaK88

Ja doe ik snachts al wel automatisch, van de ene naar de andere kant gaan m ...
Ja dat snap ik. Maar wel goed dat ze het allemaal zo opvolgen🙏 hoever was je nu?

4 maanden geleden

Reactie op Vrhyn

Ja dat snap ik. Maar wel goed dat ze het allemaal zo opvolgen🙏 hoever was ...
Ik ben morgen 38 weken.

4 maanden geleden

Reactie op ErikaK88

Ik ben morgen 38 weken.
Oh spannend wel nu. 🙏