6 Reacties

22 dagen geleden

Je moet rekenen op een 150ml per kilo per dag dat een baby'tje drinkt. In jouw geval is dat dan een 900ml wat ze op 24u ongeveer zou drinken. In onze crèche mogen we de melk bevroren meegegeven en dan ontdooien ze portie per portie die ze nodig hebben.

22 dagen geleden

Reactie op Rskn

Je moet rekenen op een 150ml per kilo per dag dat een baby'tje drinkt. In j ...
Ik vraag me vooral af hoeveel 1 portie is.

22 dagen geleden

Reactie op Lies B

Ik vraag me vooral af hoeveel 1 portie is.
Als een dagelijkse hoeveelheid ongeveer 900ml is, moet je kijken hoe vaak jouw dochtertje drinkt. Je deelt de 900ml door het aantal voedingen wat je per dag geeft en dat is ongeveer 1 portie. Mijn vroedvrouw gaf mij wel de raad om niet enkel porties van 100ml in te vriezen aangezien ze soms al eens wat meer of minder drinken.

22 dagen geleden

Google eens naar natuurlijke portiegroote volgens het principe van La Leche Legue. Dat is inderdaad een formule voor een aantal ml per 24u, gedeeld dan door het aantal voedingsmomenten. Onze dochter van 19weken krijgt door deze formule flesjes van 120ml aangeboden ongeveer een 7x per dag en heeft hier ook genoeg mee. Ze weegt 6,3kg

22 dagen geleden

Ik kolf al even af en geef zo mijn borstvoeding. Momenteel is mijn zoontje 14 weken en weegt nu ongeveer 5,700 kg. Ik geef overdag 5 voedingen van 150 ml, soms 180 ml (dus om de 4uur) ‘s nachts drinkt hij 1 voeding van max 150. Misschien moet je nu al porties in een flesje aanbieden? Zo heeft zij met jou gewoon via flesjes leren drinken en heb je wat een zicht op ze binnenkrijgt ☺️

21 dagen geleden

Mijn dochter 18w net 4m is wel een maandje te vroeg geboren krijgt 4 flesjes van 100ml mee. En heeft dan 2 voedingen extra daar in de crèche als reserve.