5 Reacties
5 maanden geleden
Ik heb het bij mij ook veel te laat aangevraagd ze hebben tegen mij gezegd dat best een 2 persoons kamer neemt anders betaal je veel meer ze zeggen ook dat grote kans is dat je alleen ligt omdat er te wei ig kamers van 2 persoons zijn nrml moet je niet lang in ziekenhuis blijven als alles goed gaat met jullie beiden kans is dan groot dat je na 1 nacht naar huis mag gaan hebben ze ook meestal liever blijkbaar
5 maanden geleden
Het ziekenhuis kan je normaal doorgeven wat ongeveer de kost zal zijn. Let op bij het tekenen voor een 1 persoonskamer als je arts niet geconventioneerd is. Die mag dan supplementen vragen. Bij het tekenen voor een 2 persoonskamer mogen ze dat niet. Die supplementen zijn soms 150 tot 200%. Ik heb gewerkt bij een ziekenfonds en facturen gezien van enkele duizenden euro´s dus let er zeker mee op
5 maanden geleden
Mijn bevalling was zonder terugbetaling denk ik iets rond 6000 euro. Een inleiding, keizersnede en dus 5 nachten in het ziekenhuis op een eenpersoonskamer. Je hebt dan ook nog kosten van epidurale, dokters,... Ik zou wel echt een eenpersoonskamer nemen... Met 2 zijn er 2 baby's die wenen, 2 families die op bezoek komen,.. 1 nacht lijkt mij zo weinig... Hopelijk is het geen keizersnede voor jou!
5 maanden geleden
Je mag poliklinisch bevallen maar dit moet je wel aangeven op voorhand. Dit is op week 36 samen met uw geboorteplan. Je bent dan wel verplicht een vroedvrouw te nemen (zoek eentje die gratis is, normaal die van het ziekenhuis zelf).
Reken zonder verzekering tussen de 3000 en de 6000 euro voor een gewone bevalling als je een kamer wil.
Poliklinisch een 2000 euro
(En raar maar waar een thuisbevalling is duurder).