19 Reacties
19 dagen geleden
Heel herkenbaar! Onze dochter is ook van eind september. Eerste 1.5 maand sliep ze overdag goed, maar sinds dan slaapt ze enkel in de draagdoek 🙈 Snachts ook wel goede nachten in de co-sleeper, maar daar wilt ze overdag niet in slapen. Gaat hij al naar de crèche?
19 dagen geleden
Reactie op Vander Beke
Heel herkenbaar! Onze dochter is ook van eind september. Eerste 1.5 maand s ...
Hij start 3Februari met de creche ik heb er echt bang voor 🥹
18 dagen geleden
Same here! Van in het begin een super alerte dochter (20/9 geboren) en idd rond die periode slecht beginnen slapen overdag. Ik ben vooral beginnen rekening houden met de wakkertijden die voor die leeftijd werd aangeraden. Als ze die aantikte ging ik ermee in de schommelstoel zitten en liet ik haar bij mij in slaap vallen. Ik vond/vind het persoonlijk veel belangrijker dat ze slaapt dan hoe ze slaapt. :)
18 dagen geleden
En eerlijk gezegd heb ik nu pas een ritme gevonden. Ze is ondertussen 16 weken
18 dagen geleden
Hier hetzelfde! Dochtertje geboren op 18/09 al vanaf het begin zo alert, mijn vraag bij de eerste controle bij de arts. Is het normaal dat een baby van twee weken oud al twee uur wakker is? 🤷🏻♀️
En nog steeds overdag een uitdaging, we blijven oefenen op slapen in bed overdag maar neen, heel soms het eerste dutje eens maar zeker niet altijd. Ik zit ook vaak eens met haar in donkere kamer dan. Maar blijven enkel hazenslaapjes.
4 februari start in de opvang, ook zoveel stress voor.
Ervoor wel 4 halve dagen nog om te wennen.
Ze zeggen dat kindjes zich wel aanpassen? We maken het mee
18 dagen geleden
Reactie op Megan.
Hier hetzelfde! Dochtertje geboren op 18/09 al vanaf het begin zo alert, mi ...
hier ook alles geprobeerd niks helpt zelf donkere kamer niet .. Alleen de draagzak of op de arm 🥹
18 dagen geleden
Snuggles and dreams eens opzoeken. Wij volgen deze methode en slaapt vanaf 6-7 weken overdag in zijn bed in donkere kamer met witte ruis. VM een dutje van 1 tot 1,5u en NM dutje van 2 tot 2,5u.
‘‘s avonds slaapt hij in de co sleeper op onze kamer.
De eerste weken na de geboorte sliep hij veel minder waardoor vicieuze cirkel van oververmoeidheid en niet kunnen slapen, maar sinds de vaste structuur van slapen en flesjes gaat dit veel beter en slaapt hij meer/beter/dieper
17 dagen geleden
Hier ook zoontje van 19/09, hmm zou het aan geboortedatum liggen of de supermaan die er die week was? 😅 Wie zal het zeggen, maar zal bij wel meer baby’s voorkomen. We zeggen ook soms dat hij FOMO heeft. Maar hij heeft bij mij denk ik vooral nood aan lichaamswarmte om zich veilig te voelen,, wat wel natuurlijk zal zijn 🙂 al die slaaphulpmiddeltjes werken hier precies ook niet, wel in kinderwagen, draagzak, contact, ... heel af en toe lijkt het beter te lukken om hem even apart te laten slapen en dan soms weer niet.
17 dagen geleden
Reactie op mli1
Hier ook zoontje van 19/09, hmm zou het aan geboortedatum liggen of de supe ...
Oh ook een zoontje op 19/09 waar ben jij bevallen als ik mag vragen ? ☺️ Ja haha je zou het nog gaan denken dat het met die maan te maken heeft 🤣 Hier overdag ook alleen als hij op arm of draagzak zit hij moet me echt kunnen aanvoelen terwijl snachts zonder problemen in de cosleeper. Ik heb nu zelf de slaapkamerramen later donker tinten voor hem en daarover nog eens verduisterend gordijn.. dus pikdonker ik hoop dat het helpt 🙏🏻🤞💙
17 dagen geleden
Hier hetzelfde, ze is geboren op 23/09.sinds 2 dagen aan het oefenen op dutjes in eigen bedje, ze schreeuwt het uit en eens in slaap, slaapt ze max 45 min. Sinds we fit aan het proberen zijn zijn de nachten het hek geworden terwijl ze ervoor doorsliep. Ik weet het even ook niet meer..
17 dagen geleden
Reactie op eha89
Wat houdt deze methode in? Ik kom er niet goed aan uit 🙈
Het is eigenlijk ‘soort van slaaptraining’. Klinkt veel zwaarder dan het is. De focus ligt op dat je aan je kindje leert om zelfstandig in slaap te vallen en slaapcycli aan elkaar te linken. Ik had me op voorhand ingelezen en stond dan per aantal weken dat je kindje oud is, wat je ‘moest’ doen. Wij hebben dit gevolgd. Toeval of niet maar ons kindje sliep vanaf 6 weken overdag in zijn eigen donkere kamer 2x per dag. Mijn nicht heeft het ook met haar beide kindjes gedaan en ze heeft ook goede slapers