31 Reacties
20 dagen geleden
Hier ook eerste halfdagje
Al 2 momentjes samen gehad, hoe bewogen ik me ook voel wel heel goed gevoel bij de groep, begeleiders en hoe mn kleintje alles observeerde
Ook vandaag fijn moment volgens mij
Geef elkaar en je kleintje rustig de tijd
Sowieso valt er zoveel te beleven dat ze vaak niet of veel minder aan slaap toekomen - hoe zouden we zelf zijn
20 dagen geleden
Wij zijn deze week ook gestart. Maandag was niet top, niks willen drinken de hele dag. Dinsdag echt slechte dag, veel wenen en amper drinken (eens 30ml en 50ml op een hele dag). Ook niet willen slapen. De crèche had mij zelf opgebeld in de namiddag. Woensdag dan plots een supergoede dag en vandaag ook een cva dag.. Hopelijk is hij stilletjesaan aan het wennen want dinsdag brak mijn hart ook.
20 dagen geleden
Hi mama! Mijn zoontje moet zelf nog starten (vind ik ook megaaaa spannend) maar ik werk zelf als verantwoordelijke in een kinderopvang. Als het een geruststelling is, bijna alle kindjes hebben eerst enkele (hele) moeilijke dagen maar het gaat echt beter en beter gaan. Wij raden steeds aan om korte daagjes te starten en alle ouders mogen zo vaak bellen als ze willen. Voor je het weet zet je je kindje af en krijg je fotootjes van een lachende baby doorgestuurd! Bespreek het zeker ook met de kindbegeleiders, zij gaan je ongetwijfeld kunnen geruststellen ☺️ heel veel succes nog!
20 dagen geleden
Ons zoontje (4m) startte vandaag ook met 2 halve dagen en een eerste volledige dag vandaag. Mijn moederhart heeft afgezien toen ik hoorde dat hij amper sliep en daardoor dus ook veel minder at, maar hij leek wel gelukkig en kon nog veel lachen. Hij is nog zo klein, ik vind ze persoonlijk nog veel te jong om zo lang door anderen dan de ouders verzorgd te worden, maar het kan niet anders. Mijn dochter ging pas op 7m en dat voelde helemaal anders, zij was er helemaal klaar voor toen. En ik ook, terwijl ik me nu moet bedwingen om hem niet op te halen wanneer ik thuis aan hem denk.
20 dagen geleden
Ze moeten wettelijk tot 6m in de leefruimte slapen wat voor mijn kinderen echt een no go is, ik tel de weken af dat ze in een rustig bedje kunnen liggen en hopelijk wat meer slaap kunnen nemen.
20 dagen geleden
Ocharme je schaapje maar ik vraag mij af doen ze geen wendagen ? Hier bij ons feb wendagjes dan vanaf maart starten hou mijn hartje ook al vast😟
20 dagen geleden
Ik hou mijn hartje ook al vast. Eind januari twee halve dagen wenmomentjes samen met mij. Vanaf februari 2 volle dagen crèche en vanaf maart 4 volle dagen, want dan begin ik met werken en is hij juist 6 maanden. Ik wil hem zo hard aan niemand afgeven. 😭 Bang dat hij niet gaat drinken en slapen. Gelukkig is de crèche 2 straten verder, als da een troost voor me kan zijn. 🥺
19 dagen geleden
Vorige week waren zijn wenmomentjes.
Eerste keer 1u met ons er bij en de tweede keer alleen voor 3uurtjes.
Deze week is hij 3x gegaan en heb elke dag met een uurtje opgebouwd.
Hij is graag in de creche:)
Ik hoop voor jou kleine schat dat dit ook snel veranderd :)
Veel succes!
19 dagen geleden
Ons dochtertje is 20weken en heeft vorige week twee wendagjes gehad van elk 4u. Gisteren en vandaag dan 'voor echt'. Het lijkt ons wel oké te zijn alleen hebben we een uitgetelde baby mee naar huis 😅 ze sliep en at goed maar door alle indrukken die ze moest verwerken, heeft ze nadien veel bij ons geslapen.
18 dagen geleden
Reactie op bdhooghe
Hier ook eerste halfdagje
Al 2 momentjes samen gehad, hoe bewogen ik me ook ...
Dank je wel 🥹 blij dat het bij jou goed gaat! ik zal het inderdaad tijd moeten geven en vertrouwen dat het goed komt 😊
18 dagen geleden
Reactie op Tatjana De Ridder
Ik ben met paar uur begonnen en zo opgebouwd
Goed idee, het was nu ook voor een paar uur. Ik ga proberen haar maandag terug vroeg te halen 😊
18 dagen geleden
Reactie op IEB
Wij zijn deze week ook gestart. Maandag was niet top, niks willen drinken d ...
Ooh dat lijkt me zo pittig voor jullie!! Hopelijk gaat het ondertussen beter!!
18 dagen geleden
Reactie op kbeeckmans
Hi mama! Mijn zoontje moet zelf nog starten (vind ik ook megaaaa spannend) ...
Dank je wel voor het advies!! Ik dacht eraan maandag eens te bellen maar wou geen 'ambetante' mama zijn 🤭
18 dagen geleden
Reactie op EliseCoysman
Ons zoontje (4m) startte vandaag ook met 2 halve dagen en een eerste volled ...
Ik begrijp je helemaal, ze zijn nog zo kleintjes he .. 🥹
18 dagen geleden
Reactie op EliseCoysman
Ze moeten wettelijk tot 6m in de leefruimte slapen wat voor mijn kinderen e ...
Exact hetzelfde hier!! Ook thuis tel ik daarnaar af 🤭
18 dagen geleden
Reactie op Melissavl1996
Ocharme je schaapje maar ik vraag mij af doen ze geen wendagen ? Hier bij o ...
Ja hoor, ze heeft 2 wendaagjes gehad, vanaf maandag is het voor echt!
18 dagen geleden
Reactie op tessa199200
Ik hou mijn hartje ook al vast. Eind januari twee halve dagen wenmomentjes ...
Ik begrijp je helemaal! Ik zie de venster van haar groepje in onze living, ik sta nog net niet met een verrekijker in de hand hihi
18 dagen geleden
Reactie op cellicia
Vorige week waren zijn wenmomentjes.
Eerste keer 1u met ons er bij en de tw ...
Zo fijn dat jouw schatje graag in de creche is! Dank je wel 🥹