12 Reacties

3 maanden geleden

Bij ons is er vrijwel niks gebeurd haha, een klein gesprekje van de achtergrond van de mama en papa, basis gegevens en informatie. Maak je geen zorgen meid!!

3 maanden geleden

Reactie op mmmm125

Bij ons is er vrijwel niks gebeurd haha, een klein gesprekje van de achterg ...
Hier alleen maar verhalen van ouders die al wenend de deur achter de medewerker sluiten omdat ze alleen maar commentaar krijgen over hun opvoed-manieren en dat de baby ondermaats presteert/onder de curves zit etc... :(

3 maanden geleden

Reactie op Otly

Hier alleen maar verhalen van ouders die al wenend de deur achter de medewe ...
Oei dat zou niet mogen natuurlijk. Dat een baby onder de curve zit kan zowel de baby als de ouders niets aan doen he seg.. we kunnen alleen maar voeden wanneer ze het vragen! Dus daar mag je je zeker niets van aantrekken en wat betreft opvoeding zijn wij helemaal niet ter sprake over gekomen. Dus ik zou gewoon niet te veel zeggen en enkel antwoorden grof gezegd🫢🥹

3 maanden geleden

Bij het eerste bezoek kwamen ze thuis. Gewoon het dossier wat invullen met informatie over de mama/papa, antwoorden op vragen die je zelf hebt, hier was het ook meteen de gehoortest + wegen/meten. Niets bijzonders, geen ongevraagde adviezen, .. 2de bezoek in hun kantoor. Vaccins, wegen en meten. Ze kijken al eens wat je kindje kan en of je zelf vragen hebt.

3 maanden geleden

Reactie op Otly

Hier alleen maar verhalen van ouders die al wenend de deur achter de medewe ...
Dit is hoe het er vroeger vaak aan toe ging. Kind en gezin zou zich volgens onze contactpersoon van k&g hervormd hebben. Zijn dit toevallig verhalen van enkele jaren geleden of van oude werknemers? Bij ons is het heel goed verlopen. Wegen en meten had de vroedvrouw die dag al gedaan dus k&g liet het zo. Ze hebben enkel info gegeven, zijn hoofdomtrek genomen en tijd genomen om naar onze vragen te luisteren en om elkaar wat beter te leren kennen. Wij waren achteraf echt opgelucht dat het zo goed gegaan was.

3 maanden geleden

Reactie op Odal24

Dit is hoe het er vroeger vaak aan toe ging. Kind en gezin zou zich volgens ...
Dit zijn jammer genoeg verhalen van mensen die de voorbije maanden bevallen zijn, daarmee dat ik er zoveel 'schrik' van heb. Misschien regio gebonden?

3 maanden geleden

Mijn kindje was ook onder de curve. Ik kan er niks aandoen. Hij was wel opgenomen omdat die weinig drinkt. Als ouders kan je naar ziekenhuis stappen meer kan je niet doen. Ik kan hem ook niet dwingen om alles op te drinken. Alles komt in orde 😉

3 maanden geleden

Hier ook al eerste huisbezoek gehad + hoortest en Eerste bezoek aan k&G zelf. Eerste bezoekje was wegen en hoofdtrek + wat vragen stellen en uitleg over dat kind en gezin doet en wat je van hen kan verwachten. Ook de planning van vaccins zat hier al bij en afspraken tot eerste vaccin op 8 weken. Helemaal niets van commentaar en behulpzaam bij twijfels en vragen die we hadden!

3 maanden geleden

Ik had hier zelf ook stress voor maar was een super aangenaam gesprek. Niets speciaals ze vroeg hoe we het vonden om ouders te zijn, hoe alles ging met mij… afspraken ingepland. Ze is een extra contact persoon die we om hulp kunnen vragen als het nodig is. Zeker geen schrik hebben!

3 maanden geleden

Reactie op Otly

Dit zijn jammer genoeg verhalen van mensen die de voorbije maanden bevallen ...
Ja geen idee, alleszins jammer om te horen 😥 Ik woon in Leuven

3 maanden geleden

Hey, ik heb zelf lang bij kind&gezin gewerkt als verpleegkundige. Het bezoek is zeker niets om je zorgen over te maken, al kan er inderdaad verschil zijn afhankelijk van wie je aan huis krijgt. K&G heeft natuurlijk wel een opdracht naar jonge kinderen toe, dus sowieso bespreken ze bvb wel veiligheid maar onbedoeld advies is zeker niet de bedoeling. Ik probeerde net altijd mee te gaan in wat de ouders zelf belangrijk vinden. Op een eerste huisbezoek krijg je bvb altijd info over veilig slapen en sis. Kan wel even binnenkomen maar is belangrijke info om te hebben natuurlijk. En ze weten natuurlijk niet hoeveel info je wel/niet al hebt. Wat betreft het advies bvb rond veilig slapen: de basistips zijn bij veel ouders wel gekend, maar ik had vaak ouders (en mezelf inclusief nu 😅) met baby’s die niet “veilig” willen slapen maar dicht bij mama en papa. Dan ging ik met de ouders in gesprek waar ze zich goed bij voelden en hoe ze het zo veilig mogelijk konden houden als de baby wel bij hen sliep. (Tenzij ze dit met de vroedvrouw al besproken hadden). Dus de insteek is echt samen met jullie en ondersteunen waar nodig. Hopelijk heb je een goede klik met de persoon die morgen komt! Oh, en in het begin overlapt er veel met de vroedvrouw, maar kind en gezin is er tot 2,5 jaar. Dus als je je goed voelt bij hen echt een waardevolle bron van informatie, ook rond opvoeding, voor de komende jaren 😉

3 maanden geleden

Mijn eerste kindje sukkelde altijd ergens helemaal onderaan de curves, het gaf me veel stress en elk K&G bezoek was mentaal echt een test. Maar achteraf gezien lag dat niet aan de feedback die ik kreeg maar eerder aan de cijfertjes die ik heel persoonlijk nam. Nu bij mijn tweede kindje kan ik alles veel meer in perspectief zien en probeer ik zelf te selecteren wat ik mee neem van de tips en wat ik zo laat.