19 Reacties
3 maanden geleden
Eerst verversen want daarvan worden ze inderdaad wakker. Boeren erna sowieso want anders hebben ze daar misschien last van. Ik ververs eerst, dan is hij wakker genoeg om te drinken en naar het einde van zijn fles is hij al terug wat aan het indommelen en tijdens het boeren slaapt hij meestal al wat
3 maanden geleden
Hoi, mijn kleintje is 8,5 weken oud en ik wacht echt tot hij zelf aangeeft honger te hebben in de nacht kan soms na 6a 7 uur zijn sinds zijn laatste voeding maar zo train ik het doorslapen. Ik deed hiervoor ook aan droomvoeden toen hij nog 8 voedingen per 24u kreeg en ik ververste hem niet na de voeding. Na het voeden hield ik hem in mn armen in een houding waar hij nog door kon boeren en dat lukte hem ook en zo sliep hij gewoon door 😊 verversen kan je bij het opstaan doen, eens baby’s doorslapen ververs je ze ook pas in de ochtend bij het opstaan, kan dus zeker geen kwaad hoor
3 maanden geleden
Hier is ze 8 weken en 5 dagen.
Momenteel maak ik haar rond 23.30 nog eens wakker omdat ze de laatste weken slecht aan het drinken is door verborgen reflux.
Eerst doe ik haar pamper en dan drinkt ze eigenlijk al slapend haar fles. Boeren doe ik eigenlijk niet aangezien zij gewoon slaapt en nadien verder slaapt. Ze ondervindt hier ook geen last van
3 maanden geleden
Hier geen droomvoeding meer. De eerste weken gaf ik hem wel nog eten rond 23u en dan werd hij nog twee keer wakker erna (rond 2u en 5u). Sinds we hem niet meer wakker maken en gewoon laten slapen, slaapt hij al door van 20u tot ongeveer 3u. Erna slaapt ie gewoon weer verder tot de ochtend. Als je baby genoeg weegt en overdag voldoende eet, hoef je hem echt niet meer wakker te maken voor een droomvoeding. Bij mijn eerste zoontje heb ik ook een tijdje een droomvoeding gegeven, maar hij werd ook te wakker, raakte nadien moeilijk in slaap en werd vaker wakker ‘s nachts dan wanneer ik hem gewoon liet slapen. Maar dat is natuurlijk mijn ervaring. Elk baby’tje is anders 😊
2 maanden geleden
Ik doe de pampers eerst, laat hem boeren als de fles bijna leeg is en bij de laatste kluts is hij meestal vertrokken.
2 maanden geleden
Reactie op AuroraDesdemona
Ik doe de pampers eerst, laat hem boeren als de fles bijna leeg is en bij d ...
PS ik doe geen droomvoedingen meer, hij slaapt nu redelijk door.
2 maanden geleden
Reactie op Elien1891
Meestal hoor ik hem rond 6u-half 7, maar met een tutje kan ik dit meestal n ...
Me too!
2 maanden geleden
PS ik doe geen droomvoedingen meer, hij slaapt nu redelijk door.
Wat bedoel je met doorslapen?
2 maanden geleden
Wij doen ook droomvoeding ze slaapt dan wat langger door smorgens en wij eerst pamper dat je haar niet meer moet wkkr maken en zws laten boeren toxh je baby is toch ongemakkelijk anders
2 maanden geleden
Reactie op Jana-Maxim
Wat bedoel je met doorslapen?
Hij slaapt zo'n 6u à 7u tot aan de ochtend.
2 maanden geleden
Hij slaapt zo'n 6u à 7u tot aan de ochtend.
Oh oke, mijn zoontje ook zo 6 a 7uren na elkaar inderdaad met de droomvoeding om 22u30
2 maanden geleden
Reactie op Jana-Maxim
Oh oke, mijn zoontje ook zo 6 a 7uren na elkaar inderdaad met de droomvoed ...
Ja hier krijgt hij ook nog een fles om 23u! Dus eigenlijk doen we hetzelfde hihi. Dit zal de fles zijn die zal wegvallen later, denk ik dan.
2 maanden geleden
Ja hier krijgt hij ook nog een fles om 23u! Dus eigenlijk doen we hetzelfde ...
Ja mijn schoonzus zei dat die fles geleidelijk aan vroeger zal vallen ofzo, momenteel begrijp ik niet hoe want hij drinkt om de 4uren en ik kom altijd uit aan dat tijdstip met voeding 6 van de dag maar zal wel duidelijk worden 😆
2 maanden geleden
Reactie op Jana-Maxim
Ja mijn schoonzus zei dat die fles geleidelijk aan vroeger zal vallen ofzo ...
Zeker als ze ook vast gaan eten, denk ik?? 😀
2 maanden geleden
Zeker als ze ook vast gaan eten, denk ik?? 😀
Denk het maar dat is wel nog even 😄 hij gaat nu ook gewoon gaan slapen als wij gaan slapen, naar het schijnt is het beter voor je baby als die gaat slapen tussen 19uur en 20uur volgens een cursus over slaap maar ik vind dat nu al zo vroeg om hem boven te leggen
2 maanden geleden
Reactie op Jana-Maxim
Denk het maar dat is wel nog even 😄 hij gaat nu ook gewoon gaan slapen als ...
Ja rond 20u is die nog bij ons beneden. Heb ook lang met mijn eerste zoon de laatste fles om 23u gegeven. He turned out fine 😀.