4 Reacties

6 maanden geleden

Misschien eens bij de huisarts bloed laten testen? Ik was ineens van de ene op de andere dag aant begin van m'n derde trimester dood op en duizelig. Ik had ook al enkele dagen tintelingen. Nu heb ik de ziekte van hashimoto met als gevolg dat mijn schildklier zonder medicatie te traag is en moet ik tijdens mijn zwangerschap elke maand bloed trekken om te zien of mijn schildklierwaarden nog goed zijn. Ik kreeg deze week te horen dat ik een zwaar ijzer te kort heb wat mijn moeheid dus verklaard 😅 Maar uw klachten doen me echt denken aan die van een te trage schildklier. Ik ben natuurlijk geen dokter en kan er evengoed naast zitten. Maar lijkt me wel de moeite om te onderzoeken... Veel liefs en hopelijk voel je je snel wat beter 🙏

6 maanden geleden

Jaja lastig moe hier ook! Soms gewoon de ogen met moeite kunnen openhouden ondanks dat kmezelf en mn slaap tracht te verzorgen. Frustrerend vind ik! Hier nog 2 kleuters en werk maar daar gaat het vaak beter dan thuis. Pff tis ook door die vermoeidheid dat zowat alle sociale enegiegevende momenten wegvallen en enkel de broodnodige musts en taking care of … kids / gezin overblijven waarna ik vaak enkel wat kan ‘liggen’ vroeg slapen en er dus wel vrij alleen in sta… En dan wel nog vele creatieve ideeen/verbouw veranderplannen in mn hoofd waar kjammergenoeg ook de energie en tijd niet vr heb op mijn alleen 🤷🏻‍♀️ Mild blijven vr jezelf, slaap en babystampjes omarmen zou kzeggen. Courage!

6 maanden geleden

Hoi, ik ben 29 weken zwanger van m'n eerste kindje en ben ook erg moe. Gelukkig heb ik ook verlof. Ik slaap 10a12 uren per nacht. Daarna ontbijt ik en val ik terug in slaap in de zetel. Wanneer ik 2 uur actief ben, kan ik terug een dutje gebruiken. Ik zit ook met ijzer te kort en een traagwerkende schildklier. M'n bloedwaarden worden ook maandelijks opgevolgd. Ik heb zwanger zijn zwaar onderschat. Veel succes verder met de zwangerschap en hopelijk neemt de vermoeidheid af. 😊

6 maanden geleden

Reactie op AUGUSTUS24

Hoi, ik ben 29 weken zwanger van m'n eerste kindje en ben ook erg moe. Gelu ...
Ik moet volgende week naar de gynaecoloog. Zal mijn bloed ook maar eens laten controlen. De vermoeidheid is inderdaad zwaar. Zwanger zijn is niets voor mij 😅