10 Reacties

één maand geleden

Mijn zoontje start ook op 6 januari in de crèche, hij zal dan 16 weken zijn. Ook hier heeft hij nog niet echt structuur/ritme qua slaap en drinken. Ik besprak dit ook met mijn vroedvrouw en ze zei dat het niet nodig is om hem nu al een structuur aan te leren, hij zal geleidelijk aan een structuur leren in de crèche en die kunnen we dan thuis overnemen als hij eraan gewend is. Dit was het advies van mijn vroedvrouw.

één maand geleden

Hier komt het stilstaan. Bijna 12weken. - wakker om 7u40 - flesje 200 ML - 1,5 slaap in voormiddag van 9 tot 10u45 - spelen 11u30 - 11u30 flesje - 200 ML Namiddag is nog minder voorspelbaar - slapen 21u30 tot 7u40 in 1 blokje

één maand geleden

7u30 wkkr meestal tegen 9u slapen terug 1uhalf tot 2u 1ste dutje das dan tot 10u30 11 u dan rond ten laatste 13u dutje 2 dan is haar wkkr tijd voorbij dan laat ik haar slapen tot haar volgende fles van 15u30 dan meestal tegen 17u slaap ze nog een uurtje tot 18u ma is nie altijd zo hoor en dan rond 19u20 flesje rond 19u45 lig ze in haar bedje ik geef haar dan nog 23u15 een flesje dan laat ik haar verder slapen tot 7u30 terug Maja als ze naar de crèche gaat is ze al bijna 6maanden zal er dan weer heel anders uit zien eh ☺️

één maand geleden

Wij hebben al enkele vaste momenten maar ook nog niet alles. Sinds deze week ben ik begonnen met hem op aanraden van de vroedvrouw op een vast moment overdag in zijn bedje te leggen. Dit is de structuur die er al in zit: - 8u-9u opstaan - borstvoeding - dutje - spelen - 13u Middagdutje in bed (slaapt tot nu toe een uurtje) - borstvoeding - 14 à 15u buiten wandelen (slaapt dan meestal ook nog wat) - 16u à 17u borstvoeding - ... - 19u à 20u borstvoeding - 21u à 22u gaan slapen met extra veel knuffels en valt in slaap aan m'n borst. - +/- 5u30 borstvoeding (liggend) vervolgens slapen we samen tot het rond 8u tijd is om op te staan.

één maand geleden

Reactie op Odal24

Wij hebben al enkele vaste momenten maar ook nog niet alles. Sinds deze wee ...
Thor zal naar de crèche gaan de dag voor hij 6maand wordt 🥰

één maand geleden

Hier een zoontje van 11 weken. Ook nog weinig structuur, slaapt de nachten soms een langere of kortere blokken, varieert van 5u-7u slaap en vraagt overdag elke 3u30 à 4u een flesje (150ml). Wij proberen de drie dutjes overdag telkens in bed te doen in een donkere ruimte (methode Snuggles&Dreams). Dat lukt de ene dag al beter dan de andere. Maar we oefenen zodat hij dat wat gewoon is inde opvang. Hij zal op 4 maanden ongeveer naar de opvang gaan, bij mijn schoonzus. Zij volgen tot 6 maand het ritme van het kindje zelf (aparte groep kindjes tot 6 maand) en nadien of kort ervoor beginnen zij met de structuur van de opvang aan te leren & neem je die dus thuis ook over. Ik zou eens navragen bij jouw opvang hoe ze te werk gaan of wat ze al verwachten van jouw kindje 😊

één maand geleden

Ik werk in een creche ik zou me er geen zorgen om maken, die 'structuur' komt er vanzelf in als hij naar de opvang gaat. Ik zou zeggen dat het nog volledig op vraag en aanbod is.zo doen de meeste ouders dat ook bij ons. Wellicht gaat hij op hetzelfde tijdstip naar daar gaan of opstaan in de ochtend en zo doende creëert ge dan vanzelf een ritme. Samen met de opvang. 🤗

één maand geleden

Reactie op Vrhyn

Ik werk in een creche ik zou me er geen zorgen om maken, die 'structuur' ko ...
Mijn dochter gaat pas in februari naar de crèche maar ik zat met dezelfde ‘structuurstress’. Dit antwoord doet deugd om te lezen! En ik vind het plots al weer wat minder erg dat ze naar daar zal gaan 😄

één maand geleden

Als het een opvang van goede kwaliteit is, dan werken ze voor baby's altijd op het ritme van je kind.. Dus slapen als het kind vermoeidheidssignalen geeft, eten als het honger heeft, of afgestemd op de laatste voeding dat je kindje thuis kreeg.. Normaal komt er pas een structuur in eten en slapen eens ze peuter worden 😊

één maand geleden

Reactie op Liebel

Mijn dochter gaat pas in februari naar de crèche maar ik zat met dezelfde ‘ ...
Dat snap ik. Maar wij werken ook op het ritme van de kindjes. Dus dat ritme groeit vanzelf. Maar snap zeker en vast de stress errond. Is altijd weer een stukje loslaten om te kleintjes naar de opvang te brengen 🤗 gaat al allemaal zo snel