22 Reacties
één maand geleden
Het juiste is wat je kindje nodig heeft 🥰
Hier gaat hij idd wel naar bed tussen 19u30 a 20uur. Krijgt nog een klein flesje om 22u30 droomvoeding. En slaapt tot 07u30 a 08uur soms moeten we hem zelfs wakker maken
Overdag doet hij zijn dutjes in zijn bedje omdat hij niet meer in de box wilt slapen.
één maand geleden
Hey hey jaa mijn meisje gaat om 19u45 na bedje achter haar flesje en haar dutjes doen wij niet meer beneden doen we boven in een donkere kamer met haar slaapzakje aan en om 23 u krijgt ze nog een flesje van ons ze slaapt nu echt veel beter boven in het donker voor haar dutjes en mss een tip overdag haar flesjes beneden doen dutjes naar boven zo weten ze dat dag is en in de avond alles boven doen vanaf 19u30 zo weten ze dat tijd is voor te slapen mijn vroedvrouw zij dit en bij help het echt ze geeft nog nooit zo goed geslapen ☺️
één maand geleden
Reactie op sil93
Hier gaat hij idd wel naar bed t ...
Hier ook zelf wkkr maken soms smorgens slaapt ook tot 7u30 ☺️
één maand geleden
Reactie op Melissavl1996
Hey hey jaa mijn meisje gaat om 19u45 na bedje achter haar flesje en haar d ...
Dankjewel voor de tips! Ik ga hem overdag ook boven beginnen leggen want hij wordt altijd wakker hier beneden en dan weent hij omdat hij eigenlijk moe is. Bij bijna elk dutje hebben we dan enorm gekrijs..
één maand geleden
Reactie op sil93
Hier gaat hij idd wel naar bed t ...
Dankje! Hij wordt beneden te veel wakker overdag en 's avonds. Schijnt als je ze 's avonds te vroeg op bed legt zouden ze slechter slapen maar dat is dan blijkbaar niet zo?
één maand geleden
Reactie op Jana-Maxim
Dankjewel voor de tips! Ik ga hem overdag ook boven beginnen leggen want hi ...
Doet da maar heeft ook geholpen bij ons wij slapen ook beter in het donker eh dus onze kindjes ook 😅☺️ je bent goed bezig heb ook echt moeten zoeken ma is dankzij mijn vroedvrouw die ook slaapbegleiding doet ☺️
één maand geleden
Reactie op Melissavl1996
Doet da maar heeft ook geholpen bij ons wij slapen ook beter in het donker ...
En hoe zie je dat dat ze moe is overdag? Ik denk dat hij zo een 4tal dutjes doet op een dag. Kijk je naar hoe lang ze al wakker is of toont ze echt signalen? Ik kijk naar hoelang hij wakker is en naar de signalen.
één maand geleden
Reactie op Melissavl1996
Doet da maar heeft ook geholpen bij ons wij slapen ook beter in het donker ...
En hoeveel dutjes doet je kindje nog overdag? Leg je hem/haar elke keer boven?
één maand geleden
Reactie op Jana-Maxim
En hoe zie je dat dat ze moe is overdag? Ik denk dat hij zo een 4tal dutjes ...
Ik kijk naar de vermoeidheid signalen en ook naar de Wakkertijd dan leg ik haar op bed binnen de 10 min slaapt ze
één maand geleden
Reactie op Vander Beke
En hoeveel dutjes doet je kindje nog overdag? Leg je hem/haar elke keer bov ...
Onze zoon van 19 weken doet al even 3 dutjes voor middag 1uurtje soms 1,5 hangt ervan af hoe vroeg hij wakker is.
Middag dut tussen de 2 a 3 uur.
En na middag hangt af van hoe goed zijn middag dutje was tussen 30 min a 1 uurtje onze zoon geeft het goed aan wanneer hij moe is en wilt gaan slapen en is altijd 2 tal uurtjes wakker
één maand geleden
Reactie op Vander Beke
En hoeveel dutjes doet je kindje nog overdag? Leg je hem/haar elke keer bov ...
3dutjes enja iedere keer boven enkel die van 17u niet ze valt meestal in slaap in de kinderwagen voor een halfuur 40 min smorgens slaapt ze van 9tot 11 en dan rond 12u30 is haar grote middag dut tot 15u30 gebeurt dat ze wkkr wordt maar dan weer in slaap valt is ook door de tips van de vroedvrouw hoor ☺️
één maand geleden
Reactie op Melissavl1996
3dutjes enja iedere keer boven enkel die van 17u niet ze valt meestal in sl ...
Welke tips gaf ze dan?
één maand geleden
Reactie op sil93
Onze zoon van 19 weken doet al even 3 dutjes voor middag 1uurtje soms 1,5 h ...
Hier 16 weken en enkel korte dutjes van 45min tot maximum 1uurtje
één maand geleden
Reactie op Jana-Maxim
Welke tips gaf ze dan?
Haar dutjes boven in donker doen slaapzakje aan witte ruis helpt ook en ook de wakkertijd in de gaten houden slaapsignalen als te vroeg op bed gelegd worden gaan ze niet kunnen slapen en ook de middag mag lang zijn en de voormiddag dut maximum 2 u zo dat ze de middag namiddag dut lang is middag dutje is blijkbaar de belangrijkste dit van de dag volgens mijn vroedvrouw
één maand geleden
Reactie op Melissavl1996
3dutjes enja iedere keer boven enkel die van 17u niet ze valt meestal in sl ...
Amai wat een zaligheid! 🙈
Hier zijn dutjes een echte strijd, lukken ook nooit langer dan 45 minuten en meestal maar 30 minuutjes. Toevallig tips hiervoor?
‘s avonds moet ze ook echt om 17/17u30 haar bedje al in. Dutjes na 16 uur lukken hier niet meer..
één maand geleden
Reactie op chiaraW
Amai wat een zaligheid! 🙈
Hier zijn dutjes een echte strijd, lukken ook no ...
Hier dutjes achter 4u ook niet meer hoor ze valt wel in slaap rond 17u soms een halfuur soms 40 min is blijkbaar wel normaal smorgens een goeie 2u en haar middag dutje 3uurtjes komt wel eens wkkr paar keer maar valt weer in slaap en hiervoor geen tips jammer genoeg kijken naar de slaapsignalen wakkertijd doet ook heel veel ☺️
één maand geleden
Reactie op Melissavl1996
Hier dutjes achter 4u ook niet meer hoor ze valt wel in slaap rond 17u soms ...
Ja ze valt wel makkelijk in slaap voor haar dutjes, en letten goed op de signalen, maar helaas duurt het nooit lang. Ze is ook nooit te lang wakker, want door haar korte dutjes is ze ook meestal na een uurtje al weer moe
één maand geleden
Reactie op chiaraW
Ja ze valt wel makkelijk in slaap voor haar dutjes, en letten goed op de si ...
Oohja da heb je dan wel is nie gemakkelijk eh hier ist nie altijd gemakkelijk hoor de laatste dagen denk sprongetje ze is 12 weken nu enorm humeurig en Wenen ook als ik ze neerleg wat daze er voor nie deed
één maand geleden
Dag mamaatjes.
Dit is hoe wij het doen, hopelijk helpen de tips. Ik zal mss in herhaling vallen…
- Rekening houden met de wakkertijd van de leeftijd van je kindje. Maar besef dat het ene kindje meer slaap nodig heeft dan de andere, dus let vooral op de vermoeidheidsignalen. (oogjes wrijven, huilerig, hangerig, zuigbehoefte,…)
- Dutjes overdag proberen in een donkere ruimte, slaapzakje, witte ruis. Bij ons gebeuren er 2 dutjes in bed. De voormiddag- en middagdut. De middagdut is de belangrijkste, want die gaan ze het langste ‘moeten’ doen..
- Droomvoeding is afhankelijk of ze dit ‘willen’ of niet.. Bij ons werkt dit helemaaaaal NIET. Hij zit dan al in zijn diepe slaap.
- Slaaptijd is tussen 19u & 20u. Met elke keer hetzelfde ritueeltje. 🙏🏻