Hallo allemaal,
Mijn dochtertje is nu 14 weken en ligt absoluut niet graag op haar buik. Op haar zij vindt ze wel leuk, maar niet als we ze volledig draaien op haar buik. Bijgevolg doen we dit ook niet zo vaak en drukt ze zich totaal nog niet op in buikligging. Nog ouders die dit herkennen? Iemand tips om dit toch te stimuleren?
Alvast heel erg bedankt!
Heel herkenbaar! Ons zoontje is 13weken en doet dit ook niet graag, ik leg meestal een kussen onder hem zodat hij niet helemaal plat op de grond ligt maar het is niet zijn favoriete bezigheid. Ik denk dat dit ook deels komt doordat hij vast zit in zijn nekje/borst en schouder, hiervoor gaan we naar de osteopaat. Ik probeer wel dagelijks tummy time te doen ookal is het maar 5 minuutjes, elk kindje is ook anders dus het komt zeker wel goed! 🥰
Hier idem. Echt een ramp!! Ik ben er zeker van dat hij gaat zitten voor hij kan rollen. Wij doen de tummy time nu zo. Gewoon zodat zijn hoofd niet afgeplat word. Dit vind hij wel geweldig.
Super herkenbaar! Misschien kan je iets anders betrekken wat je kindje graag heeft. Onze dochter is bijvoorbeeld erg sociaal, het hielp dan dat we haar op onze borstkas (gezicht naar ons toe) legden en vrolijk tegen haar praatten. Je kan beginnen met zelf wat schuin te zitten. Geschranst op je bovenbenen wanneer je zit is ook een goeie! Of met ondersteuning van een klein kussentje / opgerolde handdoek onder haar borst. Als je meisje een favoriet speeltje heeft, kan je dat misschien betrekken? Veel succes! Dat komt wel goed 😊💪🏻
Heel herkenbaar! Ons zoontje is 13weken en doet dit ook niet graag, ik leg ...
Dat werkt precies bij onze dochter ook beter als ze niet helemaal plat ligt. Wij mogen volgende week ook naar de osteopaat, denk ook dat er wat vast zit bij haar.