Hallo iedereen,
Ik ben nu bijna 36 weken en ik voel de baby minder en minder. Ik ben vorige week eens aan de monitor gaan hangen en toen bleek alles ok. Ik voel ze pas vanaf 16u en dan wel regelmatig ‘s avonds afgelopen weken… nooit ervoor… is dit gewoon omdat ze echt een stevig slaapritme gecreëerd heeft? Ik ben wat in de war volgens de vroedvrouw moet ik ze om de 2 uur voelen maar is echt totaal niet het geval. Ik zou uit bezorgdheid terug aan de monitor willen gaan maar heb het gevoel dat ze dan terug goed gaat bewegen want zie mijn buik echt wel bewegen maar gewoon niet om de 2 uur… enkel’s avonds… wat zouden jullie doen?
Ik voel ze ook vaak een volledige dag niet.. Enkel 's avonds als ik in bed lig, al moet ik dan ook veel moeite doen. De gynaecoloog zei dat je ze 10x per dag moet voelen, maar ik denk niet dat ik daar aan kom... Ik moet wel zeggen als ik eens een volledige dag niets doe en veel rust voel ik ze wel regelmatig.
Hier ook ik voel de baby heel weinig. Ik denk door weinig ruimte. Je mag je buik een beweging geven met je handen.
Als ik hem niet voel probeer ik mijn buik zachtjes te bewegen .
Mijn vroedvrouw zei dat als je ze niet voelt je een lepel met suiker kan nemen of ijskoud water drinken. Daarop zouden ze reageren. Zelf nog niet geprobeerd!