Dag mama’s
Mijn zoontje is momenteel 3maanden oud en ik zou binnenkort graag het gebruik van zijn tuutje afbouwen, alleen heb ik hier een beetje stress voor.
Hij gebruikt deze overdag nog zelden, maar vooral ‘s nachts, om op een moeilijk momentje in te slapen of om de honger even uit te stellen komt die tuut wel goed van pas.
Toch had ik graag geprobeerd om deze vanaf 3,5/4maanden af te leren, ik las dat dan hun zuigbehoefte sterk af neemt en ze die tuut na 2 dagen vergeten kunnen zijn.
Bij mijn dochtertje (22m) werd haar tuutje echt een slaapassociatie en kon ze niet inslapen zonder. Aangezien ze maar vanaf 8maanden zelf haar tuutje kon bedienen zorgde dit er dus voor dat ze nog vaak wakker werd wanneer ze deze kwijt was tot we haar hielpen met aangeven.
Deze keer wil ik het anders aanpakken, maar wat als hij ‘‘s nachts niet kan inslapen, ziek is of gewoon wat extra troost nodig heeft? Wat kan ik dan doen ter vervanging?
Heel benieuwd naar jullie ervaringen met of zonder die plastic vriend :)
Ons dochtertje is nu 16 weken en besliste zelf dat ze geen tutje meer hoeft. Ze is al een week aan het slapen zonder. Ik neem ze altijd over en weer voor de zekerheid , maar ben eigenlijk meer zelf met het tutje aan het rondlopen 😅