8 Reacties
één maand geleden
Je doet het super!
Een paar ideetjes:
Als ze op je schoot zit, kan je ook een liedje voor haar zingen (ik vind het bijvoorbeeld leuk om 'handjes draaien' te zingen en tegelijkertijd haar handjes vast te houden en mee te laten draaien, terwijl ik een paar vingers gestrekt hou, zodat ze mijn grote bewegingen kan volgen).
Of je kan samen met haar spelen, hou misschien iets vast dat rinkelt als ze er tegen klopt? Of dat je het van de ene kant naar de andere kant laat bewegen zodat ze het kan volgen?
Je kan haar ook eens bij je in de zetel (of op haar speelmat) op haar zij leggen, en jij kan dan in haar gezichtsveld liggen. Of op haar buik op je borstkas of op je benen.
Als wij hier koken, zetten we vaak ook kinderliedjes op (zoek maar eens naar Sarah!) en zingen we vrolijk mee.
Hopelijk heb je iets aan deze kleine tips 😊
één maand geleden
Reactie op SofieEnEllie
Je doet het super!
Een paar ideetjes:
Als ze op je schoot zit, kan je ook e ...
Dank je wel!
Zingen heb ik nog niet gedaan als ze op schoot zit, dat doe ik soms wel als ze gaat slapen 😃ik praat meestal tegen haar, ook als ik aan het koken ben.
Ik ga het met de speelmat eens proberen, dat is weer wat anders 😊
één maand geleden
Ooh is nie altijd gemakkelijk je doet het goed 😊 wa ik soms doe is ook. Boekje lezen snappen ze nog nie ma ze kunnen wel luisteren idd ook op de schoot laten zitten en tegen babbelen wat ik soms doe is ook kriebelen op haar gezichtje spelen met haar handjes vind ze leuk ik leg haar soms smorgens nog halfuur in haar bedje met haar muziekje dat ze kan luisteren en in de namiddag ga ik wandelen ook ik leg af en toe ook wat studio 100 muziek op als ze in haar wipper zit en mss ook kweet dat danie mag of vroeg is ik zet soms een tekenfilm op met veel kleur vind ze super leuk hopelijk kan je er wat mee ma je doet het echt super goed alles wat jij doet doe ik ook 😊
één maand geleden
Klinkt als een blij baby’tje en wat een mooi kindje heb je 🤗😍 Op Instagram kom ik vaak leuke tips tegen. Bijvoorbeeld als je ze op haar buik op een voedingskussen zet (zoek maar op: tummy time) dan kan je voor haar in een bakje met water enkele balletjes leggen en kan ze met haar handjes in de bak spelen. Ook een bellenblaas vinden ze nu heel tof of een ballon (met helium) aan een koordje rond haar voetjes binden. Ze gaat binnenkort normaal graag trappelen met haar voetjes en zo ontdekken ze die. Met haar voetjes verschillende structuren laten voelen (zoals plastic of zilverpapier) vinden ze dan ook leuk. Ook Kiekeboe spelen (doekje over haar leggen en kijken of ze dit zelf wegtrekt, anders met haar handje het doekje wegpakken en zo voordoen). Ik vind in de app “Oei ik groei” ook toffe tips per aantal weken oud dat ze zijn. Of je kan ook eens de “Lovevery Speelkit” opzoeken, die hebben een speelkit ook per leeftijdscategorie met allemaal dingen die ze dan exact leuk vinden. Voorlezen is idd ook tof want zo horen ze veel woordjes die ze misschien niet horen als je zelf met ze babbelt. Of haar vastpakken en samen “dansen” op leuke liedjes 🥰
één maand geleden
Ohja en een speelboog (babygym of activity center) vindt ons zoontje ook heel leuk, je kan er goedkope vinden op Vinted (maar misschien bedoel je dat met speelmat en heb je dat dus al ☺️). Ook zwart wit contrastkaarten vinden ze tof om naar te kijken, en een spiegeltje kortbij zetten zodat ze zichzelf in de spiegel kunnen ontdekken vinden de meesten rond 3 maanden ook heel fijn!
één maand geleden
Reactie op Annleen
Klinkt als een blij baby’tje en wat een mooi kindje heb je 🤗😍 Op Instagra ...
Dank je wel 🥰🥰
Tummy time doet ze regelmatig, maar enkel met mij 😅ze heeft nu wel ook de waterspeelmat.
Ik ga het eens proberen met haar voetjes.
Ze heeft idd ook al een speelboog, maar daar had ze tot nu toe maar weinig interesse in 🙈