13 Reacties

6 maanden geleden

Ik ben nu 33w4d en ik heb dit in de avond voelt net als een opgeblazen ballon mijn buik

6 maanden geleden

Heyla, ik ben ook 34 weken ver en merk ook dat de buik harder begint te worden. Merk ook wel op als ik ga zoeken dat sommige stukjes wel zachter zijn maar dat het precies de baby is die veel meer plek inneemt.. Nu als je bezorgd bent, altijd best even vroedvrouw bellen of gynaecoloog raadplegen x

6 maanden geleden

Hey! Ik had ook veel last en ben toch eens moeten langsgaan omdat ik ook steken had. Ik dacht gewoon indalingsweeen en ze zullen zeggen badje en dafalgan maar na onderzoek toch gebleken dat ik al een verkorte baarmoederhals heb en baarmoeder al wat verweekt is… Dus zou toch eens durven bellen, al is het maar om de harde buiken eens te monitoren. Ik ben zondagnacht opgenomen, longrijpers gehad en tabletten om baarmoeder te kalmeren. 100% platte rust komende 2-3 weken om de 37 weken te halen en couveuse te vermijden. Wil je niet bang maken maar ik had zelf een mega rustige zwangerschap dus kwam volledig uit de lucht gevallen maar kijk ik lig hier nu wel in het ziekenhuis 🤦🏻‍♀️. Dus better safe than sorry denk ik dan want voor hetzelfde geld overdoe je u alleen maar meer en komt je baby’tje te vroeg 🥺

6 maanden geleden

Reactie op Rdg123

Hey! Ik had ook veel last en ben toch eens moeten langsgaan omdat ik ook st ...
Hallo Ik had rond 22w maar 3cm baarmoederhals meer toen vertelde ze mij dat ze dit in de gaten moest houden. Ik heb toen nooit gevraagd waarom en nu met mijn laatste onderzoek bij de gynaecoloog heb ik dit gevraagd en ze zij dag er anders kans was op vroeggeboorte maar ze ging niet meer kijken hoe kort het nu nog was. Nu ervaar ik wel echt hele harde buiken in de avond en gisteren had ik steken in mijn onderbuik en onderrug als ik dit nu nog eens krijg moet ik dan best bellen hiervoor naar de materniteit ?

6 maanden geleden

Reactie op charlotte2001

Hallo Ik had rond 22w maar 3cm baarmoederhals meer toen vertelde ze mij da ...
Hallo! Ik zou toch geen risico nemen eerlijk gezegd. Ik ben zelf iemand die echt niet snel belt (was ook de eerste keer nu) maar steken zouden echt niet mogen. Harde buiken zijn op zich wel normaal maar als je ook steken hebt zou ik wel bellen. Ik dacht ook dat dit erbij hoorde maar ze zeiden hier dat pijn echt iets is waarbij je moet bellen. En ze hadden gelijk in mijn geval.. Was eigenlijk gelijkwaardig aan wat jij omschrijft en dacht ook dat het oké was maar blijkbaar toch niet. Beter te veel bellen dan dat je binnen een paar dagen ineens binnen moet met weeën of gebroken water 😬

6 maanden geleden

Ik heb ook heel gespannen buiken, komt eigenlijk niet meer tot rust. Vorige controle was alles nog goed, de baarmoederhals enzovoort was nog goed ver gesloten maar ik maak me ook wel zorgen dat dit nu echt niet meer het geval gaat zijn… heb morgen controle dus dan weet ik wel meer 😊. Heb ook vaak steken in men onderbuik. Bij mij is het probleem gewoon dat ik mezelf te veel forceer. Ik werk nog volle dagen (met wel 2 dagen telewerk) maar de dagen op kantoor zijn te zwaar. Ook al heb ik een telewerkattest, ik kan er niet goed aan toegeven volledig thuis te blijven… ben benieuwd wat de gyneacoloog zegt morgen

6 maanden geleden

Reactie op Rdg123

Hallo! Ik zou toch geen risico nemen eerlijk gezegd. Ik ben zelf iemand die ...
Hoe vaak heb jij steken?

6 maanden geleden

Reactie op Rdg123

Hallo! Ik zou toch geen risico nemen eerlijk gezegd. Ik ben zelf iemand die ...
Danku voor de reactie ja ik denk ook al heel de tijd dat dit er bij hoort. Als ik dit vanavond terug heb zal ik eens bellen/langsgaan

6 maanden geleden

Reactie op 1996okt

Hoe vaak heb jij steken?
Nu niet meer, kwam in de nacht altijd en om de 5-10 minuten een steek van 20-30 seconden. Ik lig sinds zondagnacht in het ziekenhuis en krijg Utrogestan om mijn baarmoeder te kalmeren dus sinds dan geen steken meer gehad. Lig ook al sinds dan plat, mag niets meer doen 😬. Hopelijk jou controle morgen oké! Maar ik vrees dat je het wat rustiger zal moeten aandoen. Gezien ik in de forensische kinderpsychiatrie werk ben ik al een hele tijd thuis en zelfs ik moet nu rusten. Ga niet zeggen dat ik thuis niet veel deed maar ik vermoed dat werken + thuis bezig zijn niet veel beter is 😅

6 maanden geleden

Ik heb al sinds vroeg in de zwangerschap een bijna constant opgespannen buik. Heb ook vrij veel menstruatieachtige krampen. Ben al een paar keer hiervoor naar de monitor geweest. Mijn baarmoeder was telkens geprikkeld, maar zolang baarmoederhals nog in orde is, is dit oke zeiden ze mij. Maar ik zou voor alle zekerheid toch eens laten checken. Beter te veel dan te weinig.

6 maanden geleden

Bedankt iedereen toch maar eens aan de monitor geweest maar het was wel oke moet beetje meer rusten ook 🙏🏻

6 maanden geleden

Harde buikjes… je kan eventueel utrogestan nemen, gynae had dit ook voorgeschreven bij mij voor harde buiken op 32 weken al maar niet ingenomen, soms nog last van maar wil niet persee zeggen dat baby nu al wil komen

6 maanden geleden

Reactie op Lotceu99

Harde buikjes… je kan eventueel utrogestan nemen, gynae had dit ook voorges ...
Oh ja dat ken ik heb ik tot week 14moeten opsteken door ivf traject en bloedingen.. Mijn Gyn zei me dat ik nu last kan hebben van indalingsweeën ik hoop toch dat meneertje nog eventjes blijft zitten 🙏🏻