13 Reacties
18 dagen geleden
Reactie op mhdrrr
Ooh klinkt echt vermoeiend idd. Is dit alleen ‘s nachts dat je baby om de 1 ...
Overdag elke 3-3,5uur dus ik denk meer ‘s nachts. Nou hij heeft altijd wel slecht geslapen maar soms kon hij op zn minst 3-4 uur achter elkaar slapen. Maar het is nu al 1,5 maand zo. Hoe lang kan een slaapregressie ongeveer duren?
17 dagen geleden
Misschien dat hij meer last heeft van darmkrampjes of reflux 's nachts, omdat hij blijft liggen? Veel moed en ik weet dat nachten soms pittig kunnen zijn! Ik weet alleszins dat het typisch is voor baby's om tussen 5-7 wakker te worden met darmkrampjes omdat darmstelsel die uren worden geactiveerd, de ene baby heeft er meer last dan andere. Soms helpt extra lichaamswarmte voor het slapengaan en als ze pijn hebben (skin to skin), als je het nog niet hebt, kan een cosleeper, babybedje naast bed met opening, misschien helpen?
16 dagen geleden
Reactie op mli1
Misschien dat hij meer last heeft van darmkrampjes of reflux 's nachts, omd ...
Hij slaapt ook normaal gezien in de cosleeper. Tussen 5-7 valt hij idd moeilijker in slaap en wordt hij vaker wakker. Hij had eerste 2 maandjes veel last van (verborgen) reflux maar daarna niet meer. Krampjes had hij normaal gezien ook niet echt meer. Nu krijgt hij wel oefenhapjes dus het kan idd wel krampjes zijn🙄
15 dagen geleden
Hier ook maar met tuut valt ze wel direct in slaap … maar elke uur is wel heftig enxzeker per week
15 dagen geleden
Reactie op Tatjana De Ridder
Hier ook maar met tuut valt ze wel direct in slaap … maar elke uur is wel h ...
Ja overdag slaapt hij ook met z’n tutje, en dan slaapt hij op zich ook goed. Zonder gehuil maar snachts wilt hij z’n tutje niet
5 dagen geleden
Hier hetzelfde verhaal! Ik overweeg om te stoppen met borstvoeding zodat ik ‘honger’ kan uitsluiten en zo zeker weet dat hij voldoende binnen krijgt via flesjes en in de nacht strenger kan zijn qua voeding. Want nu is hij het gewoon dat hij de borst uiteindelijk krijgt en het lijkt steeds erger te worden. Hij valt perfect in slaap in de avond (met een tuutje) maar het doorslapen lukt dus niet.
5 dagen geleden
Reactie op VroegwijzeFlamingo159906
Hier hetzelfde verhaal! Ik overweeg om te stoppen met borstvoeding zodat ik ...
Ja dat snap. Ik heb ook gelezen dat het idd vaker gebeurt. Ik houd het vol omdat ik weet dat het een fase is. Op een dag ga ik het missen. Ook al is het zwaar om voor 10-12u op je linkerzij te liggen🙂↕️
5 dagen geleden
Geef je op vraag borstvoeding of om een bepaalde uur voeding? Want bij mij is het helemaal dezelfde probleem. Ze stond eerst om het uur wakker voor borstvoeding. Ik geef altijd op vraag borstvoeding maar ik merk dat ze net een beetje te weinig drinkt overdag. Dus nu geef ik haar borstvoeding na haar dutjes overdag en halfuur voor slapen gaan zodat ze genoeg gedronken heeft overdag en minder wakker wordt ‘s nachts. Zo zijn de uren wat opgetrokken van 2 naar 3.. maar met sprong 4 en slaapregressie was haar slaap weet heel slecht omdat ze ook niet genoeg dronk overdag
5 dagen geleden
Reactie op BijzondereEland308997
Overdag elke 3-3,5uur dus ik denk meer ‘s nachts. Nou hij heeft altijd wel ...
Heb je al geprobeerd om overdag frequenter te voeden? 3 a 3,5 uur tussen elke voeding is al best lang als je weet dat moedermelk op 1,5 uur verteert. Het kan zijn dat je kindje misschien 's nachts wat inhaalt?
Voeden op verzoek is ook voeden op jouw verzoek, wanneer jij vindt dat het nodig is. Wachten tot de baby signaal geeft zou kunnen leiden tot gemiste voedingsmomenten. Veel info terug te vinden bij LLL Vlaanderen
8 voedingen per dag is het minimum. 10-12 of zelfs meer zou normaal zijn
5 dagen geleden
Reactie op BijzondereEland308997
Ja overdag slaapt hij ook met z’n tutje, en dan slaapt hij op zich ook goed ...
Een tutje kan een 'signaalverstoorder' zijn en voedingssignalen maskeren. Als je kindje hier overdag goed mee slaapt, zou ik overdag proberen vaker te voeden dan om die 3-3,5 uur en zien of je baby dan 's nachts deze langere blokjes maakt
5 dagen geleden
Reactie op VroegwijzeFlamingo159906
Hier hetzelfde verhaal! Ik overweeg om te stoppen met borstvoeding zodat ik ...
Ik vind het heel spijtig om te lezen dat je overweegt om borstvoeding te stoppen uit zorg dat je kindje te weinig krijgt... Als dit je enige reden is en je eigenlijk wel graag borstvoeding zou blijven geven, raad ik aan om de info van La Leche League (LLL) door te nemen
Rond slapen zou ik het boek 'zachte nachten' aanraden
2 dagen geleden
Ik heb dit ook een tijdtje gehad… super vermoeiend, ik legde ze telkens aan een borst en sliep verder maar het vraagt veel energie 10 keer wakker worden… ondertussen gaat het wel echt veel beter het was gewoon een fase. Probeer door de dag wat slaap te nemen met je baby’tje. Verder zou ik overdag echt om de 2-3 uur proberen voeden. En de laatste voeding voor de kindtje gaat slapen echt goed te stimuleren de eerste minuten zodat ze voldaan kunnen gaan slapen. Maar het blijft lastig 🫠 ik heb vaak overdag van vermoeidheid liggen wenen maar ik ben toch blij dat ik heb doorgezet en al 5 maanden borstvoeding heb kunnen geven 🥰