116 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op ErikaK88

In principe zijn zero frisdrank niet zonder suiker. Voor mensen met diabete ...
Dit klopt niet helemaal denk ik hoor. Aspartaan wordt niet naar suiker omgezet 🤷‍♀️maar consumeer je beter niet teveel omdat dat gewoon niet super gezond is. Mijn diëtiste raadde tonisteiner aan omdat hier bijna geen suiker in zit.

3 maanden geleden

Reactie op Jolienve

Hier 3x/week 4x prikken (nuchter, en 1 u na elke maaltijd). Nuchter moet on ...
Zal er ook vanaf hangen hoe erg het is zeker. Ik spuit intussen 20 tot 25 dosissen insuline dus ik moet elke dag 5 x meter en 4x prikken. Moest het onder controle zijn moest ik ook maar prikken zoals jou.

3 maanden geleden

Hier ook sinds vandaag voor mijn ochtendwaarden die soms wat te hoog staan met max 4 te veel moet ik nu 2E insuline savonds nemen. Elke ochtend controleren op mijn nuchtere (onder de 95) maag en 1 u na het ontbijt (onder de 140) en 3x in de week 4 keer per dag controleren ( onder de 140 smiddags en savonds).w

2 maanden geleden

Nog mensen die insuline spuiten met een NovoRapid Flexpen? Is het normaal dat tijdens het indrukken je eenheden terug naar 0 klikken? Net mijn eerste injectie gedaan...

2 maanden geleden

Reactie op Racingafadingimage

Nog mensen die insuline spuiten met een NovoRapid Flexpen? Is het normaal ...
Als ze terugklikken wil het zeggen dat het in je lichaam zit. Bedoel je dat?

2 maanden geleden

Reactie op Seraaa

Als ze terugklikken wil het zeggen dat het in je lichaam zit. Bedoel je dat ...
Ja geen idee, ik heb geen echte tutorial gekregen in het ziekenhuis. Ze zei "eerst zet je de pen op 2 eenheden en dan spuit je gewoon om je pen/naald te ontluchten, dan zet je hem op 3 eenheden, pen op je buik zetten en vervolgens duwen langs achter en tien seconden wachten." Maar merkte dus net dat die pen terugklikt naar 0 als ik duw. Dat is dus de bedoeling? Moet ik gedurende die 10 seconden blijven drukken of is 1 x drukken en dan even wachten voldoende? 😅

2 maanden geleden

Ja geen idee, ik heb geen echte tutorial gekregen in het ziekenhuis. Ze zei ...
Dat klopt, dat is de bedoeling dat het terug naar 0 gaat. Éénmaal op nul nog tiental seconden laten zitten dat alles ongeveer uit de naald is

2 maanden geleden

Reactie op Seraaa

Dat klopt, dat is de bedoeling dat het terug naar 0 gaat. Éénmaal op nul no ...
En blijven drukken op de pen tijdens die 10 seconden of is dat niet meer nodig eens het 0 staat?

2 maanden geleden

En blijven drukken op de pen tijdens die 10 seconden of is dat niet meer no ...
Ik blijf drukken, maar ik denk niet dat het zoveel uitmaakt om het toch zo moeten leeg zijn. Soms hangt er nog eens een druppel aan, soms niets. Maar dat kan geen kwaad hoor.

2 maanden geleden

Reactie op Seraaa

Ik blijf drukken, maar ik denk niet dat het zoveel uitmaakt om het toch zo ...
Thanks!

2 maanden geleden

Thanks!
Komt wel goed, ff wennen in het begin. Daarna wordt het een gewoonte.

2 maanden geleden

Reactie op Seraaa

Komt wel goed, ff wennen in het begin. Daarna wordt het een gewoonte.
Ja, was wel ff paniek voor die eerste keer. Maar valt inderdaad best goed mee. Minder pijnlijk dan gewoon suikerwaarden prikken. Kan soms toch venijnig zijn. 😅

2 maanden geleden

Ja, was wel ff paniek voor die eerste keer. Maar valt inderdaad best goed m ...
Ja dat vind ik ook. Het is enkel als je veel moet gaan spuiten dat je het wat kan voelen branden. Voor kleine hoeveelheden geen last van.

2 maanden geleden

Reactie op Emmely Sterckx

Hier ook sinds vandaag voor mijn ochtendwaarden die soms wat te hoog staan ...
En is het enkel je nuchtere waarde die verhoogd was bij de test? Of waren al je waarden verhoogd?

2 maanden geleden

Hoe gaat het intussen met iedereen? Ik ben mijn dieet zooooo beu… ik heb een regelmaat gevonden zodat mijn suikerwaarden oke zijn met dieet alleen maar ik merk wel dat ik nu meer ‘cravings’ naar bvb chocolade krijg omdat ik zo moe ben (slecht slapen, bekkenpijn, veel plassen ‘s nachts).. hopelijk houden jullie het ook nog vol?

2 maanden geleden

Reactie op Jolienve

Hoe gaat het intussen met iedereen? Ik ben mijn dieet zooooo beu… ik heb ee ...
Ik heb mijn dieet praktisch opgegeven. Behalve volkoren pasta en rijst enzo kijk ik er niet meer naar. Ik moet insuline bijspuiten 's avonds en iedere keer als ik insuline spuit zit ik ver boven wat ik mag en als ik niet spuit zijn mijn waarden oké. 🙃 Ik heb het gehaddddd. Morgen naar de gynaecoloog. Ben 35 weken en half, benieuwd wat ze gaat zeggen.

2 maanden geleden

Ik heb mijn dieet praktisch opgegeven. Behalve volkoren pasta en rijst enzo ...
Ik snoep wel niet en ook geen koeken of chocolade enzo. Veel cravings wel. 😅

2 maanden geleden

Reactie op Jolienve

Hoe gaat het intussen met iedereen? Ik ben mijn dieet zooooo beu… ik heb ee ...
Vorige week verjaardag gehad, ik heb bijgespoten zodat ik een taartje kon eten. Maar ik merk ook dat de motivatie aan het zakken is, ik let nog steeds op, spuit vooral voor het slapen en smorgens nog extra. Kzal blij zijn als het voorbij is

2 maanden geleden

Wordt hier iemand vroeger ingeleid owv de diabetes? Mijn baby wordt eerder laag in gewicht geschat dus ik word niet ingeleid normaal, tenzij mijn waarden nog ineens uit de hand zouden lopen… tis met gemengde gevoelens 🫣

2 maanden geleden

Hier is momenteel ook geen sprake van vroeger inleiden. Hoewel de diabeteskliniek in het begin al bezig was over insuline spuiten als mijn waarden zo bleven en over inleiden. Maar ik heb de opvolging daar stop gezet daarvoor. Hier waren wel enkel mijn nuchtere waarden verhoogt (wat al 6 jaar zo is) en worden suikers na een maaltijd wel goed afgebroken. Ik volg gewoon voor mezelf de waarden wat op met akkoord van gynaecoloog, zodat we wel kunnen ingrijpen indien er toch een verhoging door de zwangerschapshormonen zou optreden. Kindje is ook niet te groot (schattingen telkens tussen percentiel 35 en 40).