13 Reacties

9 maanden geleden

100% Ik heb het gevoel dat het mis gaat lopen ook al lijkt alles oké. Superbang om blij te zijn en iets te jinxen.

9 maanden geleden

Reactie op Racingafadingimage

100% Ik heb het gevoel dat het mis gaat lopen ook al lijkt alles oké. Super ...
Moeilijk he.. maar toch goeie moed houden en manifesting dat alles goed gaat aflopen!! ❤️

9 maanden geleden

Hallo! Ik herken mezelf in wat je zegt. Vorige keer voelde ik me heel erg zwanger en de hormonen gierden door m'n lijf. Op een paar uur tijd ging het dan van mezelf weer gewoon voelen naar beginnen bloeden. Ik was zo in shock dat dit zomaar kon. Heel erg het vertrouwen in mn lichaam kwijt. Nu ben ik elke dag bang dat het van het ene op het andere moment weer fout zal lopen. Ik ben nu ongeveer 5 weken, maar ik durf precies nog niet te denken dat dit uiteindelijk zal resulteren in een baby. Ik heb al 2x bloed laten nemen ter bevestiging dat m'n Hcg nog steeds stijgt, maar helemaal stelt het me toch niet gerust. Ik zal pas vertrouwen krijgen als ze me bij een echo vertellen dat het hartje klopt.. en dan nog.. Dit is echt een moeilijke rollercoaster. Ik vind het heel jammer dat m'n vreugde en naïviteit hierover is ontnomen, en dat ik zo hard moest landen de vorige keer. Toen we een nu positieve test hadden, dachten mijn partner en mezelf: leuk, een eerste stap in de goeie richting, nu hopen dat we ouders worden, ipv: yes, zwanger. Echt jammer.. Veel succes allemaal xx

9 maanden geleden

Ik versta je volledig. Ik ben vr de 2de keer zwanger ( ik probeer al heel lang). Net voor mijn opstart met IVF was ik natuurlijk zwanger geworden na 5j proberen ( nieuwe relatie en nog niet klaar voor...) ik was in shock. Op 9w een miskraam en ben dit maar op 12w te weten gekomen en de curretage was op 13w. Niemand hoeft zo iets mee te maken. Nu ben ik voorzichtig zwanger van mijn 1ste IVF poging. Ik leef in constante angst maar ik weet dat ik het bij 1 kindje zal houden en ik wil kunnen genieten ook. Dit is allemaal zo moeilijk. We verdienen allemaal positieve vibes 🤍🍀

9 maanden geleden

Reactie op Oliviamicia

Hallo! Ik herken mezelf in wat je zegt. Vorige keer voelde ik me heel erg z ...
Heel mooi verwoord en exact wat ik ook voel. Wij hebben gelukkig al een gezond kindje rondlopen. Mijn eerste zwangerschap was ook zonder complicaties, een textbook zwangerschap. Daarom dat ik ook bij de tweede zwangerschap dacht dat alles in orde was omdat alles zo goed voelde. Nadien echt alle vertrouwen in mijn lichaam verloren en heel hard neergekomen toen dat nieuws gemeld werd bij de eerste echo. Nu bij 5 weken voel ik mij niet extreem zwanger, heb ook het gevoel dat mijn HCG aan de lage kant is en bij elk toiletbezoek verwacht ik na het vegen een streep bloed te zien. En je kan er ook niet niet aan denken he. Die goede raad van "probeer het wat los te laten" nope...

9 maanden geleden

Reactie op Racingafadingimage

Heel mooi verwoord en exact wat ik ook voel. Wij hebben gelukkig al een gez ...
Ja, naar het toilet gaan is telkens heel eng 😔

9 maanden geleden

Reactie op Oliviamicia

Hallo! Ik herken mezelf in wat je zegt. Vorige keer voelde ik me heel erg z ...
Ja ik snap volledig wat je bedoelt! Je wordt deze dagen overal geconfronteerd met the perfect picture, mensen vol vreugde jumping for joy, verhalen, social media en dan denk je bij jezelf ik ga die pure joy niet meer kennen.. de second dat ik mijn gedachten laat verder dromen is er een stemmetje die zegt girl stop, day by day. Wat een rollercoaster ook in december nog maar een miskraam en dan nu positief getest. Voor mn lichaam maar ook mentaal zoveel highs en lows op korte tijd… heftig!! Maar positief blijven is key 🥰🤞🏼

9 maanden geleden

Ik ga heel hard duimen dat er voor ons allemaal een goeie uitkomst is, zonder nieuw verdriet of trauma. 🙏 Vandaag zijn we nog zwanger, dus vandaag zijn we blij, morgen zien we dan wel!

9 maanden geleden

Ik heb ook echt wat steekjes en krampjes links onderaan, wat ik de eerste keer helemaal niet had dus maak me alweer zorgen 😅

9 maanden geleden

Reactie op Maxi8

Ik heb ook echt wat steekjes en krampjes links onderaan, wat ik de eerste k ...
ik had het zowel vorige keer toen het fout liep als nu, dus ik denk dat dit echt normaal is.. je leest het ook heel veel dat dit een normaal symptoom is, dus daar zal het wel echt niet aan liggen 🙂

9 maanden geleden

Hier dus hetzelfde voor. Zwanger geweest van augustus tot begin november. Miskraam op 13weken gehad van vruchtje van 9weken. Nu voor de eerste keer terug overtijd. Zoveel vragen en angst 🥺 Volgens app ben ik nu 4dagen overtijd, waardoor de cijfers. Maar denk eerder aan terug een late innesteling. Voorlopig qua symptomen heb ik enkel neigingen tot kokhalzen als ik op het werk ben (zorgkundige + in een rusthuis) .. voor de rest riek ik alles veel feller en mini krampjes van uitzetting denk ik. Gevoelige borsten komen stilaan op en vaak lichte hoofdpijn. Voor de rest mag ik blij zijn, hoop ik 🥺🙏🏼

9 maanden geleden

Reactie op Maxi8

Ik heb ook echt wat steekjes en krampjes links onderaan, wat ik de eerste k ...
Heb ik ook last van, is helemaal normaal volgens de gynaecoloog! ☺️