Ik was op 17 December gestopt met de mini pil omdat mijn partner en ik samen een kinderwens hebben. En we dachten het mag komen wanneer het komt en als het kontzak
Ik had alleen nooit gedacht dat het gelijk raak zou zijn. Afgelopen zondag 14 Januari een vroege zwangerschap test gedaan omdat mijn menstruatie drie dagen laat was. En ik wat stemmingswisselingen en een opgezette buik had. En die opgezette buik is er nog en vooral ook gevoelig. En ja hopa de test was positief.
Hier in Turkije kan je gelijk naar de gynaecoloog. Ze hebben bloed afgenomen en ernaast een echo gedaan. Op de echo vanaf de buik nog niets zichtbaar maar dat is logisch want het is nog veel te vroeg om wat te zien. Bloed test was de positieve waarde over de 2.600. Dus echt zwanger!!
Volgens de arts heeft de bevruchting plaats gevonden rond oud en nieuw. En ben ik nu dus 19 dagen zwanger van mijn eerste kindje.
Over tien dagen mag ik terug komen om te kijken of het kindje dan zichtbaar is op de echo.
Ook omdat de arts zei eigenlijk beter was geweest de eerste drie maanden te wachten na het stoppen met de anticonceptie pil.
Ik slikte de mini pil pas voor vier maanden en ervoor had ik een half jaar niets aan anticonceptie gebruikt en daarvoor had ik een spiraal voor 5 jaar.
Ik had vernomen via de apotheek dat de mini pil na twee dagen al uit het bloed is en je niet perse drie maanden hoeft te wachten zoals bij andere conceptie pillen.
Hopelijk wordt het gewoon een kern gezond kindje. Ik vind het enorm spannend allemaal!
Vandaag tweede echo gehad ik blijk toch vijf weken en 1 dag zwanger
Hallo, gefeliciteeerd met je zwangerschap. Kon je de baby nu wel zien met 5 weken? groetjes ik heb vrijdag een afspraak dan ben ik ook 5 weken voor een echo.