31 Reacties
2 maanden geleden
Dan is dit via ziektebriefje van huisdokter of gynecoloog heb ik ook. Dan ga je pas 1week voor uitgerekende datum in moederschapsrust en verlies je niets. Werkverwijdering is via je baas en niet alle jobs hebben dit.
2 maanden geleden
Reactie op Kaat88
Werkverwijdering is volgens mij enkel als het via de arbeidsgeneesheer verl ...
İk heb werkverwijdering gehad. Het lukte mij niet en heb zelf de aanvraag gedaan bij de geneesheer. İk heb ze direct gekregen. Werkverwijdering is voordeliger dan ziekteverlof als het nog efkes is.
2 maanden geleden
İk heb werkverwijdering gehad. Het lukte mij niet en heb zelf de aanvraag g ...
İk werk in de zorg natuurlijk
2 maanden geleden
Reactie op Kaat88
Inderdaad, zeker waar. Als het via de arbeidsgeneesheer lukt, is het financ ...
Klopt maar geneesheer maakt dit geen probleem. İk heb dit telefonisch in orde gemaakt
2 maanden geleden
Ik ben thuis gezet door mijn huisarts en nadien verlengd door gynaecoloog toen ik een 3,5-4 maand zwanger was. Dit heeft geen invloed op mijn moederschapsrust. Natuurlijk financieel is het wel een domper want ik verlies toch wel een 600€ per maand. 😅 maar fysiek en mentaal was het voor mij niet mogelijk om nog te werken. Al wou ik zelf blijven werken, was het nodig dat ik de baby op de 1ste plaats zette. Gelukkig had mijn baas er al het begrip voor!
2 maanden geleden
Ik ben al vanaf begin maart(8weken) via de arbeidsgeneesheer in werkverwijdering geplaatst..
1. Omdat ik een risicozwangerschap heb.
2. Ik werk in de zorg & er was geen aangepast werk die ik eventueel kon doen 🤷🏼♀️. Anders was het ook zowiezo tot 6maand verplicht werken, maar ben wel blij dat ik zo vroeg thuis was, heeft veel voordelen gehad voor de groei en ontwikkeling van de baby. En ik blijf toch 80% van m’n loon krijgen ipv 60% als je in ziekte staat. Ik verlies niets van mijn bevallingsverlof, ik denk wel dat ze standaard 1week voor je uitgerekende datum nemen. Bij mij staat de werkverwijdering aangeduid tot op mijn uitgerekende dag zelf (3/10) dus hopelijk kan ik ze allemaal nadien nemen 🤪
2 maanden geleden
Reactie op gaelle98
Ik ben al vanaf begin maart(8weken) via de arbeidsgeneesheer in werkverwijd ...
Bij mij ook zelfde, was zaliggg! Die datum word sws nagekeken wanneer ze je bevaldatum effectief weten
2 maanden geleden
Reactie op gaelle98
Ik ben al vanaf begin maart(8weken) via de arbeidsgeneesheer in werkverwijd ...
Dat laatste zal je spijtig genoeg mogen vergeten... bij mij ook werkverwijdering tot de uitgerekende dag, maar als je bevallen bent moet je de datum doorgeven aan je mutualiteit en verlies je alsnog die ene week.
2 maanden geleden
Reactie op Kaat88
Dat laatste zal je spijtig genoeg mogen vergeten... bij mij ook werkverwijd ...
Klinkt ergens ook wel logisch denkik 🙈 nuja heb nog 137u verlof staan, zal dit aaneensluitend nemen op m’n bevallingsverlof of toch zeker de 20dagen dat ik nog recht op heb.. volgens m’n werkgever zou ik maar 4dagen kunnen meenemen en de rest kwijt zijn zelf niet uitbetaald worden. Volgens ACV toch een heel ander verhaal & heb ik recht op m’n 20dagen voor dit jaar en zelf nog mag meenemen naar volgend jaar🙃
2 maanden geleden
Reactie op gaelle98
Klinkt ergens ook wel logisch denkik 🙈 nuja heb nog 137u verlof staan, zal ...
Ook geen weer. T is iets nieuws sinds dit jaar. Als je verlof niet kunt opnemen mag je het meenemen naar het volgend jaar.
2 maanden geleden
Reactie op Angel97
Ik ben thuis gezet door mijn huisarts en nadien verlengd door gynaecoloog t ...
Zo raar ik verlies niets.
2 maanden geleden
Reactie op Angel97
Is het België of Nederland bij jou? In België als je op ziekenkas gaat , kr ...
Ja belgie denk te zien welk ziekenkas. Denk te zien ook hoeveel uren je werkt ik werkte 4/5 in tijdskrediet.
2 maanden geleden
Reactie op Kaat88
Dat laatste zal je spijtig genoeg mogen vergeten... bij mij ook werkverwijd ...
Is iets nieuws sinds dit jaar. Je jaarlijks verlof mag je meenemen naar volgend jaar als je het dit jaar niet meer kan opnemen.