16 Reacties
5 dagen geleden
Is zijn stoelgang slijmerig en goed buiken masseren met zijn beentjes bewegen myn zoontje is ook 3weken 6dagen en hiel ook heel veel en heel de nacht door ik was naar huisdokter gegaan en heeft me protectis voor geschreven en ben begonnen met nan evolia en borstvoeding en ik zie da hy iets minder last heeft van zijn krampjes
5 dagen geleden
Reactie op OpbeurendeVos682425
Is zijn stoelgang slijmerig en goed buiken masseren met zijn beentjes bewe ...
Slijmerig niet, maar wel echt platte diarree tov de vorige dagen dat zo vaster was.. protectis is dat op voorschrift?
5 dagen geleden
Koemelk allergie bij borstvoeding? Neen dat kan niet. Dat zit niet in je borstmelk.
Krampen echter kan ook gewoon zijn door hoe ze drinken ( gulzig, te snelle toeschietreflex, niet goed aanhappen, te korte tongriem,….)
Enorm veel stoelgang is wel normaal hoor bij borstvoeding ( mosterd geel normaal van kleur).
Hier ook een baby met krampen en sinds mama natura druppels merkwaardig verschil, elke keer voor een voeding enkele druppels, protectis druppels kan ook maar hier zit vitamine D in en mag dus niet samen met de vitamines D die je vanuit het ziekenhuis mee kreeg( anders overdosering).
Wat kan bv wel qua voeding in de borstmelk: cafeïnes, koolzuurhoudende dranken, medicaties,… maar koemelk eiwitten zit niet in borstvoeding.
het ouderwetse idee dat wat wij eten rechtstreeks in onze borstmelk zit en allergie of krampen kan veroorzaken, is al lang achterhaald en wetenschappelijk bewezen dat dat alleen voor oa medicatie en reeds aangehaalde stoffen.
In de meeste kunstvoeding zitten wel koemelkeiwitten waar babys allergisch op kunnen reageren of krampen door kunnen krijgen
Wat werkt bij krampen: druppels zoals reeds genoemd, warmte kussen op buikje, massage met de klok mee op de buik, badje, op de buik liggen, met de voeten bewegen( kikkerhouding: naar buik toe , benen strekken en weer kikkerhouding), op de buik leggen op uw eigen buik,….
5 dagen geleden
Probeer zelf eens 3 dagen lactose vrij te eten. De vroedvrouw had mij dat aangeraden om dit uit te sluiten. Wel enkel borstvoeding geven deze moment uiteraard. Daarbuiten werkt hier infacol voor de voeding op aanraden en ook ipv nan evolia de nan complete expertpro (speciaal om krampjes enzo tegen te gaan) in combinatie met borstvoeding nadat de lactose hier uitgesloten was. Succes in je zoektocht naar de beste oplossing voor jou kindje.
5 dagen geleden
Hey, mijn man en 1e dochter hebben bewezen koemelkallergie. Mijn huidige dochter van 4.5 weken begon ook op 2.5 weken extreme krampen met krijsen en onrust te krijgen en reflux klachten. Ook waterige stoelgang. Ik geef borstvoeding en ben sinds 10 dagen op koemelkvrij dieet. Nu eindelijk beterschap met opklaren van haar klachten. Koemelkeiwitten gaan wel degelijk over in de moedermelk, het hangt van mama tot mama af hoe goed je lichaam deze verknipt en hoeveel er dus in de moedermelk terechtkomt. Je zou kunnen overwegen om op koemelkvrij dieet te gaan, maar dit is wel echt zwaar (koemelk zit bvb ook in dingen waar je het niet verwacht zoals bouillonblokjes, chips, bereid gehakt) dus dan moet je heel goed de ingrediënten van alles checken. Indien je twijfelt over koemelkallergie: raadpleeg een kinderarts!
5 dagen geleden
Hey, hier ook een baby'tje van 5w oud met vermoeden van koemelkallergie. Ben nu twee dagen koemelkvrij aan het eten. Is idd even goed uitzoeken wat je wel en niet mag eten.
Maar ik vind dat er nog best veel alternatieven zijn. Tot nu toe.
Hier huilde en krijste hij ook met momenten met krampen. Mosterd gele stoelgang met groenige stukjes in.. en heel onrustig in zijn slaap
We leggen hem overdag op zijn buikje zo laat hij veel windjes en dat doet hem wel deugd. Hopelijk kan het bij jou ook rust brengen.
Wij zijn ook wel overgestapt op aanraden van de vroedvrouw naar VitD : Dixx geloof ik. Omdat hij erg reageerde op de VitD die je in het ziekenhuis meekreeg.
https://www.instagram.com/by_raisa_ouderschap?igsh=MXJ3bXM2YW00d3phNg==
Op deze pagina vind je in de highlights een post over allergieën hier heb ik dingen uitgehaald om te eten. Ook heeft zij een borstvoedingscursus met een thema over koemelkallergie ook interessant!
5 dagen geleden
Reactie op Karennnnnxoxo
Slijmerig niet, maar wel echt platte diarree tov de vorige dagen dat zo vas ...
Sommige geven dat zonder voorschrift en sommige niet
5 dagen geleden
Reactie op coszack
Probeer zelf eens 3 dagen lactose vrij te eten. De vroedvrouw had mij dat a ...
Is zoals ik zei al lang wetenschappelijk bewezen dat dat niet kan via borstmelk. Er komt geen lactose in uw borstmelk. Dus zelfs lactosevrij eten werkt niet en zal geen effect hebben gezien er geen lactose terecht komt in je borstmelk.
5 dagen geleden
Reactie op ErikaK88
Is zoals ik zei al lang wetenschappelijk bewezen dat dat niet kan via borst ...
Ik denk echt dat je je wetenschappelijke bronnen even moet checken hoor. Allergenen komen gewoon door in borstmelk, dit is de basis van de ontwikkeling van het immuunsysteem van je baby. Maar daarom ook dat ze kunnen overreageren op bepaalde allergenen. De meeste baby’s met koemelkallergie zullen wel nog reageren bij full borstvoeding als de mama niet op dieet is.
4 dagen geleden
Hier waren er ook vermoedens dat ze een koemelk eiwit allergie had. Ik heb 14 dagen lang alles geschrapt uit mijn voeding maar ik merkte niet echt verbetering + ze had er niet echt last van. Ik heb voor de zekerheid wel Infacol in huis gehaald want ze heeft wel veel winddrigheid.
4 dagen geleden
Reactie op Hallo678
Koemelk bij borstvoeding kan zeker wel, heeft mijn zoontje en gaf borstvoed ...
Koemelk eiwitten of lactose daar waar men allergisch op reageert komt niet via uw voeding tot in uw borstvoeding.
Wat wel kan is dat een baby zo zwaar allergisch is dat hij niet alleen oo de lactose reageert maar bv op andere stoffen die vergelijkbaar zijn en via koemelk wel in borstvoeding terecht komen.( eerder zeldzaam).
Meeste mensen die kunstvoeding geven worden uiteindelijk zelfs aangeraden naar borstvoeding te gaan als hun kind een intolerantie of allergie heeft.
Volgens de wetenschap reageren veel kinderen( en volwassenen) automatisch met een lichte tot zware intolerantie voor koemelk( want wij zijn geen kalven), een echte allergie echter komt niet zo vaak voor, de meeste zijn intolerant en reageren met krampen en winderigheid ( veel volwassenen ook trouwens). Een allergie echter is veel gevaarlijker en dan staat je kind oa vol pustules en risico op ademhalingsproblemen.
Daarbij zijn er zoveel zaken die een kind krampen en extra winderigheid geven ( medicatie, koolzuurhoudende dranken, cafeïne,…
En het is normaal dat een baby daar last van heeft de eerste maanden, het maag- darm kanaal is nog niet 100% klaar voor voeding. Om die reden werken die bactiol heel goed, je geeft hen dan extra goede darmbacterien deze op hun beurt extra werken in de vertering van voeding en dat is de reden dat ze vaak krampen hebben omdat hun vertering nog niet voldoende werkt.