17 Reacties
9 maanden geleden
toevallig hebben wij de 19de feb ook onze 8 weken echo 😍 bij ons weten onze ouders het en goede vrienden. Zoals Lotte al zei mocht er iets niet goed gaan/ zijn dan heb je wel een goed vangnet om je heen 😘
9 maanden geleden
Ooh gefeliciteerd meid,
Ik heb het al verteld aan mijn ouders en andere kids. Verder mogen ze nog niets verder vertellen.
Toch ietsi te vroeg.
9 maanden geleden
Wij hadden in augustus een miskraam op 12 weken. Had het al aan veel mensen verteld en wil nu wachten tot minstens na de eerste echo en/of tot wanneer we het kunnen verbergen.
In juli was mijn buikje al heel snel zichtbaar (tweede zwangerschap) 👀 dichte vrienden willen we het na een goede eerste echo al wel vertellen. De rest hoort het na de nipt test.
9 maanden geleden
Dankjewel al voor de reacties! Ik leef allemaal met jullie mee, wie er voorheen al een kindje verloor 💚 Laten we nu allemaal hopen op het beste en die eerst echo's afwachten. Dan kan ik mijn ouders ook blij maken. Ik kijk persoonlijk hard uit naar de reacties van mijn grootouders! Ze zien het leven heel somber in tegenwoordig door verschillende fysieke tegenslagen, dus ik hoop dat we binnenkort echt een klein roze wolkje met mooi nieuws aan hun kunnen geven 💚
9 maanden geleden
Wij gaan bewust wachten met het tegen familie te zeggen tot na de eerste echo. Na 3 miskramen waarbij we twee keer blij verkondigd hebben zwanger te zijn, is de romantiek er nu een beetje vanaf. Het is leuk om mensen om je heen te hebben die je kunnen steunen, maar tegelijkertijd ook heel zuur om telkens te moeten zeggen dat het weer mis is.
Ik heb het ondertussen al wel verteld tegen mijn beste vriendin en 3 dichtste collega's (eerder vriendinnen). Om een of andere reden voelt dit minder emotioneel beladen. Zij reageerden deze keer ook niet met 'proficiat!' maar eerder 'we gaan mee duimen dat het goed zit'. Het is dus wel fijn dat ze er mee nuchter in staan en ik af en toe kan ventileren bij hen.
9 maanden geleden
Ik heb echt drama hier met mijn partner erover.
Ik heb mijn ouders ingelicht en vroeg aan hem wanneer hij zijn ouders ging inlichten. Hij wil dit pas na drie maanden omdat we twee miskramen hebben gehad.
Het ene woord bracht het andere met zich mee en we zijn uit elkaar nu. Hier zit ik nu bijna 6 weken zwanger ben er kapot van 😪
9 maanden geleden
Ik zou het vertellen aan de personen die je nodig hebt mocht het mis gaan. Je kan dit je mama sowieso vertellen 🥰 hebben wij ook gedaan. De rest van de familie wachten we nog even mee tot na de nipt zodat we weten dat alles goed gaat.
Ik moet zeggen dat ik mij na het vertellen nog eenzamer voelde. Heb tot nu toe een kut zwangerschap gehad en niemand herkent zich er in. Iedereen vind mijn ernstige klachten “schattig”. Ik voel me nu dus nog meer onbegrepen.
9 maanden geleden
Reactie op Eva F
Wij gaan bewust wachten met het tegen familie te zeggen tot na de eerste ec ...
Oh, exact dit! Volledig mee eens.
9 maanden geleden
Ik heb het al aan verschillende mensen gezegd, mijn mama zat erbij toen de huisarts belde met de uitslag dus die wist het meteen. Ik zit in een fertiliteitstraject als Bam en verschillende mensen die hiervan op de hoogte zijn en regelmatig polsen hoe het loopt heb ik al wel de waarheid verteld ( ik kan echt niet liegen : totaal geen pokerface). Aangezien ik als bam toch best wel nood heb aan anderen die mij kunnen helpen indien het nodig is vond ik het ook belangrijk enkele belangrijke mensen reeds op de hoogte te brengen van het hele gebeuren, het zou anders maar eenzaam zijn zonder partner
9 maanden geleden
Reactie op TessaG91
Heftig 😵 Hopelijk kunnen jullie toch nog eens een goed gesprek voeren..
Heel erg heftig idd.. ik denk niet dat dit nog uit te praten valt. Bedankt voor je steun 🙏🏼🙏🏼🙏🏼❤️🩹