18 Reacties
9 maanden geleden
Hey!
Ik heb de eerste keer ook op 4 weken bloed laten nemen. Wat raar..
mijn huisarts zei dat dit volkomen normaal is om zo te bekijken of de HCG omhoog gaat en voor dergelijke te controleren zoals toxoplasmose.
Ik heb deze week (5w) opnieuw bloed laten nemen. Lijkt mij niets verkeerds mee..
9 maanden geleden
Dankjewel voor de reactie. Ik wilde ook kijken hoe hoog mijn hcg staat omdat dit in de vorige zwangerschap niet goed liep. Ik kreeg echt een slecht gevoel. Hij bleef maar zeggen dat het allemaal heel pril is en er veel kan misgaan. Niet fijn om met dat gevoel buiten te gaan.
9 maanden geleden
Dat is echt wel een heel vreemde reactie.
Ik heb morgen ook een afspraak bij de dokter. Nog voor mijn nod zelfs. Ik heb namelijk de ziekte van Hashimoto en daardoor meer kans op miskramen. Mijn schildklierhormoon moet daarom goed opgevolgd worden nu en de medicatie verhoogd worden.
Ook wil ik mijn progesteron laten controleren, zodat ik zeker ben dat die waarde hoog genoeg ligt nu. Bij de terugplaatsing was dit te laag, ik moet nu naast de utrogestan ook progesteron bijspuiten (icsi-traject).
Ik heb vorig jaar al 2 miskramen gehad, ik wil nu alles goed laten opvolgen (en bijsturen waar nodig) om de kans op een miskraam zo wat te reduceren.
9 maanden geleden
Hey. Hier letterlijk op de dag dat ik mijn regels moest krijgen bloed laten trekken zonder een test te doen. De waardes waren dus niet hoog maar wel voldoende om te zeggen dat het goed zit. Dokter vond het ook snel ze maar je kunt er beter sneller bij zijn dan te traag. Als je iets tekort hebt in je bloed kan je daardoor direct de nodige supplementen/medicatie voor nemen. U niet laten doen daar. De huisarts zou beter moeten weten na een miskraam.
9 maanden geleden
Reactie op ElkeV94
Dankjewel voor de reactie. Ik wilde ook kijken hoe hoog mijn hcg staat omda ...
Ik denk als je u er zelf niet zo prettig of comfortabel bij voelt je best even kijkt of je deze huisarts dan nog wel wilt behouden.. Hoe ik het bekijk maakt de dokter je meer ongerust dan dat hij/zij jou op je gemak stelt.
Het is in mijn ogen enkel een voordeel als je de Hcg en de stijging hiervan kan opvolgen.
9 maanden geleden
Ik heb bloed laten nemen op exact 4 weken. Mijn arts zei net hetzelfde. Ik vroeg waarom hij zo iets zei en de reactie was dat ze verplicht zijn mee te delen dat het nog pril is en dat er een kans is dat het fout loopt. 1 op de 6 zwangerschappen eindigt en daar moet je bij stil staan. Realistisch blijven. Is even pijnlijk maar houd je wel met de voeten op de grond.
9 maanden geleden
Ik heb net hetzelfde meegemaakt gisteren. Maandag testte ik positief. Gisteren ging ik naar de huisdokter om mijn bloed te laten trekken. Ik kreeg ook een volledige uitleg dat veel vrouwen een miskraam hebben. Dat dit de manier van de natuur is om te zeggen dat het niet goed zit… Ik kwam compleet overdonderd buiten bij de huisdokter.
9 maanden geleden
Reactie op eviedc
Ik heb net hetzelfde meegemaakt gisteren. Maandag testte ik positief. Giste ...
Oh ik word hier zo boos van! Ik heb een miskraam gehad al en ik moet zeggen dat heel die uitleg op voorhand de pijn echt niet verzacht. Probeer te vertrouwen en het stapje voor stapje te bekijken.
9 maanden geleden
Reactie op ElkeV94
Oh ik word hier zo boos van! Ik heb een miskraam gehad al en ik moet zeggen ...
Ik snap je volledig! Ik heb in december nog maar een miskaarm gehad, en terug zwanger nu! Het is allemaal nog niet lang geleden dus de emoties zitten er nog in.. het laatste wat je dan wil als je jezelf de hele dag loopt op te peppen om positief te denken is iemand die je weer wijst op de risico’s. Maar je moet op je eigen intuïtie afgaan, zij doen dit indd om je met de beide voetjes op de grond te houden, maar voor de rest leg het langs je neer. Ik heb zelfs vanavond al een eerste echo en ben net exact 5 weken, dat is ook heel vroeg maar mijn gyn zei zelf we gaan het korter opvolgen nu na je MA. Helemaal niet te vroeg vr je bloed te trekken dus!! Successss en positief blijven! stapje per stapje 🤍
9 maanden geleden
Reactie op Maxi8
Ik snap je volledig! Ik heb in december nog maar een miskaarm gehad, en ter ...
Ik heb dus nog geen gynaecoloog. Ik wacht eventjes af na de resultaten van mijn hcg. Kan ik nu al bellen naar een gynaecoloog denk je? En uitleggen of ik misschien al vroeger kan komen vanwege mijn vorige miskraam?
9 maanden geleden
Reactie op ElkeV94
Ik heb dus nog geen gynaecoloog. Ik wacht eventjes af na de resultaten van ...
100% op basis van een positieve zwangerschapstest mag je al een afspraak maken hoor.
9 maanden geleden
Wat jammer dat je met dit gevoel zit… Misschien kan je best ergens anders gaan, want dit is niet OK. Ik heb op exact 4 weken bloed laten trekken (op aanvraag van mijn gynaecoloog zelfs). Ik word enorm goed opgevolgd door drie eerdere miskramen en mag ook al voor een vroegere echo op 6 weken. Veel succes! 🍀
9 maanden geleden
Ik heb op 4 weken de eerste bloedtest, exact een week later(5) een 2 de om te zien of de waardes stegen . Deze week morgen eerst echo en misschien ook nog een bloedonderzoek om te zien of het weer gestegen is.
Dat er veel kan misgaan is wel waar in het begin maar dat wil daarom niet zeggen dat je geen bloed mag laten nemen om te vergelijken of daar enige stijging is.
9 maanden geleden
Reactie op ElkeV94
Zeker bellen! Leg gewoon uit dat je korter opgevolgd wil worden door jou miskraam vorige keer! En gyneacologen hebben het meestal ook druk dus kan mss zijn dat je niet direct kan gaan, ik zou alvast bellen! Succes 🤞🏼
9 maanden geleden
Reactie op ElkeV94
Als je belt is er toch niet meteen tijd. Die gaan u uw eerste afspraak normaal om 8a9 weken geven. Hoe langer je wacht met bellen hoe voller alles zit en hoe langer je moet wachten natuurlijk.