27 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op Jolienve
Overweeg je om je te laten inleiden? Ik denk dat het bij ons in het ziekenh ...
Bij ons in het ziekenhuis leiden ze ook standaard in als je met insuline start. Ik wil er dan ook niet mee beginnen tenzij het echt noodzakelijk is omdat denk zwangerschapsdiabetes zou verergeren. De diabeteskliniek zou mij insuline willen geven, maar had het gevoel dat de gynaecoloog wel achter mijn standpunt stond aangezien er tot nu toe nog geen invloed van de zwangerschapshormonen lijkt te zijn (ik heb al 6 jaar gelijkaardige nuchtere waarden). En het kindje ook niet aan de grote kant is (zat bij de laatste echo op percentiel 34).
3 maanden geleden
Reactie op Jolienve
Overweeg je om je te laten inleiden? Ik denk dat het bij ons in het ziekenh ...
Hier is hij wat normaal is dus te groot en te zwaar. Ze willen inleiden maar ik wacht liever nog wat af. Vind p75 nog geen reden om in te leiden. Intussen is de insuline alweer verdubbeld. Alleen ga ik wel moeten beginnen afkolven vanaf 37 weken op raad van de lactatie deskundige. Omdat ze anders gaan bijvoeden met de fles en dat wil ik absoluut niet.
3 maanden geleden
Reactie op HS8894
Hier is hij wat normaal is dus te groot en te zwaar. Ze willen inleiden maa ...
Bij mijn vorige zwangerschap werd er niets gezegd over dat afkolven vanaf 37 weken 🤷♀️en nu ineens ook tijdens deze zwangerschap wel… ik snap de rationale niet helemaal? Is dat omdat de borstvoeding trager op gang komt bij diabetes of omdat ze vrezen dat de baby een hypo doet na de geboorte? Ik moet pas volgende week bij mijn gynaecoloog, misschien heb jij wel de uitleg al gekregen? Succes alleszins, ik leef met je mee! ik heb even een dipje.. het diëten en worryen over de suiker valt me toch weer zwaar…
3 maanden geleden
Reactie op Jolienve
Bij mijn vorige zwangerschap werd er niets gezegd over dat afkolven vanaf 3 ...
Ja, je baby heeft nu teveel suiker en komt ter wereld met een suiker verslaving. Die eerste voedingen zijn niet genoeg dus zal er bij gevoed worden. Dit kan gewoon ook met een flesje maar ik wil borstvoeding geven en wil ook echt dat men kind het in colostrum mee krijgt. Indien je dat wenst dan moet je vanaf 37 afkolven en dat door je partner laten ophalen na de bevalling.