Hallo iedereen,
Sinds enkele weken volg ik een dieet voor de diagnose zwangerschapsdiabetes.
Ik merk dat ik vaak 120-122 sta 2uur na 2 volkoren boterhammen met kaas/avocado/kipfilet..
Nog iemand dit probleem? Ik vind twee boterhammen maar net genoeg en kan echt niet nog minder eten 😌
Ziekenhuis belde net dat ik wrs moet beginnen met insuline helaas
Na enkele weken ook steeds op het randje met mijn waardes met streng dieet moet ik ook starten met insuline. Ook zo mijn best gedaan met het dieet maar het heeft niet mogen baten, de hormonen zijn sterker.
Ik sukkel nu ook even door medicatie wegens opname met mijn suiker en ik blijk gevoelig te zijn aan brood en moet wws overschakelen naar koolhydraatarm brood. ( mag ook eventjes geen rijst eten, stond op het het menu is het ziekenhuis)
Lap! Bij mij maakte dat een wereld van verschil 🤷♀️ik vind het deze zwangerschap ook veel moeilijker om er een lijn in te vinden wat ik mag eten. Bij mij heeft slecht slapen ook een enorme invloed … wat met een peuter in huis ook best tegenvalt… ben je nu met insuline gestart?
Lap! Bij mij maakte dat een wereld van verschil 🤷♀️ik vind het deze zwang ...
Ja hoor en al 3x opgevoerd. Zit aan 20 eenheden nu aan trage insuline en 17 eenheden voor de maaltijd. En nog geen al te goede resultaten,…
Ze vrezen voor insuline resistentie. Ze zei: niets aan te doen. Week per week kijken waar we staan en komen.
Ja hoor en al 3x opgevoerd. Zit aan 20 eenheden nu aan trage insuline en 17 ...
Komt wel goed, maar is vermoedelijk heel veel stress voor jou… je doet alles wat je kan momenteel voor je kindje! Ik hoop echt dat het snel beter gaat…
8weken te gaan tot mijn uitgerekende datum. Nog 5 als ik mijn inleidingsdat ...
Overweeg je om je te laten inleiden? Ik denk dat het bij ons in het ziekenhuis ook sterk wordt aangeraden als je met insuline start.. hoe gaat het intussen met je? Blijft je baby trouwens ‘normaal’ van grootte of heb je de indruk dat deze toch teveel groeit? Hier jammer genoeg eentje die nu wat achterblijft op de curve…