27 Reacties

3 maanden geleden

Ik reageer ook fel op brood, ik eet er een slaatje bij, een hardgekookt ei.of was extra fruit.

3 maanden geleden

De diëtiste in het ziekenhuis raadde mij provital protein21 brood aan. Is wennen aan de smaak maar hier kan je mogelijks wel veel meer van eten..

3 maanden geleden

En eventueel aanvullen met iets van melkproducten, zoals yoghurt of platte kaas ofzo? Zonder suiker natuurlijk.

3 maanden geleden

Reactie op Jolienve

De diëtiste in het ziekenhuis raadde mij provital protein21 brood aan. Is w ...
Mijn vriend is nu proteïne brood halen 😊

3 maanden geleden

Reactie op Kaat88

En eventueel aanvullen met iets van melkproducten, zoals yoghurt of platte ...
Ja klopt maar tussen door eet ik 1 eiwitrijke yoghurt en ‘s ochtends ook al :)

3 maanden geleden

Ziekenhuis belde net dat ik wrs moet beginnen met insuline helaas

3 maanden geleden

Reactie op Lorelai

Amai, owv die waarden na 2 uur die maar op het randje van te hoog zijn? Zo erg… of had je ook slechte nuchtere waarden of na het ontbijt?

3 maanden geleden

Reactie op Lorelai

Na enkele weken ook steeds op het randje met mijn waardes met streng dieet moet ik ook starten met insuline. Ook zo mijn best gedaan met het dieet maar het heeft niet mogen baten, de hormonen zijn sterker.

3 maanden geleden

Aanvullen met yoghurt, quark,… rijstwafels vullen ook en zit geen suiker in.

3 maanden geleden

Reactie op Jolienve

Amai, owv die waarden na 2 uur die maar op het randje van te hoog zijn? Zo ...
Nee enkel soms 122/123/128 na middageten

3 maanden geleden

Reactie op lytje94

Na enkele weken ook steeds op het randje met mijn waardes met streng dieet ...
Ik ken het gevoel…

3 maanden geleden

Reactie op Lorelai

Mijn vriend is nu proteïne brood halen 😊
Scoort bij mij even slecht dan gewoon brood.

3 maanden geleden

Reactie op HS8894

Ik sukkel nu ook even door medicatie wegens opname met mijn suiker en ik blijk gevoelig te zijn aan brood en moet wws overschakelen naar koolhydraatarm brood. ( mag ook eventjes geen rijst eten, stond op het het menu is het ziekenhuis)

3 maanden geleden

Reactie op HS8894

Lap! Bij mij maakte dat een wereld van verschil 🤷‍♀️ik vind het deze zwangerschap ook veel moeilijker om er een lijn in te vinden wat ik mag eten. Bij mij heeft slecht slapen ook een enorme invloed … wat met een peuter in huis ook best tegenvalt… ben je nu met insuline gestart?

3 maanden geleden

Reactie op Jolienve

Lap! Bij mij maakte dat een wereld van verschil 🤷‍♀️ik vind het deze zwang ...
Ja hoor en al 3x opgevoerd. Zit aan 20 eenheden nu aan trage insuline en 17 eenheden voor de maaltijd. En nog geen al te goede resultaten,… Ze vrezen voor insuline resistentie. Ze zei: niets aan te doen. Week per week kijken waar we staan en komen.

3 maanden geleden

Reactie op HS8894

Ja hoor en al 3x opgevoerd. Zit aan 20 eenheden nu aan trage insuline en 17 ...
Komt wel goed, maar is vermoedelijk heel veel stress voor jou… je doet alles wat je kan momenteel voor je kindje! Ik hoop echt dat het snel beter gaat…

3 maanden geleden

Reactie op HS8894

Bij mij gelukkig veel verschil (eerst 122 na 2 sneetjes) nu 95 na 4 sneetjes… raar he zo anders bij iedereen

3 maanden geleden

Reactie op HS8894

Ja hoor en al 3x opgevoerd. Zit aan 20 eenheden nu aan trage insuline en 17 ...
Ik duim met je mee, ik spuit de trage nu met 34e en de lange enkel bij ontbijt nu opgestart met 3e. Hoelang moet je nog?

3 maanden geleden

Reactie op Seraaa

Ik duim met je mee, ik spuit de trage nu met 34e en de lange enkel bij ontb ...
8weken te gaan tot mijn uitgerekende datum. Nog 5 als ik mijn inleidingsdatum aanvaard.

3 maanden geleden

Reactie op HS8894

8weken te gaan tot mijn uitgerekende datum. Nog 5 als ik mijn inleidingsdat ...
Overweeg je om je te laten inleiden? Ik denk dat het bij ons in het ziekenhuis ook sterk wordt aangeraden als je met insuline start.. hoe gaat het intussen met je? Blijft je baby trouwens ‘normaal’ van grootte of heb je de indruk dat deze toch teveel groeit? Hier jammer genoeg eentje die nu wat achterblijft op de curve…