5 Reacties
één maand geleden
Tip 1: blaas eens hard op je hand: verlies je druppels dan zou dat 9/10 keer idd vruchtwater kunnen zijn, indien niet eerder dunne vloeibare afscheiding of urine. ( grootste indicator volgens mijn vroedvrouw).
Tip 2: Leg een verbandje in je broek dan kan je beter kijken/ ruiken en heb je bewijs voor te testen in de afdeling. Is het reukloos( waterige vaginale afscheiding en vruchtwater zijn in principe wel geurloos, urine ruik je wel. Ik zou dus wel even bellen met je vermoeden.
Als het kleurloos en reukloos ( kan ook groenig/ bruinig of licht gelig zijn indien vruchtwater/ afscheiding) is en niet ruikt naar bv urine zou ik met dat verbandje even langst de afdeling gaan( telefonisch even bevragen) , zij kunnen met een stick kijken of het vruchtwater is, of afscheiding of bv urine.
Voor het verliezen van de slijmprop was die bij mij eerder urine druppels( kon ik ruiken), sinds het verlies van de slijmprop was dat eerst doorzichtige dikke/ slijmerige afscheiding. Sinds 2 dagen is dat licht gelige volgens mij afscheiding die wateriger is maar toch een beetje slijmerig nog.
Je kan natuurlijk ook altijd afwachten of er de komende 12-24 uur weeen beginnen of niet ( indien niet en je blijft druppels verliezen die kleurloos en reukloos zijn, zou k het proberen op te vangen in een verbandje of proper glas( urine potje) en dan bellen en langstgaan.
Niet iedereen verlies een grote golf, vaak eerder druppelgewijs.
één maand geleden
Hey,
Geen ervaring hier zelf mee maar ze hebben mij aangeraden om te kijken of het blijft druppen, zou erger moeten zijn door op jouw vuist te blazen/druk te zetten. Ook een inlegkruisje kan helpen om te kijken of het iets anders van kleur is of wat proberen opvangen. Anders kunnen ze dit in het ziekenhuis ook wel altijd even checken met een test wat het is. Want het hoeft niet altijd veel te zijn om vruchtwater te zijn maar kan evengoed heel waterige afscheiding zijn of een beetje urine. Veel succes!