7 Reacties
3 maanden geleden
Ik ben al op gesprek geweest bij een vroedvrouw en zij heeft me gezegd dat ik enkel kledij voor mij en de baby moet meebrengen. De rest krijgen we daar.
Voor ons: een tshirt dat vuil mag worden voor tijdens de bevalling en nette kledij voor erna + een toilettasje met persoonlijk gerief. (Geen maandverband etc meenemen want dat geven ze daar).
Voor de baby: kleertjes en rompertjes, vooral kledij waar je de mouwen kan opplooien voor moest het te groot zijn. mutsje krijg je van daar want de eerste dag wordt de baby niet gewassen, pampers etc krijg je ook van daar.
Dit is wat ik heb kunnen onthouden, mss dat iemand mij kan verbeteren of aanvullen🤭
3 maanden geleden
Reactie op Oubz
Ik ben al op gesprek geweest bij een vroedvrouw en zij heeft me gezegd dat ...
Zal wel afhangen van het ziekenhuis in questie en het land. Niet overal krijg je zoveel vanuit het ziekenhuis.
Ps de meeste ziekenhuizen geven een lijstje aan de ouders mee , wat je zeker nodig hebt.
Vergeet zeker de administratie niet( documenten en attesten voor werkgevers, mutualiteiten en gemeente,…)
3 maanden geleden
Tijdens de arbeid:
Iets van een waterfles die je makkelijk kan opvullen, iets van druivensuiker, ipad, laptop, gsm, opladers, kleedje of lange tshirt die vuil mag worden
Na de bevalling:
Eerste outfitje voor je kindje, nog een tweetal outfits voor je kindje, ik had de eerste keer veel te veel kleertjes bij. Voor de zekerheid 1 outfit in maat 44 en 1 à 2 outfits in maat 50-56.
Voor jezelf enkele outfits, makkelijke jogger + badjas.
Een handdoek voor te douchen en hygiënische producten; tandpasta, douchegel, shampoo, ...
Maandverband, pijnstillers en tepelverzorging krijg je normaal gezien inderdaad in het ziekenhuis. Er zijn normaal gezien zelfs voedingskussen beschikbaar.
Vergeet het autostoeltje/maxi cosi niet te installeren in de auto.
3 maanden geleden
En iets om mee te slapen uiteraard. Pyjama, slaapkleedje, ... En uw borstvoedingsbhs indien je borstvoeding gaat geven.
3 maanden geleden
Reactie op Minime 25
En een lange gsm oplader 😁
Of ineens ne verlengkabel met verschillende stopcontacten voor zowel laptop als ipad als gsm 😂
3 maanden geleden
Ah, ik had ook een white noise doosje bij om van dag 1 te beginnen oefenen met slapen. Mijn zoontje sliep na 7 weken door.. doe daarmee wat je wil natuurlijk 😅