7 Reacties

één maand geleden

Ik ben momenteel 33 weken, zwanger van een tweeling en heb nu 5 dagen al bijna last van voorweeën die niet doorzetten (maar wel hevig aanvoelen). Het is non-stop om de 10 minuten ongeveer, dus er blijft wel een regelmaat in helaas. Ik vraag mezelf ook af hoe lang ik dit nog moet volhouden, want de dokter heeft al besproken dat als dit blijft aanhouden en ik telkens geen slaap of rust kan nemen, ze mijn vliezen zullen moeten breken omdat ze een sterke mama nodig hebben tijdens de echte arbeid en bevalling. Dit zie ik dus helemaal niet zitten en heb ik tot nu toe ook altijd al tegengesproken omdat ze dit niet kunnen en zullen doen zolang ikzelf niet mee instem ... De ontsluiting was laatste weekend 3cm bij mij, dus nog niet heel veel gelukkig, maar ze hebben natuurlijk nog niet in tussentijd opgemeten om te kijken of de weeën hier invloed op hebben of niet, omdat ze niets willen prikkelen... Het kan ofwel gaan liggen en dan kan je nog weken zo blijven tot de bevalling, ofwel gaan de weeën over naar de effectieve arbeidsweeën... Dus hangt van vrouw tot vrouw en van zwangerschap tot zwangerschap af 🙈🙈🙈 Spannende, vermoeiende en slopende dagen alleszins hier 😅🙈

één maand geleden

Kan nog een tijdje duren en wil niet meteen iets zeggen dus nog geen zorgen. Hier eerste regelmatige voorweeen gehad 3,5 week geleden en dit toch al 5-6 keer ondertussen dat dit uren aanhield. Nog steeds geen baby en nu toch al 39,5 weken. Mij hebben ze aangeraden pas te komen als ik niet meer door mijn weeen kan doorbabbelen door de pijn. Natuurlijk eerste kindje hier dus ik zou “tijd” moeten hebben. Maar snap dat het allemaal verwarrend is. Maar sommige hebben nooit voorweeen en is het meteen voor echt. Veel succes!

één maand geleden

Bij mij begonnen de voorweeen al rond 35-36 weken, pas bevallen op 40+ 5 . Bij mij hebben ze ook pas gerouvheerd op 39 weken. Ze willen immers geen vroeggeboorte uitlokken. Meeste doen dat pas vaginaal bij sterk vermoeden dat het echte weeën zijn, of als je water breekt bv. Voor 38 weken.

één maand geleden

Reactie op klaartje02

Kan nog een tijdje duren en wil niet meteen iets zeggen dus nog geen zorgen ...
Idd maar vaak hebben diz wel wat voorweeen ( soms zonder dat te beseffen of vaak begint het met weeen die je wel kan verdragen. Bij mij pas echt pijnlijk door water dat brak( toen ging het ineens heel hard pijn doen ( combi rug met buikweeen).

één maand geleden

Reactie op ErikaK88

Idd maar vaak hebben diz wel wat voorweeen ( soms zonder dat te beseffen of ...
Hier hebben ze mijn water gebroken in het ziekenhuis & toen begon het idd pas écht pijn te doen 🫣

één maand geleden

Reactie op lottedsp

Hier hebben ze mijn water gebroken in het ziekenhuis & toen begon het i ...
Ja bij mij net als ik even wou gaan slapen( eerste weeen om 16 u tijdens middagdutje en dus rond middernacht (8 uur later) toen ik nog even dacht te gaan rusten brak het toen ik net ging liggen( ik had mij gelukkig voorzien).

één maand geleden

Ik heb deze al drie weken spijtig genoeg .. vandaag 38+3 en hebben ze nagekeken.. op de monitor zag het er goed uit qua tijd dat het niet meer lang ging duren .. maar toen ze gingen kijken beneden nog niets ontsluiting of teken van naderende bevalling.. mijn gynaecoloog zei dat het ng wel eens overtijd kan gaan 🙈