16 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op jessicadeleener
Hetzelfde hier
Maar ik kreeg als adviesgacrusten. Dus moet ik nu noodgedwongen eerder in verlof gaan
2 maanden geleden
Ik vrees dat het derde trimester gewoon , het slecht slapen trimester is.
Hier ook zo elke nacht praktisch elk uur uit bed door verschillende redenen: de kleine beweegt fel, of die buik ligt in de weg, en dan (omdat ze al ingedaald ligt) elk uur tot half uur soms dat ik moet gaan plassen( als ik veranderd van ligging, de kleine die beweegt vaak op de blaas, door het indalen regelmatig steken onderin ect,…
allee ik ben hier echt al blij als ik 2 uur aaneengesloten kan slapen.
2 maanden geleden
Reactie op Jolienve
Heel herkenbaar! Ik heb jammer genoeg geen tips om dit te verbeteren maar v ...
Vastliggen neen dat helpt niet( kan ik van meespreken). Vanaf dan moet je zoveel plassen dat je daarvan ook weet wakker wordt, en die lieve kleine blijft bewegen hoor(34 weken hier)
2 maanden geleden
Reactie op ErikaK88
Ik vrees dat het derde trimester gewoon , het slecht slapen trimester is.
...
Als het enkel de nacht was, zou ik er nog mee overweg kunnen. Het is het feit dat de baby overdag minstens even actief is en de bewegingen zelden fijn aanvoelen dat het gewoon een 24/7 uitputtingsslag aan het maken is. Een paar weken terug kon ik overdag nog een uurtje bijslapen, maar dat is nu ook al heel moeilijk geworden. Ik vrees dat ik tegen de 38w een zombie ga zijn, terwijl ze zeggen dat je je rust moet nemen omdat de bevalling een marathon is 🙈
2 maanden geleden
Heel herkenbaar alles wat je zegt. Onze meid is heel actief en de bewegingen doen vaak erg pijn - heel afmattend en uitputtend.
Ik had het er gisteren nog over hoe we als vrouwen “het lot” maar moeten ondergaan zonder concrete oplossingen. Ik heb sinds maand 4 een heupontsteking en vanaf maand 5 bekkeninstabiliteit en ook mijn gyneacoloog, huisarts en kinesist zeggen: probeer door genoeg afwisseling (rust-beweging), oefeningen en massage een beetje comfort te vinden… that’s it. Enorm teleurstellende reactie 🙈. Hier tegenwoordig elke dag tranen van pijn, frustratie en vermoeidheid… ik voel met je mee!
2 maanden geleden
Reactie op MamaEzra
Heel herkenbaar alles wat je zegt. Onze meid is heel actief en de beweginge ...
Ja, we worden precies een beetje aan ons lot overgelaten. Zeker aangezien we duidelijk niet alleen zijn, zou je denken dat ze meer kunnen zeggen dan "rust genoeg" en masseer het wat enzo. Maar ja, het einde is soort van in zicht achtig zeker.
2 maanden geleden
Reactie op ErikaK88
Heb je veel suikers of cafeïne in je voeding? Want dat kan vaak ook wel een ...
Nee, ik drink quasi geen koffie of cola en ik crave naar hartig eten dus eet ik minder zoetigheden dan voor mijn zwangerschap. Ik merk ook weinig verschil eigenlijk tussen gewoon eten of iets met suiker eten, de activiteit wordt niet heftiger als ik eens chocolade of fruit eet.
2 maanden geleden
Reactie op Suanny
Nee, ik drink quasi geen koffie of cola en ik crave naar hartig eten dus ee ...
Kan je geen tips aan je vroedvrouw vragen. En je huisarts kan je in ziekte zetten he als je het niet meer aankan. Je zwangersschap is nu belangrijker. Succes!
2 maanden geleden
Reactie op Lia95
Hier ook hetzelfde. Baby altijd wel actief geweest, maar ik word de bewegin ...
Riopan of pantomed helpt tegen maagzuur bij mij hetzelfde