Afgelopen maandag ben ik op 39 weken nog op controle geweest bij de gynaecoloog. Ik had toen nog geen ontsluiting, wel een wekere en verkorte baarmoederhals.
Sinds gisterenavond heb ik rugpijn gekregen en sinds vanochtend half 7 heb ik om de 10 minuten een wee, althans dat denk ik toch… Het is mijn eerste kindje dus ik weet totaal niet wat ik moet voelen of verwachten. 😛 Het voelt als een zware menstruatiekramp die in een golf komt en ongeveer 1 minuut aanhoudt. Ondertussen zijn we een paar uur verder en komen die golven om de 6 minuten. Staan/zitten/wandelen doet meer pijn dan liggen.
Is het verstandig om al richting ziekenhuis te gaan of kijk ik het nog even aan?
Ik ben zondag bevallen. En bij mij in het ziekenhuis vragen ze om naar het ziekenhuis te gaan als de weeën komen om de 5-6 minuten. Dus als je zeker bent dat ze om de 6 minuten komen, zou ik mij langzaam aan op weg maken naar het ziekenhuis. Maar je kiest dat natuurlijk zelf of je wacht tot ze om de 5 minuten komen
Ik ben vertrokken naar het ziekenhuis toen ik om de 2 min regelmatig weeën had .
Toen nog maar 1 cm ontsluiting , was bij eerste .
Nu 40+4 vandaag controle en monitor gehad , bijna 2 vingers ontsluiting maar nog geen weeën
Update: mijn water is thuis gebroken om 17u en dan zijn we stilletjesaan richting ziekenhuis vertrokken. Ik had 4cm ontsluiting toen we daar kwamen. Momenteel een heerlijke ruggenprik gekregen en wachten maar… 🥳